דשא סינטטי: יתרונות שמשתלם להכיר

בית פרטי עם מרחבי דשא ירוקים הוא החלום של כולנו. אבל אם בעבר עמד לרשותכם פתרון אחד ויחיד בדמות דשא חי, על כל חסרונותיו, הדשאים הסינטטיים המודרניים מתגלים כאלטרנטיבה ראויה ביותר

מתכננים להניח דשא בחצר ביתכם? לפני שאתם מקבלים החלטה, נסו לאפיין את אופי השימוש שלכם במרחבי הדשא בגינת הבית: האם הדשא ישמש אזור משחק לילדים, לחיות מחמד ולאירוח? ואולי מטרתו של הדשא היא בעיקר לצורכי אווירה?

כמו כן, בחנו את מאפייני החצר, את תנאי השמש והצל לאורך כל עונות השנה והיו כנים עם עצמכם: האם אתם מסוגלים, פנויים ורוצים לבצע עבודות אחזקה למרחבי הדשא הירוקים שבגינה?

דשא סינטטי. פתרון ירוק ופרקטי

במקרים רבים, הדשא הסינטטי מספק פתרון פרקטי יותר מדשא חי –  בלי לוותר על המראה הירוק והכפרי שחיפשתם. לנוחותכם, מומחי הדשא הסינטטי של שירת העשבים ריכזו את הפרמטרים העיקריים שעליכם לבחון לקראת קבלת ההחלטה, האם להניח בגינתכם דשא חי, או להעדיף דשא סינטטי:

עלות התקנה

עלות ההתקנה למ"ר של דשא סינטטי גבוהה במעט מדשא חי, אך תוספת העלות מתקזזת תוך זמן קצר. זאת מכיוון שהדשא הסינטטי אינו דורש התקנת מערכת השקיה, רכישת מכסחת דשא או שכירת גנן שיבצע עבורכם את הכיסוח וכמובן שאין צורך בחומרי דישון, הדברה ועוד.

תחושה למגע

טכנולוגיית הדשא הסינטטי התפתחה מאוד בשנים האחרונות והיא מאפשרת לכם ליהנות מדשא בגבהים שונים בעל מראה, תחושה וגווני ירוק שדומים מאוד לדשא חי. בעת התקנת דשא סינטטי ברמת איכות גבוהה, רק בחינה מקרוב תאפשר לאורחים שלכם להבין שאין מדובר בדשא חי.

מראה ירוק

בעוד שזני הדשא החי נוטים לשנות את גווניהם לאורך השנה וחלקם אף מצהיבים בעונת החורף, דשא סינטטי מציע לכם מראה ירוק ורענן בכל עונות השנה ולאורך שנים.

אחזקה שוטפת

דשא חי דורש אחזקה מתמדת: כיסוח שבועי, דישון, הדברת מזיקים, ניכוש עשבים והשקיה מרובה ויקרה. לעומתו, דשא סינטטי כמעט ואינו זקוק לתשומת הלב שלכם והוא בעל טביעת רגל פחמנית נמוכה מכיוון שהוא אינו דורש שימוש אגרסיבי בכימיקלים לדישון והדברה.

מיקום בגינה

בעוד שדשא חי מושפע מאוד ממיקומו ויתקשה לשרוד בתנאי שמש מלאה, צל כבד או מליחות באוויר, הדשא הסינטטי יגלה עמידות מרשימה בכל תנאי שטח ובכל סוג אקלים.

התחממות בקיץ

דשא סינטטי מתחמם יותר מדשא חי, אם כי התופעה מתרחשת רק בשמש קופחת בימי הקיץ החמים ביותר – שעות שבהן אתם, ילדיכם וחיות המחמד שלכם ממעטים לשהות בחצר הבית או על המדשאה.

יכולת ספיגה

בגשמים עזים, דשא חי הופך לבוצי וטובעני וכאשר אתם נכנסים הביתה, הבוץ נכנס איתכם… לעומת זאת, דשא סינטטי שהותקן באופן מקצועי על מצע שכולל פתחי ניקוז, יהיה עמיד בכל מזג אוויר ויאפשר דריכה בלי שתשקעו בבוץ ובלי שתסבו לו נזק.

אורך חיים

דשא סינטטי איכותי כמותו תמצאו בשירת העשבים הוא בעל תוחלת חיים של עד 15 שנה. לעומתו, דשא חי מושפע מאוד משחיקה כתוצאה מפעילות אינטנסיבית של אורחים, ילדים וחיות מחמד ומתנאי האקלים. לכן, דשא חי זקוק לריענון או להחלפה מדי מספר שנים, בהתאם לאופי השימוש בו.

חיות מחמד

כלבים וחתולים רבים מעדיפים לעשות את צורכיהם על הדשא. בעוד שדשא חי מושפע מהחומציות שבשתן, מצהיב באזורים שנפגעו ומתקשה להשתקם, דשא סינטטי ינקז את הנוזלים ובאמצעות שטיפה קלה, מטרד הריח ייעלם מהשטח, ללא פגיעה בצבע או במרקם הדשא.

לייעוץ ממומחי התקנת דשא סינטטי ולקבלת הצעת מחיר הכנסו לאתר