כל כמה זמן ישראלים עוברים דירה?

אתר יד2 ערך סקר שמגלה מהי התדירות בה נוהגים הישראלים לעבור דירה ומה הן הסיבות למעבר.

 

לעבור דירה זה לא דבר פשוט, יש שאפילו יקראו לחוויה הזו אתגר, אז למה מרבית מהישראלים ממשיכים לעבור דירה?

השיקולים

כשבוחנים מה הם השיקולים העיקריים במעבר דירה עולה, ש- 40% מאלו שעברו דירה נותנים משקל לשיקולים הקשורים בדירה החדשה, לעומת זאת רק 36.4% מהנשאלים נותנים משקל לשיקולים הקשורים בדירה הישנה.

שיעור נוסף של 30% הצביע כי השיקול במעבר דירה נובע מכך שהדירה הישנה הייתה קטנה מידי לעומת 3.1% בלבד שהצביעו על כך כי הדירה הישנה הייתה ישנה מדי ו- 9.7% שציינו כי הדירה הישנה הייתה במיקום לא טוב או לא נוח.

התוצאות

מתוצאות הסקר עולה, כי 30% מאלו שעברו דירה ציינו, שהשיקול העיקרי במעבר דירה נובע מהמחיר האטרקטיבי של הדירה החדשה או בגלל מיקומה האידאלי או הנוח.

למעלה ממחצית מהישראלים נוהגים לעבור דירה לפחות פעם בעשור, כשלמעשה כל ישראלי שישי עובר דירה בין שנתיים ל- 5 שנים וכל ישראלי חמישי עובר דירה בין 5 ל- 10 שנים. יתר הישראלים נוטים לעבור דירה בתדירות נמוכה מפעם בעשור מתוכם קרוב ל- 16% לא עברו דירה מעולם.

בני 18-29 נוטים לעבור דירה בתדירות גבוה יותר כש- 16.7% עוברים דירה בכל שנה – שנתיים לעומת 5.9% בטווח הגילאים 30-49 ו- 0.7% בטווח הגילאים 50-65. מעבר הדירה נמוכה יותר כשמדובר בבני הדור הבוגר בטווח הגילאים 50-65. למעשה שיעור של 65.7% בטווח גילאים זה לא עברו דירה ב- 10 השנים האחרונות לפחות.

אם כך, בשל העלייה במחירי הדיור, קיימת ירידה בתדירות מעבר הדירה, הרי שרוכשי הדירות לא מעוניינים להגדיל את המשכנתא, או להיכנס להתחייבויות נוספות מאלו שכבר הם נמצאים בהן. לאור הנתונים האלו, נראה שאולי קיים קשר בין מחירי הדיור הגבוהים לירידה במספר מעברי הדירה, כיוון ושוכרי הדירה מעדיפים לשכור דירה לטווח ארוך, במטרה להבטיח שמחיר שכר הדירה יישאר איתן ויציב.  

הכתבה הזו באה לכם בדיוק בזמן חיפוש דירה? המשיכו לחפש בלוח