הסוף להתלבטות: המחשבון שיגיד כמה הנכס שלכם שווה

קונים או מוכרים דירה? כדאי שתכירו את YADATA – המחשבון שיגיד כמה הנכס שווה וימנע מכם לעשות טעויות מיותרות

עומדים לפני מכירת דירה ושואלים את עצמכם האם כדאי לשפץ אותה טרם היציאה לשוק על מנת למקסם רווחים? מתעניינים בדירת יד שנייה ובעלי הבית בו אתם חפצים דורשים מכם מחיר הדומה לדירות קבלן חדשה, ואין לכם מושג אם הם מגזימים או שאלו הם המחירים בשוק?

בטח יצא לכם כבר לשמוע על מחשבון YADATA החדש מבית יד 2, המחשבון החכם המבוסס על אלגוריתם למידה היודע לתמחר את שווי הנכס שלכם בתוך מספר שניות על פי נתונים כמו חנייה, קיומה של מעלית בבניין, מספר החדרים בבית, כתובת או שטח הדירה. ובכן מתברר ומסתבר כי נתונים ראשוניים שנאספו עד כה על ידי המחשבון, יכולים לסייע למוכרים ולרוכשים כאחד לדעת מתי כדאי לשפץ, מתי כדאי לקנות דירת יד 2 או דירת קבלן ובאילו מקומות בארץ הפערים בין הסגמנטים האלו הם המשמעותיים ביותר או לחילופין המצומצמים ביותר.

דירות 4 חדרים : אשדוד רושמת את הפער הנמוך ביותר בין דירות יד שנייה משופצות עם מעלית וחנייה לדירות הקבלן; מנגד בת ים רושמת את הפער הגבוה ביותר לטובת דירות הקבלן

לפי התוצאות שנאספו עד כה מהאלגוריתם, העיר שבה נרשם הפער הממוצע הנמוך ביותר (1%) בין מחיר דירת 4 חדרים חדשה לבין דירת יד שניה משופצת עם מעלית וחניה היא העיר אשדוד. במקום השני בדירוג נמצאת רמת גן עם פער של 4% ובמקום השלישי גבעתיים עם פער של 5%. תל אביב אם תהיתם ממוקמת במקום הרביעי עם פער של 6%, בדומה לעיר חולון. לחילופין, העיר בת ים רושמת את הפער הגבוה ביותר בהשוואה בין דירות אלו ודירת 4 חדרים מיד שנייה עם מעלית וחנייה נמכרת  ב- 20% פחות מדירה חדשה בממוצע ( פער של 360 אלף ₪)  אחריה ממוקמת העיר רחובות עם פער של 17% בממוצע 

פער של 290 אלף ₪), את המקום השלישי תופסת ירושלים עם פער של 15% ובממוצע כספי של 310 אלף ₪, ולבסוף נתניה עם פער של 14% והיקף כספי ממוצע של 245 אלף ₪.

דירות 4 חדרים : ירושלים רושמת את הפער הנמוך ביותר בין דירות יד שנייה במצב טוב לדירות יד שנייה לא משופצות וללא חנייה ומעלית ; אשקלון את הפער הגבוה ביותר

לפי תוצאות האלגוריתם של מחשבון YADATA, הערים עם הפערים הגבוהים ביותר בין דירות במצב טוב לדירות שאינן משופצות וללא מעלית וחנייה נמצאים בפריפריה הדרומית. כך, בעיר אשקלון, הפער לטובת דירות יד השנייה במצב טוב עומד על 29%, בבאר שבע 28% ובמקום השלישי נמצאת אשדוד עם פער של 25%. מבחינה כספית הפער בין שני סוגי הדירות עומד באשקלון על 260 אלף שקל, בבאר שבע על 240 אלף שקל ובאשדוד על -330 אלף שקל. לעומת זאת, בערי הביקוש המצב שונה דרמטית ופערי המחירים עומדים בירושלים על 8% בלבד, בתל אביב ורמת גן על 14%, בבת ים ורחובות על 16% ובגבעתיים על 17%.

תמחור הנכסים המבוצע על ידי מחשבון YADATA מתבצע באמצעות אלגוריתם המנתח מאגר Big Data המורכב מאלפי מודעות שפורסמו בלוח יד2, וכן מאגר שכולל אלפי עסקאות נדל"ן שהתבצעו בפועל. מדובר באלגוריתם שפותח לאחר מחקר שביצעה חברת אקסל שפרינגר (Axel Springer), חברת האם של יד2 ופועל בטכנולוגיית Machine Learning. האלגוריתם המשוכלל זוכה להצלחה רבה בלוחות נדל"ן במדינות אירופה בהן צרפת ובלגיה.

לקריאה נוספת:

 

"המחשבון החדש מבוסס על מאגר הנתונים הגדול ביותר בשוק הנדל"ן הישראלי, דבר המאפשר למוכרים ולקונים לקבל אומדן מחיר המותאם לנכס בכל אזור בארץ", מסביר יבין גילמור, מנכ"ל יד2. "מדובר במידע בעל ערך רב המסייע למשתמשים לקבל את אחת ההחלטות הכלכליות המשמעותיות ביותר בחייהם, בצורה הנכונה והמושכלת ביותר", הוא מוסיף.

רוצים לדעת כמה שווה הדירה שחשבתם לקנות או למכור? היכנסו למחשבון YADATA ותדעו תוך רגע מה השווי שלה!

*המחשבון מספק אומדן מחיר בלבד ולא נועד להחליף בדיקת שמאי מוסמך.