גרים בדירת חדר? ככה תוכלו להפוך אותה למרווחת יותר

מאור טבעי, דרך בחירת צבעי הקירות ועד לתליית מדפים: אספנו עבורכם תשעה טיפים שווים שיעזרו לכל דירת סטודיו להרגיש כמו ארמון

סיימתם עם שלב השותפים בחייכם והחלטתם לעבור לדירת חדר נחמדה. מה עושים עכשיו? איך הופכים אותה לביתית, מגניבה ונעימה, ובעיקר איך מעצבים אותה כך שלא תראה עמוסה ומבולגנת? נתחיל מהשלב הכי חשוב ואז ניגש לכל הפתרונות העיצוביים, הדקורטיביים והפרקטיים שחשבנו עליהם עבורכם.

למעשה, מעבר דירה הוא זמן מצוין לעשות סדר בכל הריהוט, הציוד והבגדים שיש לכם. אין ברירה. לא כל מה שהתאים לדירה גדולה ומרווחת עם חדר שינה וסלון, יכול להתאים לדירת סטודיו קטנה. נכון, זה קשה להיפרד מחפצים, אבל זה גם עושה הרגשה טובה. לא את הכל אתם צריכים באמת וזו הזדמנות אמיתית להיפטר מכל הדברים שאתם לא באמת משתמשים בהם או לובשים אותם. אגב, אם הם במצב טוב, נסו למכור אותם בלוחות שלנו, כמובן! ככה גם תרוויחו קצת כסף שבטח יעזור לכם עכשיו כשאתם עוברים לגור לבד ולאחר המעבר תקבלו את השקט שאתם כמובן מייחלים לו. אז איך עושים את זה? הנה תשע דרכים חכמות לעיצוב דירה קטנה.

אחסנו חפצים

כיוון שבדירת סטודיו, חדר השינה והסלון הם באותו חלל, כדאי שהחפצים האישיים שלכם יוסתרו ולא יהיו חשופים לכולם. דרך יצירתית מגניבה לעשות את זה, היא להניח שלוש מזוודות וינטאג' צבעוניות אחת על השניה ולהכניס לתוכן דברים שאתם לא בהכרח משתמשים בהם ביום יום (נגיד, בגדי קיץ). על גבי המזוודה האחרונה, אפשר להניח עציץ יפה או מנורת לילה.  

הכניסו אור

ככל שהדירה תהיה מוארת יותר, ככה היא תרגיש נעימה ומזמינה יותר. תלו וילונות כפולים – אטומים ודקים. בלילה הסיטו את הווילונות האטומים כדי שלא תתעוררו מהשמש, ובמהלך היום, השתמשו בווילות השקופים, וככה תוכלו לאפשר לה להיכנס פנימה.

תלו וילונות מהתקרה

כן, כן, המוט חייב להיות ממש בחיבור בין הקיר לתקרה. זה יגרום לתקרה להיראות גבוהה יותר ולחלל להרגיש מרווח יותר. בנוסף לזה, כדאי להשתמש בוילונות בהירים שיתנו תחושה של מרחב גדול יותר, לעומת צבעים כהים שיגרמו לתחושת צפיפות.

בחרו צבעים בהירים

גוונים כהים עלולים ליצור תחושה של עומס והחלל יראה קטן יותר, לעומת גוונים בהירים שגורמים לתחושה של מרחב. לפעמים אנחנו עוברים לדירות מרוהטות, אז אם יש בדירה הרבה רהיטי עץ, תדאגו לקירות לבנים וגם לתקרה לבנה. זה עוזר לאור להבהיר את החדר והחלל ירגיש מיד גדול יותר. אגב, אתם כן יכולים לצבוע קיר אחד בגוון כהה כדי ליצור הפרדה בחלל. למשל, את הקיר מאחורי שולחן העבודה. צריכים עזרה עם צביעת הדירה לפני המעבר? תנו הצצה באינדקס בעלי המקצוע שלנו, ומצאו את כל השירותים הדרושים שיקלו לכם על המעבר.

התקינו מדפים

אחת הדרכים הטובות ביותר לאחסן דברים בלי ליצור עומס במרחב הוא על ידי תליית מדפים על הקירות. השתמשו במדפי קיר צפים והוסיפו עליהם פריטים שיוסיפו סטייל לדירה ושישקפו את האופי שלכם.

לקריאה נוספת

עצבו את הסלון עם פופים

במקום להעמיס את אזור הסלון עם כורסאות וכיסאות שתופסים מקום, פזרו פופים וכריות בחלל. כך, גם תוסיפו זריקה של צבע וגם תשמרו על עיצוב פשוט ומינימליסטי שיעזור לחלל להיראות גדול יותר.

קפלו כל דבר

רהיטים מתקפלים הם החברים הכי טובים שלכם בדירה קטנה. כל מה שאתם יכולים לקפל, חייב להיות בדירה שלכם – מהמיטה, דרך שולחן עבודה ועד קרש הגיהוץ. בדרך כלל, בדירת חדר המטבח נמצא באותו החלל עם הסלון וחדר השינה (למרות שלפעמים קיימת הפרדה), ולכן כדאי לקנות שולחן מתקפל שיכול לתפקד כשולחן עבודה במהלך היום, ובאירועים מיוחדים כשולחן לאירוח.

בחרו מיטה עם ארגז אחסון

בדרך כלל, כשאנחנו מתגוררים בדירת חדר, רגע לפני המעבר לחיים בוגרים על כל המשתמע מכך, הרהיטים שאנו מצטיידים בהם תואמים את הסטטוס שלנו וכך גם המיטה שלנו – שבדרך כלל היא בסיס מעץ. מיטה מאסיבית עם ארגז מצעים יכולה לספק פתרון אחסון מעולה, אתם לא מתארים לכם עד כמה! למעשה, אתם יכולים להעמיס את הארגז בהמון דברים, החל מקלסרים מהלימודים, דרך בגדים לא בעונה ועד מצעים ומגבות.

צרו הפרדה בעזרת כוורת מדפים

אחד הדברים שיכולים לעזור לכם גם לשמור על סדר, גם להוסיף סטייל לחדר וגם ליצור הפרדה בחלל, אלה כוורות עץ מודולריות. אפשר לבחור בכוורת לבנה או צבעונית ולהעמיד אותה לגובה או לרוחב, דבר שיתן לכם תחושה ביתית יותר, דירה מרווחת יותר – ובעלות נמוכה יחסית.

לקראת המעבר לדירה החדשה (ונטולת השותפים!), היכנסו ללוח יד2 ומצאו מגוון רחב של רהיטים שתוכלו באמצעותם לרהט את דירת החלומות שלכם במחירים נוחים במיוחד. בהצלחה!