נדלן מניב – מדוע משקיעים רבים עברו לתחום הנדלן המסחרי?

על נדל"ן מניב כבר שמעתם? כל האופציות להשקעה שאתם חייבים להכיר בכתבה הבאה!

מבול של מודעות פרסום. רק כך אפשר להגדיר את התופעה ממנה לא ניתן להתעלם בתקופה האחרונה: עשרות מודעות פרסומת בעיתונים, כמו גם באנרים קופצים באתרי החדשות, המציעים לנו מדי יום להשקיע בנדל"ן מסחרי. ענף נדל"ן זה, המכונה גם נדל"ן מניב, מתייחס להשקעה בחנויות, שטחי מסחר, מרכזי לוגיסטיקה, משרדים, אזורי תעשייה, ועוד.

אחת הסיבות לפריחתו של הענף, לעומת שנים קודמות בהן הוא נחשב לרדום משהו, הינה כמובן בריחת המשקיעים מתחום הנדל"ן למגורים בעל העתיד המעורפל ורמות המחירים המרקיעות שחקים.

הנדל"ן המסחרי בישראל

נראה כי מי שיתעמק בדברים יגלה סיבה נוספת המלהיטה את שוק הנדל"ן המסחרי בישראל: כניסתן של חברות קמעונאות ואופנה עולמיות לארץ. כך היה עם כניסתה של ענקית הקמעונאות דייסו יפן אשר פתחה עד כה סניפים ראשונים באשדוד, רעננה וראשון-לציון.

כך היה גם עם הגעתה של ענקית הספורט הצרפתית דקתלון המונה כבר כיום חמישה סניפים ותפתח בקרוב סניף שישי בנתניה, כך יהיה עם כניסתה של ענקית האופנה הפולנית RESERVED, המוגדרת כ"זארה של הפולנים" וכך לוודאי יהיה עם כניסתה הצפויה של ענקית הקמעונאות הגדולה מכולם, אמזון, אשר בודקת כעת את פתיחתו של מרכז לוגיסטי ענק בארץ שישרת את הביקושים ההולכים וגוברים של הישראלים בקנייה אונליין.

אגב, אם כל זה לא מספיק, הרי שלאחרונה אף דווח על כך שענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט, נמצאת במגעים ראשוניים לפתיחת סניף ראשון בישראל. היזמים מצידם חשים את הביקושים בענף ובונים פארקי תעשייה ומסחר למכביר בכל רחבי הארץ.

מלבד ערי המרכז כמו ראשון לציון, פתח תקווה, מודיעין, הרצליה וחולון, ניתן למצוא בנייה כזו גם במקומות מרוחקים יותר כמו עתלית, באר שבע והקריות.

השקעה בנדל"ן מניב

על פי גורמים בענף הנדל"ן, השקעה בנדל"ן מניב מעניקה כיום תשואה גבוהה משמעותית מהשכרת דירה, וכך אם תשואה ממוצעת מהשכרת דירה מסתכמת ב-3-4 אחוזים בשנה הרי שתשואה מהשכרת נכס מניב כמו משרד, שטח מסחרי או מרכז לוגיסטי יכולה להגיע לרמה של 8-10 אחוזים.

מעבר לתשואה המרשימה הזו, יש לזכור כמובן כי בעל הנכס יכול למכור אותו לאחר מספר שנים לאחר שמחירו עולה, וכך להרוויח ממנו פעם נוספת. עניין נוסף המגביר את כדאיות ההשקעה בנדל"ן המניב, בעיקר במרכז הארץ, היא העובדה כי הרכבת הקלה מתחילה לקרום עור וגידים. עם יציאתה לדרך היא תנגיש מאוד את אזורי המסחר, התעשייה והמשרדים החדשים הנבנים בערים הנמצאות במעגל הקרוב לתל אביב דוגמת רמת גן, בני ברק, פתח תקווה ובת ים, והצפי הוא שהביקוש לנדל"ן המסחרי בהן, יעלה.

נדלן למכירה ביד2 – כל הנכסים במקום אחד>>>

לקריאה נוספת

לטוב ולרע

באופן כללי, להשקעה בנדל"ן המסחרי יש מספר נקודות חוזק לעומת השקעה בנדל"ן למגורים: ראשית, השוכרים, כלומר בעלי העסקים, שוכרים את השטח המסחרי/תעשייתי לתקופה ארוכה של מספר שנים.

שנית, בניגוד לשוכרי דירות למגורים, אשר לא ניתן לדעת באמת מהו מצבם הכלכלי והאם יוכלו לעמוד בתשלומים לאורך זמן, הרי ששוכרים עסקיים הם מטבע הדברים בעלי הון וכך התשלום יובטח מדי חודש, ושלישית, מחירו של הנדל"ן המניב נחשב עדיין לשפוי וזול בהשוואה לשוק הדירות למגורים והמחיר אטרקטיבי אף למשקיעים קטנים יחסית.

בשולי הדברים יש לציין כי בדיוק כמו במגורים, גם בענף הנדל"ן המסחרי עיקרון המפתח העיקרי להצלחה הוא המיקום ובמיוחד יש לנקוט בזהירות יתירה באשר למתחמי תעשייה ומסחר הנמצאים עדיין בשלב הבנייה ועוד לא ברורה מספיק מידת האטרקטיביות שלהם בעיני קהל הלקוחות. מאידך גיסא, הצלחה בזיהוי ראשוני של מרכז כזה שנמצא בחיתוליו יכול להוביל לקניית נכס מעולה במחיר זול במיוחד, עסקה מוצלחת לכל הדעות.