היו שלום: סיכום הטרנדים בעיצוב הבית לשנת 2018

רגע לפני שאנחנו חושפים את הטרנדים בעיצוב הבית של השנה הבאה, הנה סיכום של כל מה שהיה הכי לוהט בשנה החולפת

להתראות 2018: כל הטרנדים שעשו לנו את השנה

יש טרנדים שנשארים במשך שנים, יש כאלה שמגיחים לרגע, יש שנעלמים ואז חוזרים ויש כאלה שאנחנו מתים להיפטר מהם. ככה זה עם טרנדים – תמיד מספקים לנו השראה ועבודה. ואנחנו יודעים שקשה להאמין, אבל  2019 עוד רגע כאן. אז לפני שנעדכן בכל המגמות הכי לוהטות של השנה הבאה, בואו ניזכר בכל מה שקרה השנה בתחום עיצוב הבית. מוכנים?

אולטרה ויולט

כל שנה חברת הצבעים העולמית פנטון בוחרת את צבע השנה. ב-2018 היה זה האולטרה ויולט שכבש את עולם האופנה, הביוטי והעיצוב. בכל מקום ראינו כריות בלילך מעושן, ספות, אביזרים ואפילו קירות שנצבעו בגוונים סגולים. אין ספק שזהו צבע עם נוכחות חזקה שהוסיף עניין ויוקרה, אבל לא לכולם הוא התאים. לעיתים העין מתרגלת לצבע וזה אומר שהגיע הזמן לחדש ולהתחדש. את מושבי הספות והכריות השונות חבל להחליף אחרי שנה, ולכן תוכלו למצוא מגוון פתרונות לכיסוי וריפוד בלוח יד2. ואם בכל זאת אתם מתעקשים להתחדש עם הצבע הנכון לשנה הבאה, תמיד תוכלו לפרסם את הרהיטים השונים בלוח. יש לכם הימורים איזה צבע הולך לככב?

גיאומטריה

הטרנד הגיאומטרי תמיד באופנה, אבל השנה הקווים הישרים והזוויות החדות הלכו למקומות הרבה יותר מעוגלים. יש משהו הרבה יותר הרמוני ורגוע בעיגולים ויכול להיות שהחיים העמוסים שלנו דרשו את השינוי הזה גם בעיצוב הבית. יש סיכוי טוב שהפינות המעוגלות ימשיכו איתנו לעוד שנה, וגם אם לא – במידה ומתחשק לנו להתחדש, תמיד אפשר למכור את הרהיטים הישנים ולהחליף בחדשים.

שחור

אי אפשר לטעות עם שחור. ב-2018 השחור לגמרי עשה קאמבק בכל הנוגע לעיצוב הבית: ראינו השנה הרבה יותר מטבחים שחורים ואפילו קיר אחד שחור בבית שיוצר הצהרה חזקה. שחור משתלב עם כל הצבעים ובטוח נראה ממנו גם בהמשך, אבל לא בטוחים שבאותן עוצמות.

ידידותיות לסביבה

הטרנדים בעיצוב הבית לקחו השנה גישה ידידותית יותר לסביבה, ולכן זה לא הפתיע שהיו המון אלמנטים חמים וטבעיים שהשתלבו גם במראות יוקרתיים או תעשייתיים. עץ טבעי, חומרי אבן שונים כמו חלוקים, גרניט ושיש, חומרים ממוחזרים ורהיטים בעבודת יד, כיכבו השנה בכל הבתים. שלא נדבר גם על עציצים שתפסו מקום של כבוד בחללי הבית השונים, במרפסות ובגינות. אין לנו ספק שנמשיך לראות את הטרנד הזה הולך וגובר, ובכדי לדאוג לדירה ירוקה ונעימה – הציצו במגוון המשתלות שמציעות אינספור צמחים, פתרונות השקייה ובעצם, מה לא.

לקריאה נוספת

ריצוף וקירוי

תקרות ורצפות מיוחדות עשו השנה כניסה לעולם עיצוב הבית. הן הגיעו בצורה של צבעים מודגשים והדפסים גיאומטריים והשפיעו על כל הסטייל. מספיק שלרצפה יש נוכחות דרמטית ולא צריך להוסיף עוד שום דבר. כיוון שאינסטגרם כאן כדי להישאר וכל החשיבה הולכת לכיוון של תמונות מושקעות, יש לנו תחושה שנמשיך לראות חלקים בבית שהם מאוד פוטוגניים.

טפטים

אין ספק ששנת 2018 נודעת בזכות הקאמבק של הטפטים. תשכחו מקירות עירומים: השנה ראינו המון טפטים בשלל גוונים והדפסים בחללים שונים בבית. הדבקת טפט היא דרך מצוינת להוסיף טוויסט לחדרים משעממים ואם אין לכם תקציב ליצירות אמנות, טפטים הם בהחלט תחליף נחמד לעיצוב הקיר. ב-2018 ראינו הרבה טפטים של נוף, צורות מופשטות והדפסים גיאומטריים צבעוניים. ניתן כמובן להדביק בצורה עצמאית, לאחר עבודת ליטוש של הקיר בכדי להימנע משקעים ובליטות, ובכדי לחסוך זמן – אפשר כמובן לקרוא לבעל מקצוע שיסייע לכם בתהליך.