מיצובישי ASX – תנו וי לעוד SUV

SUV קומפקטי עם מנוע שני ליטר ותג מחיר של 143,00 ש"ח המצטרף לזירה הצפופה והתחרותית בישראל

כאילו לא הייתה קטגוריית ה-SUV הקטנים בישראל מאוכלסת כבר עכשיו עד להתפקע עם עשרות דגמים, מאופל מוקה ועד יונדאי קונה, מניסן ג'וק לפיז'ו 2008 ועוד ועוד – מיצובישי מוסיפה לאחרונה לקטגוריה את דגם ה-ASX, המשווק לראשונה בישראל. לקחנו את הג'יפון העירוני לנסיעת מבחן.

בחניה

אהבנו את העיצוב החיצוני של ה-ASX, הקווים נאים והרכב משדר יוקרה ונוכחות, במיוחד דגם ה-Premium אותו בחנו הכולל גג שמש ענק פנורמי (לא נפתח) עם סוכך פנימי חשמלי משולב עם תאורת לד, כניסה והתנעה ללא מפתח, ריפוד מושבים מהודר וחימום למושבים הקדמיים. למיצובישי תא מטען של 393 ליטרים. 

לעומת זאת, פחות אהבנו את הנדסת האנוש ואת איכות החומרים בפנים הרכב. מתגי חלונות שנראה שנלקחו מעודפי ייצור של הסופר לנסר (שבזמנו לא הפריעו לאיש משום שהיא הייתה רבת מכר בארץ) וכפתורי חימום מושבים שהוספו באופן ככל הנראה לא מתוכנן למטה במרכז הקונסולה ורחוק מהישג יד. דבר שמצריך לרכון מטה על מנת להגיע אליהם, אולם תמיד כיף שיש את האופציה להתחמם בכיף בתוך מושב הנהג, בפרט שקיבלנו את האוטו בסופ"ש חורפי וקר מהרגיל.

כנ"ל לגבי ידית ההילוכים ומתגי מיזוג האוויר שהרגישו נמוכים מידי. בכלל, נראה כי מושב הנהג מוגבה באופן יחסי לעומת פנים הרכב. אומנם זה מקנה ראות טובה והרגשה כי הרכב גבוה יותר ממה שהוא באמת (למי שאוהב) אך מרגיש קצת מוזר בהתחלה. בסוף הנסיעה הקצרה התרגלנו. כמו כן קשה היה לתפעל את זוויות המושב כאשר דלת הנהג סגורה.

מבחינת אבזור בטיחותי ה-ASX כוללת שלל מערכות בטיחות מקוריות כבר בדגם הסטנדרטי ובהן: בלימה אוטונומית (FCM), זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, התרעה על סטייה מנתיב (LDW) , שליטה אוטומטית באורות גבוהים (AHB) ו-7 כריות אוויר.

הגג פנורמי

יורו NCAP העניקו לרכב 5 כוכבי בטיחות, 86% בהגנה על מבוגרים, 78% בהגנה על ילדים, 60% בהגנה על הולכי רגל ו-71% על מערכות בטיחות. 

בתנועה

אהבנו את מערכת המולטימדיה הכוללת מסך מגע בגודל "7 וחיבור אינטרנטי לטובת אפליקציות Waze, פנגו וסלופארק. כמו כן, מסך המגע מציג תמונה מהמצלמה האחורית בעת נסיעה לאחור ותמונה מהמצלמה הקדמית בעת נסיעה לפנים בתמרוני חניה.

מראות הצד הגדולות הוסיפו לתחושת הראות הטובה שנשקפת ממרום מושבו של הנהג. מאחור ניתן למצוא מרווח טוב לברכיים אך ראשי אנשים גבוהים מ- 190 מ' עלולים לפגוש את התקרה. מחשב הדרך כולל מספר נתונים בסיסיים כגון מהירות ממוצעת, צריכת דלק (11.3 ק"מ לליטר), טווח נסיעה עד לתדלוק הבא, וטווח נסיעה וזמן שנותר לטיפול הבא. פשוט אך מספק.

מנוע המיצובישי בשילוב הגיר הרציף מרגיש קצת עצל, אם כי ליום יום לא נרשמה בעיית כח. נראה פשוט, שהגיר קצת עצל מידי ומסרס את ביצועי המנוע שמרגיש בסופו של דבר חלש מ- 150 כוחות הסוס המוצהרים כשיא.

בולמי הזעזועים רכים ומקנים שיכוך טוב למהמורות אך כאשר הכביש נהיה גלי, במיוחד במהירות גבוהה, הרכב מתנדנד והבולמים הרכים לא משרים אווירת בטחון יתרה. כנ"ל לגבי עצמת הבלימה, נראה שהבלמים אינם מספקים נשיכה ראשונית ומצריכים רגל כבדה על דוושת הבלם על מנת לספק בלימה ראויה.

בקיצור ולעניין

אומרים שמיצובישי תפרו את הדגם הזה במיוחד לישראלים, כי אנחנו אוהבים ג'יפונים "הכול כלול" שעושים הרבה דברים ברמה סבירה והכי חשוב נראים טוב. ה-ASX בעיצוב מסובב ראשים ויש לה נוכחות, אבזור עשיר עם דגש על מערכות הבטיחות ושפע ג'אדג'טים, עושה הכול בסדר אפילו שטח (הנעה קדמית בלבד אבל הגובה שלה מתאים לשבילים), תטפס מדרכות ותבלע בורות טוב יותר מכול משפחתית, והכול במחיר סביר של 143,000 ש"ח. כמובן שיש לדגם גרסאות זולות יותר של החל מ-132,900 ש"ח. 

יש גם פשרות ומגרעות, עצלות מסוימת ביכולת הדינמית, מנוע מרגיש חלש יחסית לנפחו, מתלים ובלמים שלא מיועדים לחובבי גז חזק. ציינו כבר, שהדגם מגיע לקטגוריה הצפופה והתחרותית ביותר בישראל, רשימת המתחרות יכולה למלא את העמוד, בנוסף למתחרים שצוינו יש גם את רנו קפצ'ר, סיטרואן קקטוס, שברולט טרקס, סיאט ארונה, פיאט 500, ג'יפ רנגייד, מאזדה CX3 וסובארו XV, סוזוקי איגניס וויטרה; בתוך זמן לא רב נדע האם המיצובישי ASX הלכה לאיבוד בים הדגמים המתחרים – או שעיצובה המיוחד ואבזורה העשיר יעשו הבדל כפי שלא מעטים מעריכים.