ט"ו בשבט לא רק בחוץ: צמחים מומלצים לגידול בבית

אלו שמשתגעים על ג'ונגל אורבני ואלו ששוכחים להשקות; לחובבי המראה המעוצב ואלה שמעדיפים את הלוק הפראי; למשקיעים מושבעים וגם לעצלנים. ט"ו בשבט מתקרב וזה בול התירוץ שהיינו צריכים כדי להלביש את הבית בירוק

צמחים מעניקים אווירה נעימה, טבעית והרמונית והופכים כל פינה לפנינה. אז מי מהצמחים מתאים לשמש ישירה ומי לצל? מי הכי יפה ולמי ניתן לגזום את העלים ולייצר עציצים נוספים? לכבוד ט"ו בשבט, הנה מספר צמחים שימקדו את הביקור הקרוב שלכם במשתלה ומדריך שיסביר כיצד לטפל בהם כדי שיחזירו לכם יופי והמון אהבה.

לפינה המוצלת והתחזוקה הקלה

  • אגלאונמה: הכירו את הססגוני בשני גוונים שמתאים לכל בית ומשרד, כל עוד לא תמקמו אותו באור ישיר. כל שתצטרכו הוא להימנע ממקומות קרים שיש בהם פחות מ-10 מעלות ולשמור על אדמה לחה. אם האוויר בחדר יבש, רצוי להתיז לחות על העלים.
  • כמדוריאה: תמיד חלמתם על מיני-עץ שמעניק תחושה של ג'ונגל? הרי לכם דקל ננסי עמיד ומקסים, חובב צל ומצריך השקיה אחת לשבועיים, עם שמירת אדמה לחה אך לא רוויה.
  • קלתאה: למשקיענים בלבד! זהו אחד העציצים הכי מרשימים לעיצוב ושיפור מראה הבית, שמספק מראה טרופי יפהפה לצד דרישות די "סנוביות": השקיה פעמיים בשבוע ורצוי עם מי גשם או מים מורתחים, דישון פעמיים בחודש וניקוי תדיר של העלים מאבק.

לבית מטוהר מרעלים

  • אלוורה: הוא הרבה יותר מצמח נוי עם עלים בשרניים בירוק בוהק. האלוורה סופח רעלים מהאוויר ומאותת בכתמים חומים על העלים במצב של רמת זיהום גבוהה. תוכלו להשתמש בג'ל שבתוך העלים לריפוי מגוון מצבים. ניתן להניח גם בפינה ללא קרינה ישירה ולהשקות פעם בשבועיים.
  • ירקה: אחד הצמחים הכי פופולריים בבית, חביב המשתלות והשורד הרב-עונתי המושלם. ירקה ידוע בהפחתה של 96% מרמות הפחמן הדו-חמצני ומצריך מיקום שמשי ודישון אחת לחודש. הצמח משריש בקלות וניתן לגזום את העלים הנשפכים ולהעבירם לעציץ נוסף.
  • ספטפיליום: אם הצמח הזה היה אנושי, הוא היה גם יפה וגם אופה. הספטפיליום מגן מפני רעלים ועובשים ולכן אידיאלי במיוחד לאמבטיה, לחדרי כביסה ומרפסות שירות. לצמח יש פריחה לבנה מקסימה. יש להציב במקום מואר ללא שמש ישירה, לנקות את העלים ולשמור על אדמה לחה.
  • פוטוס: הפוטוסים הם שורדים מצטיינים ולכן מעולים למגדלי עציצים מתחילים. הם מעניקים רמות גדולות של חמצן וכמו הירקה, ניתן לגזום את העלים הנשפכים כדי לשתול באדנית נוספת או להניח בכד עם מים על כל מדף, שולחן, מזנון וכו'.

לקריאה נוספת:

תנו לגדול בשקט: הדברים שכל עציץ צריך שתעשו בשבילו

  • אור: צמחים הם כמו אנשים. חלקם משגשגים באור השמש וחלקם מעדיפים להישאר לישון מתחת לשמיכה. התאימו את בחירת העציץ למצב הפינה שבה תרצו למקם אותו.
  • מים: רוב הצמחים מתים מעודף מים ולכן חשוב להשקות רק אחרי בדיקה של רמת הלחות באדמת העציץ. איך בודקים? זה פשוט: הניחו אצבע על אדמת העציץ והרימו אותה. נדבקה אליה הרבה אדמה? סימן שהלחות מספיקה כרגע. נדבקו מעט פירורים יבשים או בכלל לא? זה הזמן להשקות.
  • תחתית: ניקוז הוא הא'-ב' של חיי הצמחים ולכן יש לרוקן את המים שהצטברו בתחתית, אם לא קיים ניקוז. במשתלות והחנויות תוכלו למצוא מגוון עצום של אדניות ומעמדים לעציצים. וודאו שהם מתאימים לכם בגודל, בצורה ואופן הניקוז.
  • ניקוי אבק: פנקו את העציץ שלכם בניקוי אבק מהעלים (אפשר גם מתחת לזרם מים דק), ריסוס בלחות והסרת עלים יבשים. כמה דקות של טיפוח פשוט, יעזרו לצמח להמשיך לשגשג בגאון.