תל אביב יפו: עדיין מבוקשת בקרב משקיעי נדל"ן

לא פעם אנחנו שומעים כי חל קיפאון בשוק הנדל"ן – אולם בתל אביב יפו הדבר אינו בהכרח נכון. מחפשים דירה אטרקטיבית להשקעה? תתפלאו לדעת שלצד דירות יד שניה תוכלו למצוא גם מגוון פרויקטים חדשים

פרויקט גינדי בתל אביב: למגורים ולהשקעה

עדיין אטרקטיבית

בשנים האחרונות פועלת הממשלה במספר מישורים על מנת לרסן את הביקושים לדירות להשקעה וכן לעודד משקיעים למכור את הדירות שבבעלותם. בין המהלכים שהובילה ניתן למנות העלאת מס רכישה בשנת 2015, ביטול הפטור ממס שבח במכירה, העלאת מס רכישה לתושבי חו"ל וקיצור תקופת החזקה של דירות בהמתנה. כתוצאה מכך, חלה האטה משמעותית בשוק הדירות להשקעה במרבית מערי הארץ.

אולם, יחד עם זאת, בחלק מערי המרכז שוק הדירות להשקעה נשאר פעיל יחסית. כך, על פי ניתוח שערך אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מתוך שבע הערים הגדולות, שיעור הרכישות הגבוה ביותר מצד משקיעים במחצית הראשונה של 2017 היה בעיר תל אביב יפו. בתקופה זו כ- 36% מסך העסקאות שהתבצעו היו לרכישת דירות להשקעה (לצורך ההשוואה בירושלים מדובר על שיעור של כ- 20%).

ניתן לומר כי מגמה זו באה לידי ביטוי גם בהיקף הביקוש לדירות קטנות (1-3 חדרים) בשנת 2017, כפי שמעלה ניתוח המבוסס על פעילות הגולשים של אתר יד2. מבין ארבע הערים הגדולות, תל אביב יפו מובילה בביקוש לדירות קטנות בפער ניכר מהערים האחרות. כך, בעוד שב- 2017 מעל ל- 390,000 גולשים חיפשו דירות קטנות בתל אביב יפו, בירושלים מדובר על כ- 210,000 גולשים, בחיפה כ- 195,000 גולשים ובראשון לציון כ- 170,000 גולשים.

ניתן לייחס את הסיבה להעדפה של משקיעי נדל"ן להשקיע בתל אביב יפו ובמעגל הראשון שלה, לרצונם בצמצום הסיכון על ההשקעה. כיום, שוק הנדל"ן מאופיין באי וודאות ובחלק מהישובים אף בירידות מחירים. על כן, ישנה העדפה בקרב משקיעים לרכוש דירה בתל אביב יפו והאזור (ולא בערי הפריפריה), ששם הסיכוי ששווי הנכס ירד בחדות הוא נמוך בגלל היצע מוגבל לעומת הביקוש.

שכונות להשקעה בתל אביב יפו

המקומות לרכישת דירות להשקעה בתל אביב אמנם מוגבלים, אך השכונות בהן משקיעים יוכלו לרכוש דירה להשקעה עם תשואת שכירות גבוהה ביחס לממוצע העירוני ממוקמות בעיקר בדרום ומזרח העיר. בראש השכונות המובילות בתשואה ניתן למנות את שכונות יפו ג' ויפו ד' ושכונת כפר שלם במזרח העיר וכך למשל, תוכלו למצוא דירת 3 חדרים, בשכונת נוה אליעזר בכפר שלם ג, במחיר של כ- 1.65 מיליון ₪ לצד פוטנציאל שכירות של כ- 4,050 ₪ ותשואה שנתית של 3%. אין ספק שמדובר בנתונים מרשימים.

בנוסף, אם ברצונכם למצוא דירת 4 חדרים להשקעה, נראה שגם כאן מדובר בהשקעה כדאית לא פחות. כך למשל, דירת 4 חדרים בשכונת נוה ברבור שבכפר שלם מערב, תעלה לכם כ- 1.98 מיליון ₪, לצד פוטנציאל שכירות של כ- 5,300 ₪ ותשואה שנתית של כ- 3.2%.

לא רק יד שניה

אין ספק שכשמדברים על דירות להשקעה באיזור המרכז באופן כללי ובתל אביב יפו בפרט נחפש תחילה דירות ישנות עם פוטנציאל השבחה, אולם ישנם פרויקטים חדשים שכדאי לחשוב גם עליהם כאופציה להשקעה. מתחם גינדי, פרויקט מגורים חדש בלב תל אביב, מציע דירות 2 חדרים המתאימות ליחידים וזוגות לצד דירות 3-5 חדרים המתאימות למשפחות עם ילדים. מתחם זה ממוקם ברחוב החשמונאים, על הציר העובר בין מנחם בגין וקרליבך נמצא בסמוך לאטרקציות של מרכז תל אביב ורק במרחק הליכה קצר: מתחם שרונה, שדרות רוטשילד, הסינמטק ועוד.

בנוסף, אלמנט נוסף עליו נחשוב כשנרצה לרכוש דירה להשקעה הוא נגישות לנתיבי תחבורה ראשיים או תחבורה ציבורית נוחה. כפי שידוע לכל, בשנת 2021 עתיד להיחנך הקו האדום של הרכבת הקלה, מה שיקל על ההתניידות בתוך העיר ומחוצה לה. הקו צפוי לעבור באיזור ובכך להעלות את ערך הנכסים במידה ניכרת.

המיקום והנגישות חשובים במיוחד, אולם ישנם דגשים נוספים שכדאי לקחת בחשבון כמו עלויות שיפוץ ותיקונים שמתרחשים לעיתים קרובות בדירות ישנות, שלא לדבר על שיפוץ נרחב לחידוש הדירה שעשוי לעלות לנו לא מעט כסף. לכן, היתרון הגדול ביותר כאשר רוכשים נכס חדש לחלוטין, הוא הידיעה שיש לנו ראש שקט לתקופה ארוכה בכל הקשור לבלאי סביר, תיקונים ושיפוצים.

ומה לגבי איכות חיים? לעיתים קרובות, מוקמים בלב הפרויקטים החדשים מתחמי פנאי לרווחת הדיירים, מה שלא קורה בסגנון הבנייה הישן. ניתן לראות זאת במתחם גינדי – הדיירים יכולים להירגע בפארק רחב ידיים בלב הנוף האורבני ולפגוש את השכנים, ליהנות מטיפולי ספא וכושר במתחם הספורט וכן ליהנות משירותי חינוך כמו גני ילדים ובתי ספר בלב הפרויקט.

נראה כי שוק הנדל"ן בתל אביב לא נח ומשקיעים מחפשים דירות נוספות לרכישה. פרויקט גינדי יספק את המענה הכולל לדירה האידיאלית להשקעה הן מבחינת המיקום, מגוון הדירות ואיכות החיים.