פרסמתם דירה ביד2? ככה תתכוננו ל'בית פתוח'

פרסמתם מודעה והתחיל מבול של טלפונים? בית פתוח יעזור לכם לסנן מעולה קונים או שוכרים פוטנציאליים. כל הטיפים בכתבה שלפניכם

סביר להניח ששמעתם או אפילו השתתפתם בעצמכם ב"בית פתוח" – אותו מפגש רב משתתפים שבעל הדירה או סוכן הנדל"ן מטעמו, מקיימים בנכס למטרת מכירה או השכרה. הרעיון שעומד מאחורי שיטת "הבית הפתוח" הוא פשוט למדי. המוכר או המשכיר מבקשים למקסם את החשיפה לנכס בקרב קהל מתעניינים כמה שיותר גדול ופותח אותו למשך זמן ממוקד – בדרך כלל למשך מספר שעות ביום מסוים בשבוע.

בעזרת החשיפה הרחבה מקווה המוכר שיגיעו מספיק מוכרים או שוכרים פוטנציאלים, כך שאחד או שניים מהם יהיו מעוניינים בבית ויגישו הצעות רלוונטיות. שיטת ה"בית הפתוח" מיושמת מזה זמן רב בשוק הדירות, עם דעות לכאן או לכאן באשר ליעילותה. היה והחלטתם לקיים בנכס שלכם "בית פתוח", יש מספר דברים שחשוב לעשות כדי למקסם ולייעל את תהליך המכירה או ההשכרה

מסדרים ומנקים את הבית לפני

הבית צריך להיות נקי ומסודר, שכן אי-סדר קטן עלול להבריח את המתעניינים. שנית, שימו לב כי הארונות צריכים להיות יחסית ריקים על מנת לתת תחושה של חדר מרווח ולא צפוף, ואם אתם מתגוררים בנכס, הפחיתו את תכולת הארונות לפחות במחצית. ההכנה מתייחסת כמובן גם לשיפוצים, במידה כמובן והבית אכן עובר כאלה. כך, לאור העובדה שאתם שולטים וקובעים את מועד הבית הפתוח, קבעו מראש מועד בו הבית יהיה כבר לאחר הליך השיפוץ שתכננתם בבית. אם אכן נעשה שיפוץ, דאגו כי הבית יהיה נקי מפסולת בניין, פחי צבע ריקים ועוד בכדי שהמתעניינים בו יחוו את פוטנציאל הנכס כדירת מגורים ולא כאתר בניה פעיל. כחלק מהכנת וסידור הבית, דאגו גם לטפל בריחות לא נעימים וברעשים לפני קיום הבית הפתוח. ריח רע או רעש קל הנכנסים דרך חלון פתוח עלולים לקלקל את החוויה עבור המתעניינים.

תיאום מול המגיעים

הקפידו להיות כמה שיותר מפורטים בנוגע לכתובתו המדויקת של הנכס, כך שאם יש בבניין מספר כניסות או שהדירה נמצאת במיקום פנימי או כזה הנסתר מהעין, המתעניינים עדיין יוכלו לאתר אותו ולהגיע אליכם בקלות. כמו כן מומלץ שלא לקבוע עם המגיעים לשעה אחת מרוכזת אלא לפרוס את הביקור על פני מספר שעות, כך שתחושת האינטימיות והדיבור בגובה העיניים עם המגיעים לא תיעלם. נקודה חשובה נוספת בהקשר לכך נוגעת למקומות החנייה בסמוך לדירה. אם אתם יכולים, החנו את הרכב שלכם במקום אחר. אתם וודאי רוצים שהמבקרים יראו שיש חניה בשפע להם וגם לאורחים.

שומרים על עירנות ופוקחים עיניים

אחד החסרונות העיקריים של מודל "הבית הפתוח" נוגע לעובדה שהוא מזמין אליו טיפוסים שלא רציתם לפתוח בפניהם את הדלת. על אלו יכולים להימנות אנשים שבאים לבזבז את זמנכם ואין להם כוונה ממשית לקנות או לשכור את הנכס או כאלו שפחות מתעניינים בדירה ויותר מתעניינים ברהיטים ובחפצי הערך שיש בה…  לכן, לפני שתפתחו את הדלת וודאו כי החפצים בעלי הערך, לרבות דברי אומנות ותכשיטים נמצאים במקום בטוח, וכן מומלץ מאוד לשמור במקום בטוח תעודות זהות ודרכונים. במהלך הסיור פיקחו עין על כל מי שנראה לכם כמתעניין בחפצים שלכם יותר מאשר בדירה ונסו לזרז את צאתו מהנכס.

בוחרים עם מי להתקדם הלאה

מזל טוב, "הבית הפתוח" הצליח מעבר למצופה ומספר מתעניינים התקשרו אליכם במטרה להתקדם הלאה. מה עושים עכשיו? במידה ומדובר על עסקת מכירה, ממומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין אשר יבצע עבורכם בדיקה מקיפה בקשר לזהותם של הקונים הפוטנציאליים. הרי אף אחד לא רוצה למכור את הדירה שלו לאדם שמסובך עם חובות, או סתם קונה לא אחראי שהחליט להיכנס להרפתקה כלכלית. עורך הדין המייצג אתכם בתהליך מכירת הדירה, יידע לבצע את הבדיקות הנדרשות לגבי המתעניינים ובכך לסייע לכם לבחור את הקונה הנכון, זה אשר יעמוד בכל התחייבויותיו הכספיות כלפיכם. במידה ומדובר על השכרת הדירה, הדברים יותר פשוטים ותוכלו לקבוע פגישה בארבע עיניים עם השוכרים הפוטנציאליים בה תוכלו להכירם יותר לעומק, לגלות במה הם עוסקים ביומיום, וכן לבקש לראות תלושי שכר שיעידו כי הם עובדים בעבודה קבועה לאורך זמן. בשלב זה מומלץ גם לרדת לפרטים הקטנים יותר של השימוש הצפוי בדירה, איסור או הרשאת כניסת חיות מחמד לדירה, וכן הלאה.