
עוד לפני שנספר על ההיסטוריה בת עשרים השנים של דגם ה-DS, עוד לפני שנדבר על 'הקשר הצרפתי' של סיטרואן למותג היוקרה החדש ולפני אולם התצוגה המפואר ומחסום החניה המקורה; ה-DS7 היא מכונית נוחה, יפה, חזקה ובטוחה. זה אומר הרבה מאוד והמחיר – כרבע מליון שקלים חדשים – בהתאם, אבל (וזה אבל גדול) יש בה פינוק ורמת אבזור שמתומחרים יקר יותר אצל הרבה מהמתחרים. לכן, אפשר לומר בפה מלא – יש תמורה עבור המחיר הגבוה.
איכות ועיצוב
בעיצוב ובמראה, בפנים ובחוץ, למשל, איכות החומרים ואיכות ההרכבה, כמו גם המחשבה העיצובית שהושקעה כאן – עומדים באותה רמה של טובי היצרנים, האירופים והיפנים כאחד. תצוגת LCD, מערכת שמע איכותית מאוד, עיצוב חדשני ונועז לסביבת הנהג – בדשבורד משולב האלקנטרה, בדוגמת היהלומים שמופיעה בהרבה מקומות, בתאורת הפנים הרכה ובהנדסת האנוש המעולה שמניחה כל מתג וכפתור, בדיוק היכן שרוצה היד לפגוש אותם.
עוד בסביבת הנהג והנוסעים – כיסא נהג מתכוונן חשמלית, מקום אחסון ענקי מתחת למשענת היד, שפע של מרווח לרגליים מאחור – עם רצפה שטוחה ומשענות מתכווננות. יש גם 'סאן רוף' כפול שמכניס הרבה אור אל הרכב. הדבר שחסר כאן, הוא אפשרות כיוון חשמלית להגה ויש רק שקע USB אחד לשימוש הנהג – ואם אלו כל התלונות שיש אזי אפשר בהחלט להכריז על ה-DS7 כעל רכב מפנק.
התנעה
כמעט לכל SUV יש מרווח גחון טוב ונוחות נסיעה של רכב גדול, וכך גם ל-DS7 – יש מאלו בשפע. מה שעוד יש כאן ואין אצל הרבה אחרים זו יכולת ספורטיבית אמיתית ומשובחת – כשהאספלט מתעקל וכשרגל ימין מרגישה חופשיה; עם מנוע טורבו דיזל המספק 180 סוסים ויודע לתת 42.7 קג"מ של כוח פיתול, עם גיר פלנטרי בעל אפשרות למצב ידני (ידיות מאחורי ההגה, לא מסתובבות עם ההגה) ו-8 מהירויות, עם בלמים טובים, מתלים קשיחים וזוויות גלגול נמוכות, עם צמיגים ברוחב 235 מ"מ ומד כוחות G – שיראה לכם מה עובר הרכב בחוץ – למרות השקט המוחלט שבפנים. כבוד!
יש פה כמובן בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטיה מנתיב – מאוד נוחות לשימוש ועובדות מצויין, יש כריות אוויר ואת כל יתר אביזרי הבטיחות והנוחות שהייתם מצפים מרכב יוקרה.
ועוד משהו קטן – למרות גילה הצעיר של חברת היוקרה שיזמה 'בעלת השפם' הצרפתית, יש כאן מתחרה ראויה בהחלט בקטגוריה המבוקשת ביותר.
