הום סטייג'ינג- כך תשביחו את הנכס לקראת מכירה

בואו ללמוד איך להעלות את ערך הדירה בהשקעה מינימלית! טיפים מעולים שיעזרו לכם לעצב את הנכס ולגרום לכל קונה פוטנציאלי להתרשם

מטרתה של שיטת ההום סטייג'ינג היא להעלות את ערך הנכס בעזרת השקעה מינימלית, וכך לאפשר את מכירתו בזמן הקצר ביותר ובסכום מקסימלי. לרוב אין צורך להשקיע בשיפוצים מורכבים ויקרים כדי להשביח את הנכס לקראת מכירתו – ברוב המקרים השקעה כזאת לא תצדיק את עצמה. הניסיון מוכיח כי השקעה של בין 1%-3% בלבד מערך הנכס במצבו הנוכחי, מעלה את מחירו ב 5%-7%, ומאפשרת למכור אותו משמעותית מהר יותר.

במה הום סטייג'ינג שונה מעיצוב פנים?

אחד מהעקרונות החשובים של הום סטייג'ינג לפני מכירת דירה – בניגוד לעיצוב הבית למגורים שהלקוחות מבצעים עבור עצמם  – הוא עקרון הניטרליות. המטרה שלנו היא שהנכס יתאים לקהל יעד כמה שיותר רחב כדי להגדיל את סיכויי המכירה.

עם זאת, הלבשת הבית בעזרת שיטת ההום סטייג'ינג חייבת ליצור את אפקט ה WOW ולאפשר ללקוחות להתחבר רגשית לבית. מטרתנו היא לגרום לכל קונה פוטנציאלי שיגיע להתרשם מהנכס, להגיד לעצמו בלב: "נעים לי פה, זה מרגיש לי כמו בית, פה הייתי רוצה לגור"! ההרגשה הזו היא מה שהמבקר יזכור כשיחזור הביתה כדי לקבל את ההחלטה.
לא תמיד הוא יזכור את המבנה המדויק של הסלון או את הסדר של חדרי השינה, אבל הוא  יזכור איך הרגיש כשהיה בתוך הבית.

הנה כמה טיפים בעזרתם תוכלו להנחות את הלקוחות שלכם בהכנת הבית למכירה:

  • הרושם הראשוני הוא החשוב ביותר כיוון שהוא זה שמכתיב את האופן בו יראה הקונה את שאר הבית. תוך עשר שניות הקונה ירגיש אם גישתו לבית היא חיובית או שלילית – לאחר מכן במהלך הסיור שלו בבית רק יחפש סיבות לחזק את התחושה הזו.
    לכן התחילו עם דלת הכניסה – שתיראה מזמינה ולא מתקלפת. (ניתן להחליף אך ורק את הטפט של הדלת בעלות מאוד נמוכה). בקשו מהמוכרים שבימי הביקור יסדרו את מבואת הכניסה ויאספו את הצעצועים של הילדים מהסלון, ציינו בפניהם שפרחים או קערה עם פירות טריים על שולחן פינת האוכל תמיד מייצרת תחושה נעימה ומזמינה.
    ואם מדובר בבית פרטי – ודאו ששער הכניסה במצב טוב ושהגינה מטופחת ופורחת.

  • הסלון הוא האזור בבית בו המשפחה מתכנסת יחד למנוחה ולפנאי משותף. השתמשו במה שיש בחלל המגורים המשותף כדי לשווק לקונים הפוטנציאליים את התחושה שהם רוצים להרגיש – מטרתכם היא שהקונים ישאפו "שכל זה יהיה שלהם". יצרו אזורים בסלון שיחברו את הקונים רגשית לבית ויעוררו בהם אמוציות חיוביות.
    וודאו שהסלון הוא סלון – לא משרד ביתי או המשחקייה של הילדים.
    בקשו מהמוכרים לסדר את הבלאגן היומיומי עד כמה שניתן בימי הביקור של הקונים. חשוב "לנטרל" את החלל על-ידי החלפת תמונות משפחתיות באקססוריז ניטרליים  וזאת כדי שהקונים יוכלו לדמיין את עצמם חיים בבית יותר בקלות. הקונים גם עלולים "לא לאהוב" משהו או מישהו שאולי ראו על המגנטים של המקרר – וזה באופן לא מודע עלול להשפיע על החלטתם לגבי הנכס עצמו.

  • טקסטיל (כגון כריות נוי, כירבולית על הספה, שטיחים ווילונות) תמיד מרכך את החלל וגורם לבית להרגיש חמים ונעים יותר. זו השקעה לא גדולה שיכולה לעשות הבדל משמעותי בתחושה של הקונים שיגיעו לראות את הבית.

  • מטבחים מוכרים בתים! מאוד חשוב שהמטבח יראה נקי, מואר, מאוורר. ששטח העבודה יהיה מזמין, כך שהקונים הפוטנציאליים יקבלו חשק לבשל במטבח הזה למשפחה שלהם.
    תבקשו מהמוכרים לפנות את כל מה שיש על השיש לתוך הארונות.
    הדבר הראשון שהקונים מסתכלים עליו במטבח הוא כמה מקום עבודה יש להם, לכן שיש מבולגן או עמוס עלול להבריח אותם.
    טיפ קטן שיכול לעזור בסידור המטבח לקראת ימי הביקור של הקונים הוא לרכז/לסדר את מה שבדרך כלל נמצא בתפזורת על השיש על מגש (או על כמה מגשים) כך המוכרים לא יצטרכו בכל ביקור לסדר פריט-פריט, אלא פשוט להכניס את המגש עם כל תכולתו לתוך הארון.
    אם יש בנכס מדיח אינטגרלי – תוודאו שהוא נקי לפני הביקור של הקונים כדי שאפשר יהיה להציג את הפיצ'ר הזה בלי לחשוש שהקונים יתעלפו מריח הכלים המלוכלכים.
    אם חזיתות המטבח מיושנות, אך הארונות עצמם במצב טוב אפשר להמליץ למוכרים לחדש את החזיתות בלבד.
    זה דורש השקעה מסוימת, אך מהווה פתרון זול יותר מאשר להחליף את המטבח כולו, וזו דרך מצוינת לייצר רושם של מטבח עכשווי ומעוצב.

לסיכום

השקעה קטנה בהכנת הבית למכירה תעזור לכם המתווכים לתת שירות טוב יותר ללקוחותיכם המוכרים, ולייצר עבורם עסקה אטרקטיבית יותר ובזמן קצר יותר.
עם זאת – גם אם לקוחותיכם מבינים את החשיבות של ההום סטייג'ינג בזכות ההחזר (ROI) הגבוה עבור השקעתם – לא לכולם יש את הניסיון או החוש העיצובי כדי לייצר את התוצאה הרצויה.
לפעמים על אף ההבנה כמה ההשקעה בבית חשובה – המוכרים עלולים לשים את הכסף במקומות הלא נכונים, וזה כסף שילך לאיבוד.
העלות של איש מקצוע בתחום ההום סטייג'ינג אשר ינהל עבור הלקוח את כל התהליך, וידע לעצב את הבית כך שהכסף יושקע במקומות הנכונים היא יחסית נמוכה מאוד, ולכן ההשקעה בשירות שכזה מומלצת ברוב המקרים.

הכותבת היא אנה גוטמן- בעלת חברת "Home Staging Solutions"