נהגים חדשים? ריכזנו עבורכם כל מה שצריך לדעת

קבלו טיפים חשובים לנהיגה בטוחה

קיבלתם לאחרונה רישיון נהיגה? מזל טוב! זהו צעד מרגש לקראת עצמאות ובגרות, אבל זו גם אחריות גדולה. תזכרו – מה שאתם עושים במושב הנהג משפיע לא רק עליכם, אלא גם על כל שאר הנהגים והולכי הרגל בסביבה.

אחרי שסידרתם ביטוח רכב מתאים לנהגים חדשים וסיימתם את תקופת הליווי, אתם מוכנים לנהוג לבדכם, אז עליכם לוודא שאתם מוכנים.

ריכזנו עבורכם כמה מהטיפים הטובים ביותר לנהגים חדשים, שיעזרו לכם להישאר בטוחים וליהנות בדרכים.

אין סיבה למהר

בני נוער נוטים יותר להאיץ, מאשר נהגים מבוגרים או מנוסים יותר. ככל שהמהירות שלכם גבוהה יותר, כך יש לכם פחות זמן לעצור את הרכב אם אתם צריכים, והסיכוי לפגיעות חמורות במקרה של תאונה עולה.

תשמרו על הרכב

כדי שהרכב שלכם יספק לכם את התנאים לנהיגה בטוחה, עליכם לטפל בו. תחליפו שמן, תבצעו טיפולים סדירים, תבדקו את לחץ האוויר בגלגלים וכו'. כל אלה לא רק ימנעו תקלות, אלא יצמצמו את הסבירות לתאונות בשל כשלים ברכב.

תחגרו חגורת בטיחות

אתם תמיד חייבים להיות חגורים, וגם לוודא שהנוסעים האחרים ברכב חגורים. זוהי פעולה פשוטה שמצילה חיים.

תימנעו מהסחות דעת

לא משנה מה קורה, העיניים שלכם צריכות להיות על הכביש. זה אומר לא לשלוח הודעות טקסט, לא להתקשר, לא לאכול, לא להחליף תחנות ברדיו או שיר בטלפון, ולא להסתובב לדבר עם חברים במושב האחורי.

תאונות יכולות לקרות בשבריר שנייה, אבל אם תהיו ערניים, יהיה לכם סיכוי טוב יותר להימנע מהן.

תבצעו התאמות חשובות

לפני שאתם יוצאים לדרך, עליכם לוודא שהמושב נוח וממוקם נכון, ולבדוק את כל המראות כדי לוודא שהן ממוקמות ומכוונות בצורה אופטימלית עבורכם.

תשמרו על מרחק

אי שמירת מרחק הוא גורם מוביל לתאונות. תזכרו את כלל 3 השניות: תבחרו חפץ נייח על הכביש (כמו שלט, עץ או גשר), וכאשר הרכב שלפניכם עובר את החפץ תתחילו לספור. אם אתם מגיעים לאובייקט לפני השלמת הספירה, אתם צמודים מדי.

תתחשבו במזג האוויר

גשם, רוח ואובך יכולים להפוך את הנהיגה לקשה ומסוכנת יותר. אם הכביש רטוב והשמיים מעוננים, תוודאו שהפנסים דולקים, תאטו ותגדילו את המרחק מרכבים אחרים. הכי חשוב, אם התנאים קשים מדי, או שאתם לא מספיק בטוחים בעצמכם, לא כדאי לעלות על הכביש.

אל תנהג תחת ההשפעה

אין אפשר להדגיש את זה יותר מדי: אל תנהגו תחת השפעת אלכוהול, סמים או חוסר שינה. ההשלכות יכולות להיות הרסניות, ושום דבר לא שווה את זה.

לסיכום

הטיפים הללו חשובים לא רק לשמירה על הבטיחות שלכם ושל הסובבים אתכם, אלא גם כדי שתימנעו מביצוע עבירות תנועה. זה יעזור לכם לשמור על רקורד נקי, ולקבל