שדרוג רכב לפני מכירה – המדריך שישתלם לכם

חושבים שלטפל ברכב לפני מכירה זה בזבוז כסף? אתם טועים! בדיוק כמו בנדל"ן, גם ברכבים, בהשקעת "שיפוץ" מינימלית ונכונה תוכלו למכור את הרכב מהר יותר ובמחיר גבוה יותר. מדריך יד2 לשדרוג הרכב לפני מכירה

אתם עומדים בפני רילוקיישן? המשפחה התרחבה ואתם זקוקים לרכב גדול יותר? או אולי נפל לידיכם סכום נאה ובא לכם להתפנק? בכל מקרה, אם אתם מתכוונים למכור את מכוניתכם, אתם עשויים לחשוב בטעות שלא משתלם לכם לבצע בה תיקונים קטנים, שהרי לקונה יש את הזמן והכסף לעשות זאת במקומכם. אולם, שכבת האבק על הרכב, הכתמים על המושבים והפנס האחורי השרוף, שולחים מסר לרוכשים הפוטנציאליים לפיו לא ממש דאגתם למכוניתכם. וזה עלול לעלות לכם כסף. הרבה כסף.

לדברי מומחים בתחום, שדרוג הרכב לפני מכירתו ישפר עד מאוד את עמדת המיקוח שלכם בעת מו"מ המכירה, ולהגדיל את הכנסתכם מהמכירה ממאות ועד אלפי שקלים, בהתאם לרמת ההשקעה. אז משטיפה בסיסית ועד מייקאובר שלם, הכנו לכם מדריך מקוצר, המפרט כיצד להשביח את רכבכם בשבעה צעדים טרם מכירתו דרך לוח יד2.

צבע בעיניים

הצבע של הרכב דוהה? חבל לבזבז סכומי כסף גדולים על צביעה מחדש. זה הזמן לביצוע וקס ופוליש שיעלו את ערך רכבכם. אם צבע הרכב שלכם דהה עד כדי כך שאתם כבר לא זוכרים איך הוא נראה בתחילת הדרך, כדאי לכם לפתוח את הדלת ולהציץ במסגרת. האזור בתוך מסגרת הדלת כמעט ולא נחשף לאור השמש או לכימיקלים קשוחים ולכן סביר ששם תגלו כיצד נראה הצבע המקורי של הרכב.

זכרו, ייתכן שכל הווקס והפוליש בעולם לא יחזירו אתכם לצבע ולברק המקורי, אבל לכל הפחות תהיה לכם מטרה אליה תוכלו לחתור.

מחזירים אור

אין הרבה דברים שיכולים להעיד על מצבו הרעוע של רכבכם כמו פנסים מלוכלכים ואפלים המפיקים אלומת אור קלושה. לשמחתכם, קיימים בשוק לא מעט מוצרים זולים ויעילים שיכולים להפוך את הפנסים החשובים הללו לנקיים ובהירים בתוך דקות. ולמרות חששות מובנים, הרשו לנו לומר שרבים מהם אכן עובדים כמו שצריך. ואם כבר ניסיתם לבצע את העבודה עם מוצרים לניקוי שמשות ולא הייתם מרוצים מהתוצאות, זה ככל הנראה בגלל שהם לא נועדו לבצע את המשימה הזו. מזל שדאגנו לכם לפתרון יעיל ונגיש.

על הגלגל

גלגלים זוהרים ובוהקים מהווים מקדם נחשקות גבוה לכל מכונית ובהחלט יכולים להעלות את ערך רכבכם. אם אתם רוצים להחליף או לשדרג את הצמיגים בעצמכם, אז קחו את הזמן והשקיעו מאמץ בהסרת כל פיסת אבק, לכלוך וזוהמה מהגלגלים. העבירו ספוגית עם חומר להברקת צמיגים על צדי הצמיג, על מנת להקנות לו מראה חדש.

