חוזרים ללימודים? כך תעצבו את דירת הסטודנטים שלכם בתקציב נמוך

בין אם אתם גרים בדירת חדר או עם שותפים, בקומונה או במעונות סטודנטים, כדאי שיהיה לכם נעים לחזור הביתה מהלימודים. קבלו את המדריך העיצובי שלנו לסטודנט התפרן

כיצד תעצבו את דירת הסטודנטים שלכם?

מזל טוב, אתם סטודנטים! דירת הסטודנטים שלכם היא נווה המדבר החדש שיעזור לכם לעבור בשלום את עומס השיעורים והמבחנים. אתם בטח רוצים שהיא תראה בהתאם ותשקף את הטעם שלכם, אבל בין שכר הלימוד לאוניברסיטה או למכללה לשכירות על דירת השותפים, לא תמיד נשאר כסף להשקיע בעיצוב וברהיטים חדשים. מה עושים? הנה מדריך קצר שיעזור לכם להתגבר על הקשיים התקציביים ועדיין לשמוח לחזור הביתה מהלימודים.

חפשו פריטים בסיסיים וזולים

בואו נהיה ריאליים, אתם לא הולכים להישאר בדירה הזאת כל חייכם. כנראה שתשהו בה שלוש שנים ואולי קצת אחרי (בהנחה שלא תריבו עם השותפים או תפגשו את אהבת חייכם אחרי כמה חודשים). לכן, אין צורך לרכוש רהיטים חדשים ויקרים. בחרו בפריטים שהם בייסיק כמו ארון, בסיס למיטה וסלון פשוט. לכו על צבעים קלאסיים שיתאימו לכל דירה אליה תעברו. והכי טוב – רכשו פריטים יד שניה שיחזיקו אצלכם כמה שנים טובות עד לדירה הבאה.

קשטו את הדירה באקססוריז יד שנייה

אתם לא יודעים איזה אוצרות תמצאו עד שלא תתחילו לחפש. משידות, דרך מנורות ועד כלים למטבח. וינטג' זו כבר מזמן לא מילה גסה. אגב, גם לעשות "קניות" אצל ההורים בבית זו דרך נהדרת לחסוך. רק כדאי שתקפידו על כך שהבית שלכם לא מתמלא ביותר מדי פריטים שאין ביניהם קשר. יש הבדל בין עיצוב אקלקטי מתוחכם ויפה לבין איסוף אובססיבי של פריטים זולים ומכוערים.

עשו שימוש ברהיטים רב תכליתיים

אם יש פריט שצועק "סטודנטים" זוהי מיטת פוטון. ביום ספה, בלילה מיטה. אין ספק שרהיטים רב תכליתיים יעזרו לכם בזמן הלימודים (למשל, כשחברים באים לישון), רק שימו לב שהספה לא נראית כאילו עברו עליה ימים טובים יותר. אף אחד לא רוצה לישון על ספה מטונפת. גם הדום שמשמש כשרפרף וגם כשולחן קטן הוא אחלה פתרון כשמארחים חברים.

הוסיפו שטיח

לרוב בדירות שכורות הרצפה לא נראית מי יודע מה. שטיח יעזור לכם להוסיף צבע ולכסות כתמים וריצוף מכוער. בנוסף, אם אתם מתכוונים לארח ואין לכם הרבה רהיטים, תמיד אפשר יהיה לשבת על השטיח ולחרוש על הספרים. רק אל תשכחו לנער ולשאוב מדי פעם וגם לשטוף את הרצפה מתחת. זה שאתם סטודנטים לא אומר שאתם צריכים להיות מלוכלכים.

הפכו את הישן לחדש

מצאתם כיסא ישן אבל אתם לא אוהבים את הצבע? מה הבעיה? יש מספיק סרטוני DIY שיעזרו לכם לחדש רהיטים ישנים. בנוסף, ריפוד חדש לכורסא וכריות יכולים להפוך כל פריט ישן לחדש ברגע. לא טובים בזה? אנחנו בטוחים שתמצאו סטודנט או סטודנטית שלומדים אתכם וישמחו לעזור. אחלה דרך לרכוש חברים חדשים, לא?

אל תזניחו את הקירות

בדקו האם בחוזה השכירות בעל הדירה מחויב לצבוע את הדירה בכניסתכם, ואם לא, נסו לדבר איתו ואולי תחלקו בהוצאות הצביעה. צבעו את הדירה בצבעים בהירים ואם מותר לכם להתפרע, צבעו את אחד הקירות בצבע קצת אחר שיוסיף עניין לחדר. מדבקות קיר הן גם תוספת טובה וזמנית שיתנו לחדר אישיות ומגניבות.

קראו ספרים

סתם, אנחנו צוחקים אתכם. כאילו, אם יש לכם זמן לקרוא ספרים בין שלל המטלות שלכם – תעשו את זה. אבל גם אם לא, אין פריט עיצובי שיותר מתאים לדירת סטודנטים מאשר כוננית ספרים. והכי יפה זה להניח לצד הספרים פריטים דקורטיביים ותמונות ממוסגרות כדי ליצור עומק ועניין. 

קחו השראה

יש המון רעיונות דקורטיביים במגזינים ובאתרים שאתם יכולים לקחת מהם השראה וליישם אותם בתקציבים הרבה יותר קטנים. עקבו אחרי בלוגים של DIY, סרטוני יוטיוב וחשבונות אינסטגרם שיוסיפו לכם המון צבע לדירה ולחיים.

צרו אמנות משלכם

במקום להשקיע את מיטב כספכם על תמונה של מישהו אחר – ציירו, הדפיסו או הכינו יצירות אמנות שלכם ותלו על הקיר. אתם יכולים ליצור קולאז' מתמונות משפחתיות או מהנסיעות האחרונות שלכם לחו"ל. אתם יכולים להדפיס צילומים שלכם בשחור לבן. ואם אתם לא במצב רוח ליצור אמנות משלכם, תלו כמה מדפי קיר ועליהם הניחו פריטים אישיים.