איטום מבנים ותשתיות – שיטות, טכנולוגיות וחידושים

סובלים מחדירות מים לדירתכם? כנראה שאתם זקוקים לשירותי איטום. רבים כלל לא מודעים לעובדה כי גם הקירות החיצוניים של הבניין זקוקים איטום, ולא רק גג הבניין. גם הקירות החיצוניים סובלים מפגעי מזג האוויר ומידי מספר שנים חשוב לאטום אותם בצורה מקצועית…

 

איטום הקירות לא רק ימנע את חלחול המים לפנים דירתכם, אלא גם יסייע בבידוד הטמפרטורה ושמירה על קרירות בעונת הקיץ וחמימות בעונת החורף.

מגוון רחב של חומרי איטום ושיטות יישום – כך תבחרו נכון

חשוב להדגיש כי תחום האיטום כולל מגוון רחב של אפשרויות, חומרים וייעודים שונים. ישנם חומרים המיושמים בהתזה, אחרים במריחה וישנם אף כאלה בהדבקה. כך או כך, חשוב לדעת לבחור נכון את החומר המתאים למקום אותו תרצו לאטום. אך לפני שאוטמים, חשוב להתמודד עם המים שכבר הספיקו לחלחל.

ייבוש רטיבות תת רצפתי – חייבים לייבש לפני עבודת האיטום!

אחת הבעיות השכיחות היא רטיבות תת רצפתית. חשוב להדגיש כי לא חייבת להיות הצפה משמעותית, אלא מספיק מעט מים עומדים במקום שאינו אטום הרמטית. לאחר חלחול המים אל מתחת לאריחי הריצוף השונים, או פיעפוע שלהם מהצנרת למטה, חייבים לייבשם טרם שלבי האיטום, אחרת הם עלולים להישאר לחים וליצור שלל פגעים חוזרים ונשנים. איך מבצעים ייבוש רטיבות תת רצפתי וייבוש חול רטוב ורטיבות כלואה מתחת לריצוף? כפי שציינו, יש מגוון שיטות. אחת השיטות הטובות ביותר היא בעזרת מכשיר ייעודי המוצב בחלל ושואב את הלחות. חשוב להדגיש כי מדובר במכשיר גדול ובלא מעט זמן עבודה.

איטום רטיבות בהתזה בקירות חיצוניים באמצעות סנפלינג – רק כך ניתן לאטום הרמטית בכל גובה

מתמודדים עם הרטיבות בפנים הדירה בעזרת ייבוש תת ריצפתי ורוצים למנוע את חדירתם של מים מבחוץ? איטום רטיבות בהתזה בסנפלינג ותיקון סדקים בקירות חיצוניים בבניין משותף היא התשובה עבורכם. כפי שציינו למעלה, בניגוד למקובל לחשוב – לא רק גג הבניין צריך איטום, אלא גם קירותיו החיצוניים. רבים לא מקפידים איטום הקירות, מה שמביא לחדירה של מי הגשמים לדירות. רטיבויות אלה עלולות לפגוע בצבע הקירות, ליצור לחות תמידית, עובש רב, לפגוע באיכות האוויר ואף לייצר נזילות של ממש. במטרה להתגבר על כך, ניתן לאטום את הקירות החיצוניים בבניין בעזרת התזה. איך מגיעים לכל פינה בקירות החיצוניים? בעזרת סנפלינג! איטום ללא אפשרות להגיע לכל מטר בקירות החיצוניים של הבניין אינו איטום הרמטי ולא ייתן מענה הולם לפתרון הבעיה.

עבודה בסנפלינג מחייבת רישיון!

