מסאבלטים את הדירה שלכם? אלו הדברים שכדאי שתדעו

חופשות, מעברי דירות או סתם רצון להרוויח קצת כסף, מביאים אנשים רבים לסאבלט את הדירה שלהם. מה זה בעצם אומר ואיך הכי נכון לעשות זאת? הכל במדריך יד2

מסאבלטים את הדירה שלכם? כמה דברים שחייבים לעשות לפני

סאבלט: כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב

 

לשכור דירה זה עסק לא זול בכלל, בעיקר כשמתקרבים לאזור המרכז ולתל אביב בפרט. אם כבר מצאתם לכם את דירת חלומותיכם, אתם בוודאי מתבאסים להשאיר אותה ריקה בזמן שאתם בחופשה – אתם הרי משלמים על כל יום שאתם לא נמצאים בה.

סאבלט: מי אתה?

לא פעם שמעתם את המושג הזה – אך האם אתם באמת יודעים כיצד מסאבלטים? אם למשל אתם במעבר דירה, אבל יש חפיפה בין זמן היציאה לזמן הכניסה, לא תרצו לשלם פעמיים, וכך גם אם אתם טסים לחו"ל – כמו שהזכרנו בפסקה הקודמת. בקיצור, סאבלט הוא מצב בו אתם שוכרים דירה אבל בעצם רוצים להשכיר אותה לתקופה קצרה למישהו אחר. כלומר, אדם שמשלם שכר דירה ומשכיר את הדירה למישהו אחר. האדם שמשכיר מכם נקרא סאבלט או בעברית: תת-שוכר.

בדרך כלל אנשים עושים זאת כי הם זקוקים לדירה לזמן קצר. הם מחפשים דירה מאחר שהם בין מעברי דירות או שגם הם בחופשה ומעדיפים דירה על בית מלון. השוכר שמשכיר את הדירה שלו עושה זאת לרוב מטעמים כלכליים, אבל יש כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב לפני שיוצאים לדרך. אז מה חשוב לדעת על סאבלט?

מי אחראי כאן

אם אתם אלה שמסאבלטים את הדירה למישהו אחר, זה לא אומר שאתם יכולים להתנער מאחריות. אתם עדיין השוכרים המקוריים, כך שאם נגרם נזק למכשירי חשמל או למבנה עצמו, האחריות עדיין עליכם, במסגרת החוזה שחתמתם מול בעלי דירה. בנוסף, אם האדם שמסאבלט מכם את הדירה לא ישלם לכם מסיבה כלשהי, אתם עדיין תצטרכו לשלם את שכר הדירה המקורי.

מה כתוב בחוזה שלכם

נכון, לא מתחשק לכם להפסיד כסף כשאתם לא נמצאים בדירה כמה ימים, אבל לפני שאתם מחפשים מחליפים, בדקו מה כתוב בחוזה שלכם. האם בעל הדירה מאפשר להכניס תת-שוכר? במידה שלא, אפשר תמיד לוודא איתו אם זה בסדר. אם הוא לא מסכים, לא היינו לוקחים סיכון מיותר. מי יודע, אולי דווקא בתקופה שלא תהיו בבית הוא יחליט לקפוץ לביקור פתע?

מסאבלטים את הדירה שלכם? כמה דברים שחייבים לעשות לפני

האותיות הקטנות: מומלץ לנסח חוזה מול תת-השוכר

 

דירה בחו"ל

מסבלטים דירה בחו"ל? האם ידעתם שבניו יורק אסור לשכור דירה לפחות מ-30 יום? לפני שאתם קופצים על כל דירה, בדקו מה החוקים באותה מדינה. אתם בטח לא רוצים להסתבך עם הרשויות המקומיות בזמן שאתם בחופשה. כדאי לבדוק את חוקיות הסאבלט בכל מקום אליו אתם מתכננים להגיע לפני שאתם בוחרים דירה.

זכויות וחובות

מה הזכויות שלכם? על פי רוב, למי שנכנס לדירה כסאבלט יהיו את אותן זכויות כמו השוכר המקורי. בנוסף, אם החוזה מסתיים בתקופת השהות של הסאבלט הוא חייב לעזוב. אלא אם כן בעל הדירה רוצה לחתום מול חוזה חדש.

חשבונות

מי משלם חשבונות? האחריות היא כמובן על השוכר המקורי, אבל הוא יכול להגיע לסידור מול הסאבלט על החשבונות או אפילו לגלם לו את זה במחיר השכירות. הדרך הכי נכונה היא פשוט לקחת ממוצע של כל החשבונות ולחלק זאת בימים שתת-השוכר נמצא בדירה.

מסאבלטים את הדירה שלכם? כמה דברים שחייבים לעשות לפני

 

חוזה

האם לחתום על חוזה מול הסאבלט? התשובה היא כן. אנחנו לא יודעים עד כמה אתם מכירים את מי שמחליף אתכם בדירה, אבל כדי לא להסתבך, רצוי לעגן את כל הסיכומים בחוזה מסודר: התאריכים של הסאבלט, העברת התשלום, מה קורה אם נגרם נזק לדירה וכדומה. אם לא תחתמו על חוזה והעניינים יסתבכו, אתם אלה שתצטרכו לתת דין וחשבון לבעל הדירה.

בחירות נכונות

כיצד נבחר תת-שוכר? בגדול, אתם מכניסים אדם זר אליכם הביתה. הוא הולך לישון לכם במיטה, להשתמש לכם בארון בגדים ולבשל במטבח שלכם. ואם קוראים לו זהבה, אז זה בכלל קריפי, אנחנו מודים. אבל אם הוא נחמד, נקי ומסודר אין לכם מה לדאוג. אנחנו מקווים. בכל מקרה, רגע לפני שאתם חותמים על הסכם מולו, תעשו טובה תבררו קצת פרטים עליו. היום, בעידן הרשתות החברתיות אפשר לדעת די הרבה על אנשים שמעולם לא פגשנו. חקרו קצת את הפייסבוק שלו, בדקו אם יש לכם חברים משותפים ואפילו תריצו את השם שלו בגוגל. איך אומרים? עדיף להיזהר, מאשר להצטער.

מחפשים דירה לתקופה קצרה? היכנסו ללוח יד2 ומצאו את הדירה האולטימטיבית עבורכם!