מצבר במבצע: ככה תבחרו מצבר איכותי לרכב

מצבר הוא חלק חשוב מאוד ברכב ורכישת מצבר לרכב מהווה החלטה מכרעת אשר תשפיע בצורה ישירה על הביצועים של הרכב ועל אורך החיים שלו. אז איך עושים זאת נכון?

 

מצבר איכותי יבטיח כי אספקת החשמל לרכיבי הרכב השונים, יבטיח התנעה אמינה יותר ועוד. לא מעט אנשים מוצאים את עצמם תוהים כיצד בוחרים את המצבר הטוב ביותר לרכב שלהם, כאשר מגיע הזמן להחליף מצבר. במאמר הבא תקבלו את כל המידע על מצבר איכותי לרכב וזאת בכדי שתהיה לכם אפשרות להתאים לרכב שלכם מצבר טוב שישמש אתכם בצורה הטובה ביותר.

כל מה שחשוב לדעת על מצברים

לפני שתקבלו את התשובה לשאלה כיצד בוחרים מצבר לרכב, חשוב שתבינו מהו בכלל מצבר ומהו התפקיד שלו. מצבר לרכב הוא מכשיר אחסון לאנרגיה חשמלית והוא זה שמספק את הכוח הנדרש לצורך התנעת המנוע של הרכב וכן בכדי לתמוך בכל המערכות החשמליות השונות בתוך הרכב. אפשר לומר במילים מאוד פשוטות שמדובר על חלק מרכזי מאוד ברכב שהוא חייב לתפקד בצורה תקינה על מנת ששאר המערכות ברכב יפעלו בצורה תקינה ועל מנת שתהיה אפשרות להניע אותו בצורה תקינה.

סוגים של מצברים לרכב

ניתן למצוא שני סוגים עיקריים של מצברים לרכב שהם: מצברי זכוכית נספגת ומצברי עופרת חומצה. מצברי עופרת חומצה הם מצברים מסורתיים ומשתלמים יותר מבחינה כלכלית ואילו מצברי זכוכית נספגת עם יקרים יותר אך הם גם מספקים טכנולוגיה מתקדמת יותר, ביצועים טובים יותר, תוחלת חיים ארוכה ועוד. עבור מרבית כלי הרכב המצברים הללו הם בחירה מועדפת וזאת בשל התכונות המתקדמות שלהם. הם מאוד עמידים, לא דורשים תחזוקה והם מתאימים מאוד לרכבים מודרניים שיש בהם אלקטרוניקה מתקדמת ומערכות עצור התנע.

כיצד בוחרים מצבר?

עוד טרם אתם מחפשים מבצעים עבור מצברים, כדאי מאוד שתבינו איך בוחרים מצבר בצורה נכונה מלבד השיקול של המחיר. הנה כמה פרמטרים שחשוב לתת עליהם את הדעת לפני שרוכשים מצבר:

ראשית כל, יש לשים דגש על הגודל של המצבר. כדאי לוודא כי המצבר שנבחר מתאים למידות שיצרן הרכב שלכם ציין. אפשר למצוא את המידות הללו במדריך למשתמש או שאיש מקצוע יכול לסייע לכם בבחירת המידה הנכונה.

דבר נוסף הוא לבדוק אמפר הפעלה קרה שמציין את היכולת של המצבר להתניע את המנוע בטמפרטורות קרות. יש לבחור את האמפר המתאים לאקלים בישראל.

עוד דבר הוא קיבולת מילואים שמודד את היכולת של המצבר להפעיל את מערכות החשמל החשובות במקרים של תקלה כלשהי באלטרנטור. עליכם לבחור מצבר שיש לו קיבולת מילואים מתאימה לצרכים של הרכב שלכם.

עוד דבר שחשוב לבחון הוא המוניטין של המותג. בסופו של דבר, חשוב להבין כי מותגים מוכרים מספקים מצברים איכותיים יותר ולכן, אם אתם מתלבטים בין מצבר של מותג מוכר ואמין לבין מצבר של מותג לא מוכר, אין ספק שכדאי לכם לבחור במצבר של מותג מוכר.

החשיבות בבחירת מצבר איכותי לרכב

אם אתם מעוניינים לרכוש מצבר איכותי לרכב שלכם, קודם כל,  אם אתם שואלים את עצמכם אם כדאי מצבר יד ראשונה או משומש, אם אתם מעוניינים שהמצבר שלכם יחזיק מעמד בצורה הטובה ביותר לאורך זמן, עדיף לבחור דווקא במצבר חדש.

מעבר לכך, כאשר רוכשים מצבר המטרה היא שתהיו שקטים למשך תקופה ארוכה ולא תגיעו למצב כלשהו שבו אתם מוצאים את עצמכם בלי יכולת להניע את הרכב שלכם בשל מצבר תקול או מקולקל תוך פרק זמן קצר ולכן, חשוב שתבחרו מצבר איכותי עם דרישות תחזוקה מינימליות שהמטרה שלהן היא לחסוך לכם זמן ומאמץ.

כמו כן, וודאו כי החברה אשר מציעה לכם את המצבר מציעה גם אחראיות עליו. המטרה היא שיהיה לכם למי לפנות במידה והמצבר שלכם מתקלקל תוך פרק זמן קצר.

בסופו של דבר, חשוב מאוד לזכור כי רכישת מצבר לרכב חייבת להתבצע בצורה הטובה ביותר על מנת שהמצבר ישמש אתכם בצורה הטובה ביותר. לכן, אל תתפשרו על מצבר, בדקו היטב איזה מצבר יענה על הדרישות שלכם ובחרו לרכוש אותו אצל חברה אמינה אשר ידוע כי היא מציעה למכירה את המצברים של היצרניות המובילות ביותר כיום.

 

קרדיט תמונה: pexels