הקץ להתלבטות: דירה חדשה מקבלן או דירה מיד שנייה?

הגעתם לנקודה בה אתם עומדים לפני קניית דירה? שיהיה במזל! האם כדאי לקנות דירה חדשה מקבלן או דווקא דירה מיד שנייה? תלוי את מי שואלים. היכנסו לקרוא

הסוף להתלבטות: איך נבחר דירה לקנייה?

בין אם אתם זוג צעיר שרוצה לרכוש לעצמו נכס לחיים ובין אם אתם משפחה שגדלה ומתרחבת ורוצה לשפר את איכות המגורים שלה, הדילמה הזו תמיד תעמוד בפניכם: האם לרכוש דירה מיד ראשונה (דירת קבלן) או דירה מיד שנייה. לכל אחת מהאופציות האלו יש כמובן יתרונות וחסרונות ואנו ננסה לעמוד עליהן בכתבה הבאה:

יד שנייה

יתרונן הגדול של דירות אלו הוא כמובן ההיצע המאוד רחב שלהן. בכל מקום שתחפצו לגור בו, תוכלו למצוא דירות יד שנייה רבות בתמהילי חדרים מגוונים. כמו כן, אם יש לכם את הזמן, ההון הנזיל והסבלנות, תמיד תוכלו לרכוש דירה ישנה יחסית, כזו שדורשת שיפוץ אך באה עם תווית מחיר זולה ביחס לדירות אחרות – ולשפץ אותה בעצמכם. כך, גם תעלו את ערכה של הדירה בצורה משמעותית וגם תוכלו לתכנן לכם את דירת החלומות שלכם. יתרון נוסף לדירות אלו היא העובדה הפשוטה שהן נמצאות בשכונות וותיקות כך שהכל כבר קיים עבורכם, בין אם מדובר על קופת החולים, סניף הדואר, הגנים ובתי הספר. אין כאן מקום להפתעות ואתם יודעים בדיוק מה אתם קונים.

הבעיה בדירות מסוג זה, היא שהתמונה לא תמיד ורודה לגמרי ולדירות יד השנייה יש גם מספר חסרונות עליהם צריך לתת את הדעת – ראשית, התשתיות. אם מדובר על דירות וותיקות יחסית הרי שצריך לקחת בחשבון שהתשתית גם היא ישנה ותקלות חשמל, אינסטלציה וכיו"ב לא יהיו זרות לכם. שנית, התחושה האישית – אין מה לעשות, דירה וותיקה בה חיה משפחה לפניכם במשך 20 או 30 שנה לא דומה לדירה חדשה עם ריח הצבע הטרי, וכך לא תזכו לתחושה המלהיבה לה זוכים כשקונים למשל רכב חדש מהניילונים. כן, דירת היד שנייה, תהיה פשוט עוד דירה. בנוסף, ברוב דירות היד שנייה, הבניין עצמו ייראה בדיוק כמו הדירה, כלומר הנראות החיצונית של הבניין תהיה די מיושנת, מה שיפגום גם בתחושה של "הבית החדש" שלכם.

דירות חדשות

בחרתם לקנות דירה חדשה מקבלן? ברכות. רגע לפני המהלך, יש דברים שכדאי לדעת והנה הם לפניכם:

יתרונות

ההתלבטות היא בהחלט קשה בקניית דירות חדשות או מיד שנייה, אולם יתרונן הגדול של דירות חדשות מקבלן, הוא בעובדה הפשוטה שהן כמובן  – חדשות. החדש הזה משמעותו שהחוויה הרגשית שלכם מעצם המעבר לדירה הלבנה והבוהקת שאף אחד מלבדכם לא גר בה עדיין, תהיה דרמטית ומרגשת במיוחד. יותר מזה, בשונה מדירות יד שנייה שבאות במצב פיזי מסוים כפי שהתקבע על ידי הדיירים הקודמים, הרי שבדירה חדשה תמיד תוכלו לבצע שינויים ולהוסיף אלמנטים תכנוניים עליהם תמיד חלמתם בקלות יתרה עוד בטרם המעבר לדירה. שלישית, דירות קבלן רבות נבנות כיום עם אלמנטים "ירוקים" כמו חומרי בנייה ידידותיים לסביבה (ולבריאות שלכם) או תכנון אנרגטי נכון שיחסוך לכם בהוצאות החשמל. יש כאלו שאף נבנות כ"בתים חכמים" בהם אתם יכולים לשלוט באמצעות אפליקציות במערכות החשמל, התאורה או המיזוג. זאת חווית מגורים אחרת לגמרי שאי אפשר למצוא כמובן בדירות הישנות.

לקריאה נוספת

חסרונות

 ומה בנוגע לחסרונות, אתם שואלים? ובכן, מרבית הדירות האלו נרכשות בשלב השיווק, כלומר בשלב בו הקבלן או היזם קיבלו היתר בנייה והם מגייסים את ההון לבנייה מרוכשי הדירות שצפויות להיבנות במקום. אז אמנם יש חוזים, הסכמים והגנות משפטיות שונות, אבל בסופו של דבר אתם משלמים על דירה שנכון לעכשיו נמצאת על הנייר, עם כל הסיכונים הנלווים לכך. שנית, דירות קבלן רבות נבנות כיום בשכונות חדשות לגמרי וזה אומר שבמהלך השנים הראשונות אתם תגורו בתוך אתר בנייה פעיל, ובנוסף בסביבה הקרובה לא יהיו מבני ציבור או שטחים ירוקים פתוחים לרווחתכם. נקודה נוספת אותה צריך לקחת בחשבון היא כמובן המחיר. דירות הקבלן הן באופן גורף יקרות יותר מדירות יד שנייה וותיקות וזה נתון קריטי שצריך להיכנס לטבלת היתרונות – חסרונות שלכם.

זהו, עכשיו כשיש מולכם את מרבית הנקודות הקריטיות לבחירת סוג הדירה הבאה שלכם, תוכלו להיכנס לעניין בצורה מושכלת ואחראית ולבחור את הדירה המתאימה לכם ביותר. בשוק יש המוני דירות יד 2 ודירות קבלן במחירים שונים ומגוונים וסקירת המודעות באתר יד 2 וודאי תסייע לכם להבין היכן אתם עומדים. בהצלחה!