יונדאי Kona החדשה במבחן דרכים

יצאנו למבחן דרכים כדי לבדוק את יונדאי Kona החדשה של שנת 2019 בנסיעה מהנה במיוחד. אז מה מצאנו? הכל מחכה לכם בכתבה הבאה

יונדאי Kona החדשה בנסיעת מבחן

אין אחד שלא מכיר את מגוון הרכבים של יונדאי, החברה הקוריאנית שהגיעה לשוק הישראלי אי שם בשנות התשעים, והפכה לאחת מחברות המכוניות הנמכרות ביותר בארץ. המותג מציע לא מעט דגמים שמתאימים לכל סטטוס בחיים: רווקים, זוגות צעירים, משפחות ועוד.

בחרנו לנסות לנסיעת מבחן את יונדאי kona החדשה ברמת גימור Prestige 4×2, וחזרנו טעונים באנרגיה ולא מעט חוויות טובות.

דגם זה משתייך לקטגוריית רכבי הפנאי/שטח הקטנים, ככה שיכול לשמש אותנו גם בנסיעות בתוך העיר, וגם לטיולים משפחתיים בחופשות ובסופי שבוע. הוא מגיע עם 5 מקומות ישיבה, 5 דלתות, ובמרכב SUV.

בטיחות

מפרט הבטיחות שמציעה ה-kona בהחלט עולה על כל הציפיות. הרכב יושב על בסיס גלגלים של 260 ס"מ, עם אורך של 416.5 ס"מ, 180 ס"מ לרוחב וגובה של 155 ס"מ, ומגיע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר (177 כ"ס).

 אבזור הבטיחות כולל מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, עמעום אוטומטי למניעת סנוור, התרעה על עייפות נהג וניטור שטחים מתים (במקביל ובנסיעה לאחור).

את ה-kona אפשר למצוא במספר תצורות: prestige 4×4, prestige 4×2, premium 4×4, premium 4×2, ובהן 6 כריות אוויר, חיישני חגורות בטיחות לכל המושבים, מערכת בקרת שיוט, פגושים סופגי אנרגיה ועוד.

אבזור

פעם, רק מכוניות יוקרה אובזרו בפיצ'רים שרק יכולנו לחלום עליהם. היום, יונדאי מציעה בדגמים השונים מפרטי אבזור מפנקים במיוחד. ב-kona נמצא מערכת מולטימדיה מתקדמת עם אפשרויות חיבור למערכות android  ו-apple. מערכת ניווט של waze, מסך מגיע צבעוני, דיבורית, מצלמה אחורית ומשטח טעינה אלחוטי לנייד. עוד נמצא משענות ראש מתכווננות, מערכת בקרת אקלים, מחשב דרך וארבעה חלונות חשמל.

עיצוב

בואו נתחיל בצבעים: את הדגם הזה, אפשר למצוא במגוון צבעים רחב, כמו שחור, לבן, כחול, אדום ועוד. כשמדברים על מידות, יחסית לרכב פנאי קטן, מדובר ברכב מרווח: אורכו הוא 416.5 ס"מ, רוחבו 180 ס"מ וגובה 155 ס"מ.

סביבת הנהג טיפה פחות ייחודית, אבל עדיין נוחה ונעימה לשהות בה: הצבעים כהים ואיכות החומרים בסיסית. מרחב המחייה טוב, בפרט מאחור. תא המטען ממוצע בנפחו (361 ליטר), אך המבנה יעיל ושימושי.

צריכת דלק:

  • דגם prestige: בנסיעה עירונית, צריכת הדלק עומדת על 8.4 (ליטר/100 ק"מ), בעוד שבנסיעה בינעירונית, הצריכה עומדת על 6.2 (ליטר/100 ק"מ).
  • דגם premium: בנסיעה עירונית, צריכת הדלק עומדת על 6.9 (ליטר/100 ק"מ), ובנסיעה בינעירונית, הצריכה עומדת על 5.8 (ליטר/100 ק"מ).

 

לקריאה נוספת

בשורה התחתונה

נראה כי יונדאי עוקבת באדיקות אחר צרכי הנהג הישראלי ומשיקה את דגם ה Kona בזמן הנכון ובמחיר הנכון. חווית הנהיגה היא טובה ונוחה, הרכב מבודד רעשים ברמה סבירה מאוד, האבזור בגרסת Prestige מספק מאוד.

בעולמינו הדיגיטלי החיבוריות הייתה מידית, יישומי הסטנדרט (רדיו דיגיטלי, ווייז, פנגו ואחרים) פועלים ללא דופי והתנהגות הרכב הכללית בנסיעה מגוונת בין העיר לכפר וחזרה הייתה מצוינת.

אנחנו מאחלים לכם נסיעה מהנה ובטוחה.