דוד חשמל: 7 טיפים שיעזרו לכם בהתקנה

בדירות שאין בהן דוד שמש שדואג לטמפרטורת מים חמימה גם בימים הקרים, כדאי להתקין דוד שמש משולב עם דוד חשמל או דוד חשמל קטן שיפנק אתכם במקלות חמות גם בחורף. הכל במדריך הבא

דוד חשמל: הפתרון לחימום המים בחורף

אין דבר מבאס יותר מלחזור בחורף אחרי יום עבודה מתיש, רק כדי לגלות שמחכים לנו מים קרים במקלחת. סוגי דודי החימום נחלקים לדוד שמש ודוד חשמל. דודי שמש זה אחלה פתרון בקיץ, בעיקר כי הם חוסכים לנו הרבה כסף. רוב הזמן השמש מפציעה גם בחורף והמים נשמרים חמים. אבל לא בכל דירה אפשר להתקין דוד שמש; לפעמים הדירה ישנה מדי, אין בה תשתית או שהיא מיועדת לשכירות ואז מעדיפים שלא להשקיע בדוד שמש. אז מה עושים? מתקינים דוד שמש מעורב עם חשמל או דוד חשמלי. בימים גשומים חייבים דוד חשמלי לכל המקלחות הארוכות, החמימות והמנחמות.

אז הנה כמה דברים שכדאי שתדעו לפני שאתם מתקינים דוד חשמל אצלכם בבית:

התקנה

את דוד החשמל יתקין בדירתכם טכנאי דודים. לא היינו ממליצים לעשות את זה לבד, גם אם אתם נחשבים למקגיוור בקרב החברים שלכם. בכל מה שקשור למים וחשמל, תמיד עדיף לקרוא לאיש מקצוע – אחרת זה עלול להיות מסוכן. ואיך אומרים אצלנו? מה שעולה בזול יעלה אחר כך ביוקר. הדוד עצמו יותקן קרוב לברז האמבטיה ובמקרה הצורך אפשר לתלות אותו מעל הדוש באמבטיה. זו גם הסיבה שהמים מתחממים מהר.

הגודל כן קובע

את גודל דוד החשמל בוחרים לפי מספר הנפשות בבית (או לפי אורך המקלחות שאתם מתכננים לעשות). לרוב עבור אדם אחד מספיק דוד של כ-30 ליטר.

איכות ואחריות

כמו בכל מוצר חשמלי אחר, חשוב לברר האם יש לדוד אחריות ולכמה זמן. התקן המינימלי הוא שלוש שנים. המלצת התקן היא דוד עם ציפוי אמייל. יש גם ציפוי בטון, אבל הוא לא מומלץ. העובי הפנימי המומלץ הוא מינימום שלושה מ"מ.

מהירות

מאיץ חום יעזור לכם לחמם כמות מים קטנה בזמן קצר בדוד שמש שהוא מעורב, אבל מדי פעם תצטרכו להזמין איש מקצוע כדי לנקות את האבנית שתצטבר או להחליף את גוף החימום. אגב, חברת החשמל אוסרת התקנת מאיץ בדוד שהוא רק חשמלי.

התקינו טיימר. העלות היא לא גבוהה (כ-300 שקל) ותוכלו לתזמן את חימום המים בדיוק לרגע שאתם חוזרים הביתה מהעבודה או לשעות הבוקר המוקדמות. כך גם תמנעו ממצב שאתם שוכחים לכבות את הדוד דולק במשך שעות. מה שיכול לגרום לנזקים או לפיצוצים.

תרמוסטט מובנה ותקין חשוב לא רק לבטיחות אלא גם עבור שימוש יעיל וחסכוני. גם אם תשכחו את הדוד דלוק, לדוגמא, התרמוסטט יפסיק את פעולת החימום כאשר הוא יגיע לטמפרטורה הנכונה ובכך ימנע התחממות יתר ובזבוז של חשמל. כדי לבדוק אם יש לכם תרמוסטט ואם הוא תקין – הזמינו טכנאי.