שברולט בלייזר במבחן

יומרה או יוקרה – הבלייזר החדש מבית שברולט מייצג נאמנה את השינוי בהרגלי הצריכה 2020

לפני שנתאר את המרכב, המכלולים, הגאדג'טים ומערכות הבטיחות, ובכדי שנוכל כולנו להגיע חפים מדעות קדומות למבחן הדרכים הזה, אנחנו מבקשים מכם להתעלם משם הדגם לרגע.

זה לא דבר קל או שגרתי, בטוח שלא לכך פיללו מומחי השיווק במפעל האמריקאי הנכבד. את הפרק ההיסטורי רב הפעלים והמעללים של רכב השטח ששירת נאמנה את גיבורי ואלופי צה"ל בעשורים האחרונים יכתבו עוד בתולדות ישראל (פרק כח סעיף קטן שטח), אבל בין הבלייזר האגדי לבין ה-SUV החדש אין הרבה דמיון, אם בכלל. 

הדגם הנוכחי מאובזר, מפנק ועם הטייה ברורה לכביש ולנוחות – שירות מלא, הגרסה האמריקאית. מדובר ברכב כייפי, מהנה לנהיגה, חזק ובנוי עם הרבה תשומת לב לצרכי הנהג. התוצאה היא אוטו שכייף להרביץ איתו – תאוצות, תאוטות ומה שבינהן. אם לחזור לרגע נוסף למחלקת השיווק ולנוסטלגיה שהיא מוכרת, הרי שמכל הדגמים הוא מזכיר דווקא את הקאמרו קרוב המשפחה, אבל על הגובה.

מה רואים מבחוץ

צבע שחור תוקפני, הגריל עצום, גלגלי "21 עם ג'אנטים מבהיקים (ברכב המבחן), גג פנורמי – והכל בגדול.

מרכב ה-SUV יושב גבוה מעל הכביש, מאפשר לגודל הכנפיים, מכסה המנוע והבגאז' להישאר פרופורציונליים. בפנים הקבינה – המון טכנולוגיה, מסך מולטימדיה עם המון כפתורים סביבו, מערכת מולטימדיה התומכת באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו, מערכת אקלים עם פתחי אוורור ענקיים, מושבי עור מתכווננים ומחוממים חשמלית, מראה אחורית שיודעת להפוך למסך בלחיצת כפתור, מטען אלחוטי, חיבור בלוטוס מקבילי ל-2 מכשירים, בקרת שיוט אקטיבית, מצלמת רוורס וגם מצלמה על כל גלגל – שיוצרות יחדיו תצוגת 360° של סביבת הרכב, וגם ההגה מחומם. נציין שלא כל הטוב הזה נלמד בקלילות ובטבעיות, להתרגל ולתרגל אנו ממליצים.

ההנעה היא ללא מפתח כמובן, אבל מקבלים בכל זאת צמד מפתחות – לכל מפתח זיכרון ישיבה משלו והוא יכוון עבור הנהג את המושב בכניסתו אל תא הנוסעים בהתאם להעדפותיו. הרבה טכנולוגיה, כאמור – אולי אפילו קצת יותר מדי, העומס במתגי ההפעלה שולח למשל את כפתורי הווליום אל מאחורי ההגה, למיקום לא נוח ונסתר למדי, ובאופן כללי לכזה שלל של כפתורים לוקח זמן להתרגל וללמוד כפי שציינו.

מאחור – תא מטען ענקי בנפח 864 ליטר והוא כולל תאורה בצורת הסמל של שברולט המאיר על הקרקע – תנועה קלה עם כף הרגל באזור אלומת האור ותא המטען ייפתח עבורכם. בנוסף לחלל העצום יש בו גם ווי תלייה, תאורה פנימית, וילון נמשך ומושבים אחוריים שמתקפלים לזווית בה תוכלו להכניס עוד ציוד.

לקריאה נוספת

מה בטכני

מנוע V6 בנזין, 3.6 ליטר, 305 כ"ס ו-37.2 קג"מ, תיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים, מהירות מירבית מוצהרת של 209 קמ"ש ו-6.8 שנ' מ-0 ל-100 קמ"ש, משקל כולל של 2,722 ק"ג, בסיס גלגלים של 2.863 מ' ומידות כלליות: אורך 4.862 מ', רוחב 1.947 מ', גובה 1.703 מ'. הרבה רכב – מכל בחינה אפשרית, אמריקה במיטבה.

גם מערכות בטיחות יש לבלייזר בשפע: תיקון אקטיבי על סטייה מנתיב שעובד מצוין, התראות מפני רכב בשטח מת, 7 כריות אוויר, התראת הולכי רגל, פנסי לד אוטומטיים המאירים מעולה גם בשעות הלילה, התראה ברטט המושב ובתאורה על השמשה הקדמית. אגב, הרטט במושב ליווה אותנו גם בתימרוני החניה, באמצעות חיישנים קדמיים ואחוריים.

על הכביש

לארץ הוא מגיע בשני דגמים: Premier ו-RS. רכב המבחן שלנו הגיע ברמת הגימור RS שעולה 285,000 ש"ח וכוללת כאמור חישוקי "21 (בתוספת 10,000 ש"ח), חבילת עור, מערכת סאונד מבית Bose ועוד. לשניהם אותה יחידת הנעה אטמוספרית בנפח 3.6 ליטר עם החבילה הכוללת העובדת מצוין; אין השהיות מיותרות, אין היסוסים בתחילת נסיעה, הכל עובד חלק. במצב ספורט העניינים מתחדדים והנסיעה הופכת מעניינת יותר. יש לבלייזר מערכת אשר משדכת לכל גלגל את כמות הכוח הרצויה לפי רמת האחיזה הנתונה ובכך הופכת את האחיזה בהאצה מהמקום לשלמה וחלקה. ההילוכים עוברים באופן מעולה והמומנט משכר.

נוחות הנסיעה טובה מאוד, יש מספיק מקום גם ליושבים מאחור, בעיר הוא סופג את מהמורות הכביש הישראלי ופסי ההאטה בצורה חלקה. יציאה לכבישים פתוחים יותר תחשוף רעשי רקע מינימליים ולא מורגשים עד למהירויות של 120 קמ"ש ומעלה, כשגם בשטח הוא יספק איכות נסיעה טובה בשבילים לבנים – אך לא יותר מכך.

צריכת הדלק שקיבלנו במבחן עמדה על 6.6 ק"מ לליטר, כשהבלייזר עבד אצלנו קשה. אנו מאמינים כי נסיעה משולבת של הנהג הממוצע תצליח להפיק צריכת דלק חסכונית יותר.

לסיכום, במחיר של 285,000 ש"ח השברולט בלייזר מציע חבילה שלמה, מפנקת ומפוצצת בטכנולוגיה אשר תגרום לכם לרצות לצאת לנסיעה ארוכה בזכות היותה נוחה לנסיעה.