2 קלישאות על הכניסה לתחום ההייטק

הייטק זה כבר ממזמן לא רק תכנות או פיתוח ובשביל להגיע לשם לא חייבים תואר או פסיכומטרי. איך? כמה? ולמה? כל התשובות בכתבה הבאה.

שוקלים להיכנס לעולם ההייטק?

המשכורות גבוהות, יש האפי הוואר מפנק, אנשים מגניבים, משרדים ברוטשילד, כל זה נשמע טוב, לא ככה? האמת שזה נשמע הרבה מעבר לטוב, כי בעולם של היום עדיין קשוח למצוא מקצוע שיש לו את המכלול הזה. למזלנו, בשנת 2020 אפשר לעבוד בתעשייה הזאת הזה מבלי להיות 'גאוני הדור', וכן, קיימים גם לימודים ללא פסיכומטרי שיכולים לגרום לכם להגיע לשם.

בחרנו 2 קלישאות שחייבים להכיר על עולם ההייטק רגע לפני שרוצים להיכנס אליו:

לא חייבים תואר או פסיכומטרי

עד לפני כמה שנים, כל חברת הייטק דרשה מהמועמדים אליה 'תואר ראשון', אבל לאחרונה התפיסה הזאת השתנתה. יותר ויותר מקומות מבינים שעדיף להם לגייס עובדים בעלי חשיבה יצירתית, שיוכלו להסתדר בעבודה בצורה טובה והכי חשוב – ידע פרקטי.

חיפוש קצרצר באתרים לחיפוש עבודה, קבוצות פייסבוק שונות או כל חברת כוח אדם מוכיח שחברות קטנות ועד גדולות מעוניינת גם בבוגרי קורסים מקצועיים, ולאו דווקא תארים.

ייתכן שזה נובע מהעובדה שבקורסים מקצועיים קיימים דגשים על פרקטיקה לעומת ידע תאורתי. כך שכבר בשיעורים הראשונים, כל סטודנט שמגיע למרכז הכשרה שמתעסק באופן מעשי בתחום בו הוא לומד. לצורך הדוגמה: בקורס שיווק דיגיטלי לומדים כיצד להקים קמפיינים בפייסבוק, בקורס פיתוח לומדים C# ובקורס סייבר ואבטחת מידע מכירים את עולם הרשתות ממש מקרוב. אז אם אין לכם תואר במדעי המחשב או בהנדסה או שאין בכוונתכם לעשות אחד, עדיין יש לכם את ההזדמנות להגיע לעולם ההייטק. כי כיום קיימים מספר מוסדות המספקים לימודים בלי בגרות או לימודים בלי פסיכומטרי.

הייטק זה לא רק תכנות או פיתוח

אז כבר בטוח שמעתם על החבר שהיה אתכם ביחידה שהיום הוא מפתח בסטארט-אפ מגניב בהרצליה ועל בן הדוד של החברה שהוא מתכנת במייקרוסופט. אבל היי, עולם ההייטק מורכב הרבה מעבר לכך, קיימים המון תפקידים שונים ומגוונים בו, שיכולים להתאים להמון אנשים שונים (כן, גם כאלה שלא עפים על הקטע של כתיבת קוד או שימוש באנגולר):

  • סייבר ואבטחת מידע: ה-דבר בעולם ההייטק לאחרונה. והאמת? שלא רק שם. כיום כמעט כל חברה או ארגון חייבים לשמור על המידע שלהם ועל התוכנות שהם מוציאים לשוק. בכל שנה מתגלה פריצות אבטחה לחברות הגדולות בשוק – כמו Yahoo, Sony, Google ואפילו פייסבוק ואינסטגרם.

    בתחום הזה ישנם תפקידים שונים ומגוונים כמו Pen Test (הטיפוס שמדמה התקפות אבטחה ובודק היכן יש חולשות), SOC Analyst (אחראים על איתור בעיות בארגונים), DFIR (אחראים על טיפול בזמן אמת כשתקיפה מתרחשת) ועוד.

  • שיווק דיגיטלי: ובכן, לא מדובר בעולם הקלאסי של ההייטק, אם כי כמעט בכל חברת הייטק יש צורך באנשי שיווק שיוכלו לקדם את המוצר שלה. אין ספק שעולם הפרסום עבר ברובו מהאופליין אל האונליין, כל חברה גדולה או קטנה, בית עסק או ארגון נמצאים בדיגיטל וברשתות החברתיות.

    ולכאן בדיוק נכנס תפקידו של המשווק הדיגיטלי. בחלק מהמקומות הוא יהיה אחראי למספר תחומים ביחד ובמקומות אחרים הוא יהיה אחראי לנישה ספציפית. שמתפצלים ל: SEO (קידום אתרים אורגני), PPC וניהול קמפיינים, כתיבת תוכן, מכירת מדיה ועוד.

  • בדיקות תוכנה /QA: כל מוצר שמפותח על-ידי חברה מסוימת חייב לעבור בדיקה מסוימת. כך אותו עיקרון תקף על עולם ההייטק. תוכנה, אפליקציה או אתר חייבים לעבור בדיקה, הבדיקה הזאת נערכת על-ידי אנשי ה-QA.

כמובן שקיימים עוד תחומים נוספים, כמו ניהול מערכות מידע, ניהול רשתות, עיצוב גרפי, אנימציה תלת מימד, לינוקס, DevOps ועוד. שאת כולם אגב ניתן לקבל הכשרה דרך מכללות שונות אשר מעניקות לימודים ללא פסיכומטרי או לימודים ללא בגרות.

סייבר: הרבה מעבר למה שכולם חושבים שזה

בשורה התחתונה, מי שרוצה להגיע להייטק, יכול לעשות זאת בכמה תפקידים שונים, בתוך כמה חודשים, כל מה שנדרש ממנו זה מספיק ידע (לאחר קורס מקצועי) והכי חשוב – המון תשוקה ורצון להגיע לשם. כי מדובר בתחום מאתגר וחדשני, אבל שדורש המון. למזלם של הרבה אנשים, יש מקומות שמכשירים בעזרת תעודת מקצוע, כך ש'לימודים ללא פסיכומטרי' לא מושג זר עבור אף אחד יותר.