אופל מוקה מוגדר בקטלוג היצרן הגרמני כרכב Sub-Compact-SUV, או בעברית מדוברת: רכב פנאי. יתרונות העיצוב ברורים מאוד ועם גובה של 1,658 מ"מ ומרווח גחון של 158 מ"מ מתקבל מבנה קומפקטי אך מאתגר (אורך של 4,278 מ"מ ורוחב ללא מראות של 1,658 מ"מ). יחד עם קווי המתאר האווירודינמיים וצבע כתום בוהק שקיבלנו לנסיעת המבחן, הרצון לבדוק את גבולות היכולת של הרכב רק התגבר.
הנעה ומפרט טכני
את אופל מוקה קיבלנו ברמת גימור Enjoy עם מנוע בנפח 1.4 ליטר טורבו המספק 140 כוחות סוס ו-4,900-6,000 סל"ד. הרכב בעל הנעה קדמית (שישה הילוכים) ומאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות.
תצרוכת דלק בנסיעה משולבת, לפי מפרט היצרן, היא 6.8 ליטר ל-100 קמ"ש. נפח מיכל הדלק הוא 53 ליטר. לרכב חמש דלתות וחמישה מושבים נוחים. הנסיעה נעימה מאוד, תחושת ההיגוי מצוינת, הרכב מגיב לפניות בצורה חלקה, אחיזת הכביש טובה מאוד, אך שדה הראייה סביר ביותר.
אבזור פנימי
אופל מוקה מגיע עם אופציית חלון שמש בגג, מה שלא יצא לנו לבדוק בנסיעת המבחן, אך נראה כי יכול היה לשדרג את חוויית הנסיעה באופן משמעותי. המזגן מצוין ומפזר את הקירור ביעילות. ניתן לשלוט בו באמצעות מסך בגודל שבעה אינץ' הכולל מחשב דרך ומערכת בידור דיגיטלית עם רדיו דיסק MP3, חיבור USB ו-AUX, מערכת Stream וגם Bluetooth להשמעת מוסיקה מהסמארטפון ותצוגה דיגיטלית של שיחות.
סיכום ונתוני שוק
מנתוני אתר יד2 ומחירון הרכב ניתן להבחין כי בשנת 2015 עבור אופל Mokka כמות הביקושים ב-2014 היא 4,610 לעומת היצע של מודעה אחת. לעומתה ניצבות מקבילותיה דוגמת שברולט טראקס עם 54,112 ביקושים והיצע של 60 מודעות, ניסאן ג'וק עם 444,138 חיפושים ו-2,221 מודעות, רנו קאפצ'ור עם 33,484 חיפושים ו-40 מודעות וסוזוקי קרוסאובר עם 106,129 ביקושים ו-63 מודעות.
לסיכום, אופל מוקה הוא ג'יפון מאתגר המתאים מאוד לאופי הישראלי, הצבעוני והחצוף. הרכב נוסע מצוין, יש בו בדיוק את מה שצריך (למרות שהורגש חסרונו של חלון הגג להשלמת החוויה) והוא נותן מענה למגוון צורכי פנאי של הנהג והמשפחה הישראלית. למחירון אופל מוקה