ביטוח דירה ועבודה מהבית

עובדים מהבית בתקופת הקורונה? כך תהיו בטוחים שהעסק שלכם מכוסה במקרה של נזק

מגפת הקורונה והמעבר לעבודה מהבית הפכו רבים מאיתנו למנהלי משרד ביתי.

בין אם אתם שכירים שעברו לעבודה מהבית, או עצמאים שפתחו משרד ביתי, אתם וודאי שמים לב ליתרונות שיש בעבודה מהמשרד הביתי –

חיסכון – בזמן עבודה מהבית אנחנו מדלגים על הדרך אל המשרד ובחזרה. השעות הרבות שבילינו בעבר בפקקים מתקצרות לדקה בודדת של מעבר אל המשרד הביתי, וחוסכות לנו זמן והוצאות על דלק ונסיעה.

גמישות – העבודה מהמשרד הביתי מאפשרת לנו גמישות גדולה יותר בתכנון היום שלנו. שעות תחילת העבודה וסיומה נתונות לשיקולנו, וכך גם ההפסקות במהלך יום העבודה.

במקביל ליתרונות, יש צורך בחשיבה ותכנון של תחומי האחריות החדשים שעוברים לידיים שלכם בזמן שאתם עובדים מהבית, אחד מהם הוא דאגה לביטוח של המשרד הביתי שלכם ותכולתו.

מדוע חשוב לדאוג לבטח את המשרד הביתי?

עם המעבר לעבודה מהבית עברו איתכם גם הציוד והמשאבים השונים, בהתאם לסוג העבודה שלכם –  החל מציוד כמו מחשבים וטלפונים ועד למידע מסחרי המצוי בכוננים ניידים ומסמכים.

הדבר חשוב עוד יותר במידה ואתם עצמאיים בעלי עסק משלכם ועברתם לעבודה מהבית –בין אם מדובר במספרה ביתית או בעסק להכנת עוגות, הציוד המשמש לעסק שלכם אינו מבוטח במסגרת ביטוח הדירה הפרטי. על מנת להבטיח כיסוי ופיצוי במקרה של גניבה או השחתה של הציוד שהתווסף אל דירתכם, יש לדאוג לבטח אותו בביטוח דירה או ביטוח עסק.

כיצד מבטחים את הפעילות העסקית בדירה?

כאמור, פוליסת ביטוח הדירה הבסיסית אינה מכסה את המבוטח כנגד נזקים ב"חלקי הדירה המשמשים לעסק בלבד" ובנוסף לא מכסה בגין נזקים הנגרמים ל"ציוד ומלאי המשמשים לעסק".

על מנת לדאוג לכיסוי המשרד ותכולתו עבור אלו המנהלים משרד בבית, עומדות לרשותכם שתי אפשרויות:

  1. רכישת ביטוח דירה עם הרחבה ייעודית לפעילות עסקית מהבית

פוליסות ביטוח הדירה הקיימות היום אינן מאפשרות לבטח כל סוג של פעילות עסקית במסגרת של ביטוח דירה, חברת הפניקס מציעה הרחבה לפוליסת ביטוח הדירה "הבית שלי" המספקת כיסוי למשרדים ביתיים, לפעילות עסקית של מרפאות, מכוני יופי ואפילו מספרות ביתיות.

במסגרת ההרחבה תיהנו מכיסוי לבגדים, חפצים אישיים ותכשיטים של המבוטח ובני משפחתו בהימצאם באופן ארעי מחוץ לדירה, כיסוי מפני שבר תאונתי לציוד אלקטרוני ביתי וכיסוי להוצאות עבור שחזור מסמכים.

  1. רכישת פוליסת ביטוח עסק

פוליסת ביטוח עסק מכסה את המבוטח מפני נזקים שעלולים להיגרם הן למבנה והן לתכולה של המשרד בעקבות פריצה, שריפה ומגוון סיכונים נוספים. לפוליסת ביטוח העסק הבסיסית ניתן להוסיף כיסויים שונים בהתאם לסוג העסק, כמו חבות מעביד, צד שלישי, ביטוח אובדן רווחים, ביטוח אחריות מקצועית ועוד.

מה מבין הפתרונות עדיף?

במקרים של עבודה מהבית במשרד ביתי, רכישת הרחבה מיוחדת לביטוח הדירה עבור פעילות עסקית בדירה תהיה זולה יותר מרכישה של פוליסת ביטוח משרד נפרדת.

מה קורה במידה וכבר יש ברשותי ביטוח דירה?

במידה וכבר יש ברשותכם ביטוח דירה, חשוב קודם כל לבדוק כי הביטוח כולל גם מרכיב של ביטוח מבנה וגם מרכיב של ביטוח תכולה. ביטוח המבנה מכסה אתכם במקרה של שריפה, בעיות אינסטלציה, מיזוג אוויר ועוד ואילו ביטוח התכולה מכסה את החפצים הנמצאים בבית.

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי ביטוח המבנה המכסה נזקים שנגרמו לדירה אינו כולל כיסוי עבור חלקי הדירה המשמשים לעסק בלבד. כנ"ל ביטוח התכולה, המכסה את תכולת הדירה, אך לא מכסה בגין נזקים הנגרמים לציוד ומלאי המשמשים לעסק. כך שאם לצורך העבודה מהבית הבאתם חפצים נוספים אל הבית, כגון ציוד אלקטרוני, מחשבים, מסמכים או ציוד יקר ערך אחר, הם אינם יהיו מכוסים תחת ביטוח הדירה הקיים שלכם.

הפתרון עבורכם, גם במקרה הזה, הוא רכישת הרחבה מיוחדת לביטוח הדירה לפעילות עסקית מהבית, שתעניק לכם כיסוי ביטוחי מלא על הפעילות העסקית בבית ותאפשר לכם להתרכז בעבודה הביתית ולנצל את המקסימום מתקופה מאתגרת ומלאת הזדמנויות זו.