תחנת הרכבת רעננה מערב כבר מחכה לפארק העסקים שיקום

מיקומה של תחנת הרכבת החדשה ברעננה לא מקרי. היא תשרת את באי מתחם העסקי המתוכנן במקום, שיספק נגישות מעולה (אפילו המטרו יעבור שם!) ופתרון אזורי לעידן פקוק במיוחד

רעננה נמצאת בעיצומה של מהפכה תחבורתית. לצד פתיחתו של כביש 531 לכל אורכו, שופרה משמעותית הנגישות אל העיר וממנה. שתי תחנות רכבת פועלות בעיר ומחברות אותה לתל אביב, אבל השנה יזכו התושבים לשדרוג משמעותי נוסף כשרעננה תחובר ישירות לקו החוף של הרכבת, מה שיאפשר נסיעה קצרה הרבה יותר להרצליה ולתל אביב.

תחנת הרכבת רעננה מערב נחנכה בשנת 2018 ולכאורה אפשר לתהות למה היא הוקמה דווקא בשטח פתוח סמוך לכביש 531, ולא צמוד לשכונת מגורים. רבים לא מודעים לכך, אבל התשובה חד-משמעית.

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא הבהיר את התשובה בראיון שהעניק לאחרונה לעיתונות: "בסמוך לתחנת רכבת מערב צפוי לקום אזור תעשייה מערבי…", אמר ברוידא, ש"יוסיף אלפי מטרים של שטחי מסחר ותעשייה, מקומות עבודה, בנייני משרדים ופריחה כלכלית לעיר". ברוידא ציין גם כי פתיחת התחנה תתרום לצמיחתה העסקית של העיר ולרווחת התושבים והאורחים שישתמשו ברכבת.

ומלבד כל אלו, בטווח הרחוק יותר תקום בתוך המתחם תחנה של קו M1 של המטרו, הרכבת התחתית שמתוכננת לחבר את רעננה לאזורי המסחר והתעסוקה המרכזיים מסביב למטרופולין תל אביב.

בונוס נדיר: הנגישות

פארק העסקים המדובר צפוי לשנות בדרמטיות את פני רעננה ולהפוך למתחם הדגל של העיר. מתחם התעסוקה הגדול ייבנה בסטנדרטים חדשניים במערב העיר, בין כביש 531 לפארק רעננה שאליו ייצפה המתחם המתוכנן. לצד פארק התעסוקה יוקם גם רובע מגורים יוקרתי שיכלול כ-3,000 יחידות דיור. יחד עם השכונות הנוספות שייבנו בסביבה, צפוי להיווצר ביקוש אדיר לעסקים שיפעלו במתחם, ובהם משרדים, מסעדות, בנקים, בתי קפה וחנויות.

מלבד האטרקטיביות של פארק העסקים והביקוש האדיר למבני משרדים ברמה גבוהה שכבר ניכר ברעננה, היתרון הבולט ביותר של המקום הוא הנגישות הנדירה: מחלף צמוד למתחם מתחבר לכביש 531 שמוביל בקלות לנתיבי איילון, לכביש 4 ולכביש 6; תחנת הרכבת רעננה מערב שנמצאת בשולי המתחם, במרחק הליכה קצרה ברגל; והמטרו המתוכנן להיבנות.

מיקומה של תחנת הרכבת בתוך המתחם הוא בונוס נדיר לבעלי העסקים, לעובדים וללקוחות, שייהנו מהגעה ברכבת עד פתח העסק. זאת בשונה מאזורי תעסוקה כמו הרצליה פיתוח או רמת החייל למשל, ששם תחנת הרכבת מרוחקת ומצריכה הליכה ארוכה ברגל או נסיעה במונית או באוטובוס.

התשובה לקטסטרופת הפקקים

כל פתרונות הנגישות הללו ייתנו מענה אידיאלי לקטסטרופת הפקקים שהולכת ומחמירה מיום ליום במטרופולין תל אביב ובסביבתו. כיום, תושבי רעננה שנוסעים לעבודה בהרצליה או בתל אביב מתמודדים עם עומסי תנועה בלתי נסבלים. גם בעלי עסקים או עובדי חברות שגרים בטווח הרחוק יותר מתל אביב ומחוץ לרעננה מתקשים להתמודד עם הפקקים.

על הרקע הזה יותר ויותר חברות (ובהן גם חברות גדולות) ועסקים עוזבים את תל אביב ומתמקמים ברצועה הסובבת את העיר. מתחם רעננה מערב, עם האיכות והנגישות המצוינת, מסומן כאחת האלטרנטיבות המובילות לחברות שעוזבות את תל אביב. מומחים מעריכים כי מרכזי התעסוקה שיפרחו בשנים הבאות הם אלו שממוקמים סמוך לתחנות רכבת ולמחלפים מרכזיים, וכזה הוא בדיוק מתחם העסקים ברעננה מערב.

ההזדמנות למשקיעים

תוכנית פארק העסקים במערב רעננה כבר אושרה בועדות התכנון. היא זוכה לרוח גבית תומכת במיוחד מצד עיריית רעננה ולפי הודעת העירייה תאושר התכנית סופית עד סוף השנה.

נקודת הזמן העכשווית, לפני קבלת היתרי הבנייה, מספקת הזדמנות מיוחדת למשקיעי נדל"ן. היתרונות הבולטים של המיקום והנגישות, הסטנדרטים הגבוהים שבהם ייבנה הפארק, עירוב השימושים והביקושים לשטחי מסחר ברעננה מצביעים על צפי למחירי נדל"ן גבוהים. לפי ההערכות, עם תחילת הבנייה יקפוץ שווי הקרקע למשרדים עד לכ-45,000 שקלים למ"ר.

בשל הצפי האופטימי, מרבית בעלי הקרקעות במתחם לא מעוניינים למכור אותן, אלא מחזיקים בהן במטרה ליהנות מההשבחה המרשימה הצפויה. מעט קרקעות במתחם עדיין זמינות לקנייה במחיר של החל מ-329,000 שקלים ליחידת קרקע, והן מעוררות עניין רב בקרב משקיעים.

לקבלת מידע נוסף על ההשקעה בפארק העסקים החדש של רעננה

השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם