6 טיפים שווים שיעזרו לכם לשדרג דירה מקבלן

בין אם זו דירה להשקעה ובין אם אתם מתכננים לעבור אליה, יש כמה דברים חשובים שכדאי לשים לב אליהם ולשדרג בדירות קבלן סטנדרטיות. הנה כמה המלצות שיחסכו לכם הרבה כאבי ראש בהמש

מעיצוב המטבח ועד בחירת אריחים: איך משדרגים דירת קבלן?

רכשתם דירה חדשה מקבלן? מזל טוב! זה לא אומר שסיימתם עם התכנונים והמחשבות. שימו לב שרוב ההדמיות שראיתם בזמן רכישת הדירה, הם לאו דווקא מה שתקבלו בפועל. לרוב המטבחים יותר יוקרתיים, האריחים יותר מושקעים ובקיצור – הכל נראה הרבה יותר טוב מכפי שהוא יהיה באמת. בכל זאת, המטרה היתה לשכנע אתכם לקנות. זה לא אומר שתקבלו דירה לא טובה, אבל יש אפשרות לקחת את הסטנדרט ולשדרג אותו. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שווים.

לוחות זמנים

בדקו היטב בחוזה תוך כמה זמן אתם צריכים להגיש בקשה לשינויים. לעצב דירה מחדש, בין אם תבחרו לעשות זאת לבד ובין אם תשכרו את שירותיו של מעצב פנים, לוקח זמן. בואו נגיד ששבועיים זה ממש לא זמן סביר, אז כדאי להיערך לכך מראש כדי לעמוד בלוחות הזמנים שהציב הקבלן. כל איחור עלול לעלות לכם עוד כסף וכמובן לדחות את כניסתכם לדירה.

חלוקה פנימית

לא תמיד מה שמופיע על הנייר מתאים לחזון שלכם לבית חלומותיכם. בדקו האם במסגרת החוזה יש לכם אפשרות לשנות את החלוקות הפנימיות בתוך הבית, לשבור קירות או להזיז אותם. לרוב אם מדובר בקירות גבס לא צריכה להיות בעיה. ואם הדירה עדיין לא נבנתה, אז בכלל זה הרבה יותר פשוט לבצע שינויים. כמובן, בהתאם לחוזה שלכם מול הקבלן.

סניטציה ומטבח

העקב אכילס של כל דירת קבלן. לרוב מה שיציעו לכם לא יהיה באיכות גבוהה ויותר מזה, לרוב גם לא יהיה מותאם לצרכים שלכם. את עיקר הכסף של שדרוג דירת קבלן כדאי להשקיע כאן. בדקו מה האפשרויות שהקבלן מציע ואם זה לא עומד בסטנדרטים שלכם – בקשו לשדרג. מעבר לנראות ולנוחות, חשוב לוודא שהתשתיות מונחות כמו שצריך. שיש מספיק יציאות למים, שיש פתחי ניקוז באמבטיה, שאפשר לעשות כלים בזמן שמישהו מתקלח ועוד דברים שאולי לא חשבתם עליהם, אבל עשויים לגרום לכם להמון כאבי ראש בהמשך.

אם אתם אוהבים לבשל ומתכננים לבלות זמן רב במטבח, כדאי שהוא יראה ויעבוד כמו שאתם רוצים. מהאריחים, דרך איכות הארונות ועד מיקום המקרר והתנור. השקיעו זמן ומחשבה והוסיפו את כל השדרוגים לתקציב שלכם בעת רכישת הדירה.

לקריאה נוספת

חשמל

גם כאן, הקבלן יציע לכם את הסטנדרט מבחינתו וגם כאן אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה. מלבד בדיקת התשתיות, לראות שהחיווט בדירה נעשה כמו שצריך, שכל נקודות החשמל מפיקות זרם ושאין בעיה של עומס יתר, כדאי לחשוב מראש היכן תרצו נקודות חשמל נוספות שלא מוצעות בהכרח בתכנית המקורית. האם תרצו נקודת חשמל במקלחת או במרפסת, לדוגמא. כדאי לבצע את כל נקודות החשמל כבר בשלב הבניה.

דלתות וחלונות

רובנו משקיעים מאוד בדלתות הבית. חשוב לנו שדלת הכניסה תהיה יפה אבל גם בטוחה ואנחנו מוכנים להשקיע בכך לא מעט כסף. אבל מה לגבי החלונות? מעבר לכך שהמיקום שלהם יכול לקבוע את כל אופי הדירה, האיכות שלהם גם חשובה וגם יכולת הבידוד שלהם. יש דברים שאולי נראים לכם לא משמעותיים עכשיו, אבל אם הדירה שלכם היא קדמית, אתם עלולים להצטער על כך שלא שדרגתם לחלונות איכותיים יותר. בנוסף, אם החלונות נפתחים רק לצד אחד, לדוגמא, יכול להיות שזה יגביל את כל העיצוב שלכם. בקיצור, דלתות זה חשוב. אבל חשוב מאוד שלא תזניחו את החלונות בדירה.

אקססוריז וצבע

אז הצלחתם לקבל את כל מה שרציתם מהקבלן אבל עדיין יש לכם תחושה שהדירה סטנדרטית מדי. כל מה שאתם צריכים לעשות כעת, זה לשדרג אותה בעזרת אקססוריז וצבע. אקססוריז כוללים מראות, תמונות, סלי קש, חפצי נוי יפים ועוד. וגם כמובן טקסטיל שיעשה לדירה נעים כמו כריות, שטיחים, וילונות. צבע יכול להוסיף המון חמימות וסטייל לדירה, גם אם בוחרים לצבוע קיר אחד. צבע גם יכול לעזור לכם לתחום אזורים מסוימים בבית, למשל פינת עבודה או פינת קריאה בסלון. בשנים האחרונות גם הטפטים חזרו לדירות ואפשר להשתמש גם בהם כדי להפוך את הדירה מסטנדרטית למקורית, והכי חשוב – מתאימה לטעם שלכם.