יונדאי איוניק בנסיעת מבחן

יצאנו לנסיעת מבחן על יונדאי איוניק 2020 המוכר והאהוב. איך הייתה החוויה? מוזמנים לקרוא הכל בכתבה הבאה

מאז ומתמיד רכבי היונדאי היו נאמנים לנו. האיוניק הגיע אלינו לפני 4 שנים, רכב חשמלי שהמשיך והשתדרג עם השנים. עכשיו כשבדקנו את הגרסה החדשה בשנתון 2020, נראה כי האיוניק שומר היטב על מקומו כרכב הברידי ספורטיבי נוח ומהנה מאוד לנהיגה.

בטיחות

מפרט הבטיחות שמציעע האיונק  Supreme FL בהחלט עולה על כל הציפיות. 7 כריות אוויר, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת התראה על עירנות הנהג והתראה על רכב חוצה מאחור הן רק קמצוץ מהטכנולוגיה החדשה שהופכת את האיוניק לרכב בטיחותי, הן לנסיעה עירונית והן לנסיעה בינעירונית.

אבזור

בעבר, יכולנו למצוא אבזור ייחודי ומפנק רק ברכבי יוקרה. היום, במכוניות רבות נמצא מפרטי אבזור שמציעים לא מעט, וכך גם באיוניק. ברכב הזה, נמצא מערכת מולטימדיה מקורית עם אפשרות חיבור למכשירי אנדרואיד ואייפון, מצלמה אחורית, תאורת LED, שקעי USB, הגה ידית הילוכים מעור ועוד. פנים הרכב מכיל 5 מושבים, תא מטען מרווח ומואר ומתקן לאחיזת כוסות.

עיצוב

את הדגם הזה אפשר למצוא במגוון צבעים רחב כמו: שחור, אפור, כסוף כהה, לבן, גרניט וכחול מטאלי. פנים הרכב מרווח, ומציע מושבים בצבע המתאים לצבע הרכב הנבחר. תא המטען בנפח של 563 ליטר, או 4518 ליטר במצב שבו המושבים האחוריים מקופלים.

לקריאה נוספת

צריכת דלק

מיכל הדלק הוא 45 ליטר. צריכת הדלק ל- 100 ק"מ לנסיעה עירונית הוא 3.6 (ליטר/100 ק"מ) ו-3.8 לכבישים בין עירוניים.

בשורה התחתונה

מההתרשמות שלנו, דגם ה- Supreme FL מציע חחוויית נהיגה אחרת ברכב מאובזר ומעוטר בגימורים ייחודיים.

כבר בכניסה לרכב, שלל הצגים, כפתורי השליטה וההיגוי מייצרים אווירה דיגיטליית ועדכנית. כמו גם בגרסאות הקודמות, הנסיעה באיוניק מאוד נוחה בעיקר אחרי שמתרגלים לעובדה שהרכב מתקן את עצמו בנתיבים (היכן שהם ברורים כמובן) כמו כן, בקרת שיוט אדפטיבית מאפשרת נהיגה נוחה בכבישים מהירים, אך בכבישי ישראל העמוסים, היה עדיף שהרכב ימשיך את התנהגות הבטוחה גם בנסיעה איטית מאוד עד לעצירה מוחלטת.

לסיכום, האיוניק 2020  הוא רכב נוח מאוד, חסכוני (17.5 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת) ספורטיבי, משפחתי ומלא בשלל מערכות בקרה שמתאים לנהגים שלא מפחדים מטכנולוגיה. רגע לפני הקנייה, תנו הצצה במחירון הרכב של יד2 וסעו בזהירות!