הסתכלו בקנקן

עכשיו הזמן לצלול פנימה אל חלל המכונית. ראשית, הוציאו החוצה את השטיחונים ואם ניתן לנקותם, עשו זאת. אם יש בהם חורים גדולים מדי, או כתמים שניתן להכחיד רק עם להביור, עשו לעצמכם טובה ורכשו חדשים. לאחר שסיימתם את המלאכה, נקו את שאר החלקים הפנימיים של הרכב. נקו את הבדים ואת העור (אם יש לכם ברכב), שאבו אבק ונקו את השטיחים.

למעט שימוש במוצרים לניקוי זכוכית על השמשות, השתדלו להימנע משימוש בחומרי ניקיון ביתיים. חלק בלתי מבוטל מהחומרים בתוך רכבכם שונים מאלו המרכיבים את הריהוט והשטיחים בביתכם. לכן יש לקנות מוצרים המותאמים במיוחד לביצוע המשימה.

תיקונים, אם צריך

אם למכוניתכם יש נורה שרופה באחד הפנסים, החליפו אותה. אם בשלב מסוים של חיי המכונית, נגנב ממנה סמל הכרום מהגריל, כדאי לקנות סמל חדש, כל עוד מחירו סביר מבחינתכם. בנוסף, ודאו שאין נורית אזהרה דולקת בלוח המחוונים. אם הנורית המחווה על מיעוט נוזל לשטיפת השמשה דולקת, מלאו אותו; אם נורית "בדוק מנוע" דולקת, בדקו את המנוע. ייתכן שמדובר בתקלה פשוטה וזולה לתיקון (ואם לא, תוכלו לתקנה בכל זאת, או שתחשפו את האמת המכוערת לקונים הפוטנציאליים).

זכרו, הנזק לערכה של המכונית בעת המכירה הוא הרבה מעבר לעלותה של נורה או שתיים. מחפשים מוסך אמין לתיקונים ובדיקה? כנסו לאינדקס בעלי מקצוע ומצאו את המוסך שלכם.

עקום זה פגום

אל תחשבו שעיקום או מכה בפח אינם מצדיקים תיקון. הם מצדיקים. נכון, לא שווה להשקיע בעבודת פח רצינית, אך בהחלט ניתן לתקן שריטות ודפיקות קלות ממגרשי חנייה, בלי שהדבר יצריך לקיחת משכנתא שנייה. ניתן להעלים שריטות ושפשופים שטחיים וחידוש צבע בעזרת פוליש. אם מדובר בשריטות לא רציניות, אז לכו על שיטת ה-DIY.

עיקומי פח כבר דורשים התערבות של מומחים, אך גם מכאן ניתן לצאת בלי חור בארנק. עם זאת, אל תתפתו למצוא מפלט בסדנאות מפוקפקות, הואיל שביקור בהן עלול להפחית מערך הרכב. גם כאן ניתן להיעזר באינדקס בעלי מקצוע.

טיפ לרכבי יוקרה

אם הרכב שאתם מוכרים הוא רכב יוקרה, ייתכן שיהיה שווה לכם להיעזר בחברה המציעה שירותי דיטיילינג (Detailing). כפי שהשם מרמז, מדובר בירידה לפרטים, כלומר בניקיון יסודי ביותר המבוצע בידי מומחים הנעזרים בחומרים מיוחדים. אם ברכבי יוקרה עסקינן, הרי שפערי המחיר בין רכב סופר-נקי לרכב מלוכלך, יכולים להגיע בקלות לאלפי ואף לעשרות אלפי שקלים, ולכן כדאי לשקול בחיוב עזרה של אנשי מקצוע חיצוניים.

הכנתם את הרכב למכירה? כל שנותר כעת הוא להיכנס ללוח יד2, לייצר לו "בוק" נאה של צילומים מבפנים ומבחוץ ולחכות למטר של טלפונים. בהצלחה!