רגע לפני שמפרסמים מודעה: 5 טיפים לצילום הרכב שלכם

תמונות מושכות את העין, ובפרט כשמדובר במודעה למכירת מוצר יד שניה בלוח יד 2. קבלו 5 טיפים לתמונה מנצחת שבזכותה תסגרו עסקה תיק תק

ניתן למצוא ברשת מודעות רבות למכירת רכבים שהתמונות שבהן ממש פוגעות בסיכויי המכירה של הרכב – חלקן חצויות, חלקן חשוכות, ולעיתים רואים בתמונות עצמים זרים שלא קשורים לרכב עצמו. לעיתים מדובר על תמונות שצולמו ממרחק קרוב מדי למכונית שלא מאפשר להכניס את כל המכונית לתמונה ולעיתים אף במכונית מלוכלכת או במספר מכוניות באותה תמונה כשלא ניתן להבין מהי המכונית המוצעת למכירה.

תמונות טובות מושכות מתעניינים

תמונות טובות מהוות 90% מהצלחת המודעה שכן המתעניינים עוברים קודם כל על התמונות, ואם הן טובות, הם ממשיכים לקריאת המודעה. לכן, ראשית, מומלץ מאוד שלא להעלות מודעה ללא תמונה, שכן היא תזכה לכמות צפיות אפסית, ושנית, גם כאשר העליתם תמונות, עשו זאת בצורה הטובה ביותר, תוך פירוט ומגוון ויזואלי רחב וכמובן זוויות צילום מחמיאות לרכב. עיקרו של דבר, ככל שהתמונות יהיו מפורטות יותר ומחמיאות יותר, כך תגדילו את מספר הפגישות שלכם עם קונים פוטנציאליים, ומשם הדרך להשלמת עסקה תהיה כמובן קצרה יותר.

צלמו את כל חלקי הרכב

יש לצלם את כל חלקי הרכב ולא להסתפק בתמונה כללית אחת. הדבר נובע מן העובדה שכל קונה מתמקד בהיבט אחר של הרכב – אחד, מעוניין בתא מטען גדול, כך שתמונה טובה של תא המטען תמשוך את עיניו. אחר, מתעניין בצבע של הרכב  וכך תמונה מקרוב של הצבע (והעובדה שאין קילופים למשל) תמשוך את עיניו, וקונה נוסף מתעניין במצב פנים הרכב  וירצה לראות במו עיניו שהריפודים למשל אינם קרועים או בלויים, וכן הלאה. לכן צלמו את כל חלקי הרכב – דשבורד, תא מטען, חזית הרכב, צדי הרכב, וכן הלאה, כך שתכסו את כל תחומי ההתעניינות של הקונים.

לא לצלם במקום בעייתי

כלל ברזל הוא שלא מעלים תמונה של הרכב כשהוא חונה במקום לא מוסדר כמו למשל חנייה באדום לבן, על המדרכה, על שתי חניות ועוד. גם אם זה קורה לזמן קצר ונראה לכם כזוטות, תמונה של רכב שמצולם במקום כזה זועקת לכולם כי בעל הרכב הוא אחד שלא אכפת לו מהסביבה ואם כן למה שיהיה אכפת לו מהרכב?

צילום ממרחק סביר

 אם תצלמו ממרחק קצר מדי התמונות יצאו לכם חצויות ולא מזמינות, ומאידך צילום מרחוק יכניס לתמונה עצמים אחרים שלא קשורים למודעה. לכן בבואכם לצלם את התמונה האופטימאלית, החנו את הרכב במקום מוסדר, ללא מכוניות אחרות בקרבתו, פחי אשפה וכדומה, והקפידו להכניס את כל הרכב לפריים התמונה. יותר ממומלץ כמובן לצלם את הרכב מכמה שיותר זוויות – מלפנים, מאחור ומהצדדים.

מה עושים עם הפגמים

אם ישנם פגמים בולטים ברכב, חובה עליכם לצלם אותם ובטח שלא לטשטש. הדבר נוגע הן לאמינות שלכם והן לאי נעימות שתיווצר כשהקונים יראו את הרכב במו עיניהם. יחד עם זאת, אם מדובר על שריטות קטנות, אין צורך להבליט או להתעכב עליהן בתמונה שכן אלו מסוג הדברים שגם כך המוכרים יבדקו לפרטי פרטים בשלב הבדיקה הפיזית.   

לסיכום,  אם תמונה מהווה גורם מכריע עבור כל קונה יד שנייה, הרי שהדברים בולטים במיוחד בשוק הרכב, ומודעות עם תמונות טובות ומחמיאות יובילו לאחוזי מכירה גבוהים במיוחד לעומת מודעות עם תמונות לא איכותיות או כאלו שעולות ללא תמונה כלל. לכן, בבואכם להעלות מודעה בלוח הרכבים של יד 2 מומלץ להתמקד במיוחד בהיבט הוויזואלי של המודעה.