איך להתקבל לעבודה בהייטק?

אם גם אתם כמו רבים וטובים אחרים מעוניינים לעבוד בענף ההייטק – המאמר הזה הוא בשבילכם

ענף ההייטק הזוהר מעסיק בסך הכל 11% מהעובדים בישראל, לצד עובדה זו נראה שאנשים רבים היו שמחים למצוא עבודה בהייטק וליהנות מהשכר הגבוה, התדמית המרהיבה ושלל ההטבות, ביניהן: האפשרות להתחיל את יום העבודה בשעות מאוחרות בהשוואה לעובדים האחרים במשק, האפשרות להחליט באילו ימים מגיעים למשרד, האפשרות לקבל כרטיסים להצגות ומופעים, בונוסים יפים והטבות נוספות.

כמן כן, גם המדינה וגם חברות ההייטק מושכות את האוכלוסייה לעבר שערי התחום הנוצץ, כאשר חברות רבות מצהירות שהן מעוניינות לקבל עובדים שמגיעים מתחומים שונים והמדינה מציעה הכשרות מהירות להשתלבות בתעשייה.

כאן עולה השאלה: איך באמת מצליחים להתקבל לעבודה בהייטק? אם גם אתם כמו רבים וטובים אחרים מעוניינים לעבוד בענף ההייטק – המאמר הזה הוא בשבילכם.

אז איך מצליחים לעבוד בהייטק?

מסתבר שישנן הרבה דרכים אשר מאפשרות כניסה למשרות ההייטק המפוארות. במאמר זה נספר על מספר דרכים אשר עשויות להביא את המועמד אל היעד.

דרך ראשונה – רכישת השכלה במדעי המחשב, הנדסת תוכנה או מחשבים

כפי שצוין – ישנן דרכים שונות להתקבל לעבודה בהייטק. הדרך הראשונה היא לרכוש השכלה במדעי המחשב, מחשבים או הנדסת תוכנה ולאחר מכן לשלוח קורות חיים למשרות השונות, כאשר רבות מהן דורשות מעבר דרך חברת השמה, שכן חברות הייטק רבות מעדיפות לקבל עובדים שסוננו על ידי חברות השמה שמתמחות בהייטק ומכירות היטב את התפקידים השונים.

הסיבה לכך היא שבמקצועות ההייטק יש צורך בהתאמת העובד לארגון ומכיוון שישנם הרבה מועמדים איכותיים שמעוניינים להשתלב בעבודות עולה הצורך בגוף שיודע כיצד לייצר את החיבורים הנכונים – מצד אחד שההחברה תקבל עובדים שעונים על הצרכים שלה ומהצד השני – שהעובדים יתוגמלו בהתאם לדרישות שלהם.

יצירת התאמה בין המועמדים ובין החברה מגדילה את הסיכוי לכך שתתקיים התקשרות ארוכה ומקטינה את הסיכויים לכך שהעובדים לא יחזיקו מעמד ויוחלפו כל שני וחמישי בעובדים אחרים.

דרך שנייה – סלילת הדרך מגיל צעיר – שירות צבאי ביחידות טכנולוגיות בצה"ל

 

דרך שנייה ומוצלחת, ממנה לא ניתן להתעלם במדינת ישראל בה ניתן לצבא מקום מרכזי היא לסיים את השירות הצבאי ביחידה טכנולוגית.

שירות ביחידות טכנולוגיות בצה"ל מבטיח לבוגרים עבודה בהייטק, שכן חברות ההייטק מאוד מעוניינות לקבל את בוגרי היחידות.

למעשה חברות ההייטק כה להוטות אחר בוגרי היחידות עד כי 80% מהם מוצאים עבודה מספר חודשים טרם השחרור, כאשר רוב הבוגרים מוצאים עבודה בהייטק תוך 8 ימים מהמועד בו הם החלו לחפש משרה. יש סיבה מוצדקת לביקוש הרב אחר בוגרי יחידות צבאיות או בוגרי ממר"מ, שכן בוגרים אלו צברו ניסיון במשך שלוש עד שש שנים ועסקו בפיתוחים שונים באופן אינטנסיבי.

בוגרים אלו התמודדו עם עומסים ומשימות רבות והיו צריכים לשאת באחריות גדולה.

דרך שלישית – לימודים במסגרת קורס ממוקד וקצר וסיום הקורס בהצטיינות

דרך נוספת המאפשרת השתלבות בתחום ההייטק היא ללמוד במסגרת קורס הייטק – כמו למשל: קורס בדיקת תוכנה, קורס סייבר, קורס תכנות או קורס הסבה.

קורסים אלו מוצעים על ידי מכללות שונות והם נותנים לבוגרים הכשרה מעשית וידע בתחום ספציפי – זאת בניגוד ללימודים אקדמיים במהלכם רוכשים הסטודנטים ידע נרחב המאפשר התמחות בתחומים שונים בהייטק.

כאן חשוב להדגיש שלא מספיק לסיים את הקורסים עם ציון ממוצע וכי כדי להתברג בעבודה נחשקת יש לסיים בהצטיינות, שכן המכללות מסייעות לסטודנטים המצטיינים להשתלב במשרות עליהן הם חולמים.

דרך רביעית – לימודים במסגרת קורס קצר, השתלבות בארגון שאינו הייטק וצבירת ניסיון עד ההגעה ליעד

אופציה נוספת היא ללמוד במכללה שמתמחה בהייטק ולאחר מכן לעבוד בארגון שאינו שייך להייטק.

צבירת ניסיון בעבודה במשך שנתיים עד שלוש שנים תאפשר השתלבות בחברת הייטק.

נדגיש כי יש סיכוי להתקבל למשרת הייטק לאחר הקורס, אך מדובר על סיכוי קטן בלבד משום שחברות ההייטק מבצעות מבחני קבלה למועמדים שלהן ומועמדים שלא צברו ניסיון בעבודה בפועל עשויים שלא לעבור את המבחן והראיון.

דרך חמישית – ויטמין P

דרך נוספת להתקבל לעבודה בהייטק היא על ידי הגשת קורות החיים לאדם שמכירים אשר עובד בחברת ההייטק, דרך זו מוכרת בכינוי: "ויטמין P" – כלומר: פרוטקציה.

 

כמובן ויטמין זה יכול מאוד לסייע בהשתלבות בחברה אך העובד יצטרך להוכיח כי הוא ראוי למקום שבו הוא הוצב, לכן יתכן שעדיף להנמיך מעט את הציפיות ולהתמקד בהכשרה בתחום מסוים שממנו ניתן לבצע קפיצה למשרה הרצויה.

מר אלמוג כהן, מנהל הפיתוח של חברת קורל טכנולוגיות, מסביר על השלבים החשובים שיש לעבור לשם קבלה לעבודה בחברת הייטק.

לדבריו, לכל מועמד או מועמדת יש דרך שמתאימה עבורם או מספר דרכים אפשריות. הדבר תלוי כמובן גם בניסיון המקצועי שנצבר ובנכונות להשקיע זמן, כסף ואנרגיה. אדם שנמצא בתחילת דרכו ומתלבט בנוגע ללימודיו באוניברסיטה נמצא כמובן שבשלב שונה מאדם שעסק לדוגמה בעיצוב ומעוניין לבצע הסבה מקצועית לתחום ההייטק.  לכן חשוב שכל אדם שמעוניין להשתלב בתחום ההייטק ימצא את הדרך המתאימה ביותר עבורו ויתמיד בה עד שהוא יצליח לממש את שאיפותיו.