חשוב להדגיש כי לא כל איש מקצוע העוסק באיטום, מורשה לבצע עבודות איטום בגובה בעזרת סנפלינג. על מנת להשלים עבודות מורכבות אלו, אנשי המקצוע נדרשים לעבור הכשרה ייעודית לשמירה על בטיחותם ולהבטחת התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח. אנשי מקצוע רבים בתחום שאינם מורשים, מנסים לתת פתרונות יצירתיים ולהתגבר על בעיית הגובה, אך ברוב המקרים – ללא הצלחה. לכן, אין להתפשר על איש המקצוע. זכרו, איטום שאינו הרמטי לחלוטין יאפשר למי הגשמים לחלחל אל פנים הדירה. המים ימצאו את דרכם ויצרו לחות, עובש ושלל בעיות.

איטום שלילי בהזרקה של קירות מרתף

אפשרות נוספת של איטום כוללת איטום קירות מרתף ורצפת מרתף (איטום שלילי בהזרקה). חשוב להדגיש כי עבודות איטום מתחת לפני הקרקע מחייבות אנשי מקצוע מיומנים המכירים היטב את הבעיה השכיחה במרתפים. ללא טיפול נכון של עבודת האיטום, הבעיה תחזור על עצמה שוב ושוב. לכן, אם מתמודדים עם רטיבות בחללים הממוקמים מתחת לפני הקרקע, חשוב לזכור כי השיטה הרלוונטית היא איטום שלילי בהזרקה. בשונה מניסיונם של רבים למרוח קירות בשלל חומרים, אנשי מקצוע מיומנים יעשו עבורכם את העבודה ויבטיחו את מניעת חדירת נוזלים לקירות המרתף.

איטום גגות – נקודת החולשה של הבניין שלכם

אז נכון, לא רק גגות הבניין נדרשים לאיטום מקצועי במטרה למנוע ממי הגשמים לחלחל פנימה לדירה שלכם, אך הגג בהחלט מהווה את נקודת התורפה של הבניין כולו. הסיבה המרכזית לכך – מי הגשמים ניקווים לעיתים על גג הבניין לתקופות ממושכות. מים עומדים מצליחים לחלחל אט אט גם לגגות שעברו איטום, לפני מספר שנים בודדות. גם עונת הקיץ החמה לא מסייעת כאן. השמש היוקדת על גגות הבניינים פוצעת ופוגעת בחומרי האיטום. במילים אחרות, למרות שהגג אינו ניצב לבדו, חשוב לטפל גם בו, באמצעות שיטות איטום הכוללות הדבקת יריעות ביטומניות, מריחת חומרים שונים ועוד.

הפגיעות הרבות של הנוזלים בקירות

חשוב להדגיש כי מעבר לפן האסתטי, רטיבות עלולה לסכן את דיירי הבניין. כפי שציינו מעלה, מים החודרים לקירות החיצוניים מצליחים ליצור לא מעט בעיות, כמו:

  • קילוף צבע הדירה
  • לחות תמידית
  • עובש
  • פגיעה ברהיטים
  • פגיעה באיכות האוויר

אך מעבר לכך אלה, חלחול מים עלול לפגוע ביציבות המבנה לאורך שנים. המים מחלחלים אל יסודות הבניין ומחלישים את חומריו. כמו כן, אחיזת הפלדה המשולבת בבניין נחלשת מפגיעת המים, מה שעלול לערער את יציבותו של הבניין לאורך שנים. 

לסיכום, הבניין נדרש לעבודות איטום ותחזוקת איטום באופן שוטף. לא רק גג הבניין חשוף לפגיעת מי הגשמים, אלא גם קירותיו. חשוב להקפיד על איטום קירות חיצוניים על ידי אנשי מקצוע מיומנים שעובדים באמצעות סנפלינג, אשר מבטיח הגעה לכל נקודה בקירות החיצוניים ולאיטום הרמטי. ישנם לא מעט חומרי איטום שונים המיושמים במריחה, בהתזה ואף בהזרקה. בחירה נכונה של אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום תבטיח לכם דיוק בבחירת החומרים הנדרשים ושיטות היישום.

 

קרדיט תמונה: Rodolfo Quirós באתר PEXELS