מיצובישי אקליפס קרוס: רכב פנאי-שטח חדש מבית מיצובישי

היהלום היפני חזר מליטוש ומציג רכב עם מנוע בנזין טורבו מודרני העומד בקנה אחד עם המתחרות

השם 'אקליפס' מוכר לרובנו עוד מלפני שנת 2012, השנה האחרונה בה יוצרה המיצובישי אקליפס. האקליפס, שיוצרה החל משנת 1989 וכללה ארבעה דורות שונים, היתה מכונית בתצורת מרכב קופה / קבריולט. האקליפס החדשה כוללת את התוספת 'קרוס' לשמה. תוספת המרמזת כי האקליפס הזו תפחה וגבהה למרכב של רכב פנאי-שטח וכי אין כל קשר בינה ובין האקליפס המקורית.

המבחן האחרון שערכנו למיצובישי היה עבור דגם ה- ASX, אחיו הקטן של האקליפס קרוס. כעת, עומדת באפשרותינו האפשרות לבחון את מנוע הטורבו החדש שהוצמד לאקליפס ולוודא שהוא נותן מענה מודרני שעומד בקו אחד עם המתחרים.

עיצוב

העיצוב החיצוני של האקליפס שונה בנוף המקומי. החזית נאמנה לקו של האאוטלנדר הגדול אך החלק האחורי קיבל מגע ייחודי הכולל שני ספויילרים, כאשר התחתון משולב בתוך החלון האחורי וכולל יחידות תאורה בתוכו. אנחנו אהבנו.

אבזור

את האקליפס קרוס בחנו בגרסת ה- Premium המפוארת. גרסה זו כוללת מספר תוספות שאינן מופיעות בשתי הגרסאות היותר בסיסיות. פנים הרכב כולל מושבי עור, שני חלונות גג (הקדמי נפתח), מושב נהג המתכוונן באופן חשמלי, חימום לזוג המושבים הקדמיים, תצוגת נתונים נבחרים על גבי זגוגית שנמצאת מעל לוח השעונים וכניסה והתנעה ללא מפתח (keyless).

באופן כללי, האבזור נדיב והאווירה בתוך תא הנוסעים טובה. מסך המגע בולט וכולל שליטה נוספת באמצעות Touch Pad ייעודי הנמצא ליד ידית ההילוכים. לוקח קצת זמן להתרגל לתפעול אך בסופו של דבר מדובר בפתרון נוח למי שמתעצל להרים את היד מהמשענת שבין המושבים. מושב הנהג נוח למדי אם כי דופן המושב רכה מידי לטעמנו. מתגי החלונות שוב נראו כאילו נלקחו ממחסני החברה מתקופת ה'סופר לאנסר' ואינם כוללים הורדה והעלאה אוטומטית, פרט לחלונו של הנהג. נפחו של תא המטען צנום ביחס למתחרות והוא עומד על 341 ליטר בלבד. הדבר נובע מרצפה גבוהה שמתחתיה מסתתר גלגל חלופי. המושב האחורי מסוגל לנוע קדימה-אחורה וגב המושב מסוגל לשנות את זוויתו. פונקציה זו מסוגלת להגדיל באופן משמעותי את תא המטען על חשבון מרווח רגליים וזווית הישיבה ליושבים מאחור. חוסר בפתח מיזוג וחגורה שלישית לא נוחה לתפעול נרשמו כנקודות לשיפור. 

נוסעים

ברגע ההתנעה, צג שקוף עולה במופע פירוטכני מתוך הדשבורד. על הצג יופיעו במהלך הנסיעה נתונים נבחרים על מנת שהנהג לא יצטרך להסיט את מבטו לעבר לוח השעונים. בלם היד האלקטרוני אינו מתנתק באופן אוטומטי וחבל. אנו מנתקים אותו ומתחילים בנסיעה. סוף סוף מנוע מודרני.

1.5 ליטר עם מגדש טורבו כמיטב האופנה העכשווית. המנוע הזה, לעומת מנועים אטמוספריים (ללא מגדש טורבו) מייצר הרבה מומנט (25.4) המגיע בסל"ד נמוך (1,800 סל"ד). לא מדובר במנוע ה- 2 ליטר האטמוספרי המותקן ב- ASX המתנהל בעצלתיים או במנוע ליטר 3 צילינדרים חסר מחץ כמו בברכב הפנאי שטח של השכן. המנוע הזה מאיץ את האקליפס באופן משביע רצון. 9.3 שניות ל- 100 קמ"ש בדרך למהירות מירבית של 200 קמ"ש. הבלמים גם הם טובים. האקליפס רוכנת בבלימות ובפניות אך אין פגיעה בבטחון המשודר לנהג היושב מאחורי ההגה. הגיר הרציף כולל אפשרות לשמונה יחסי העברה הנשלטים על ידי משוטים הנמצאים מאחורי גלגל ההגה. גם פה מיצובישי ליטשו את הסחורה והגיר מגיב במהירות בשעת הצורך. בסך הכל מדובר ברכב הרבה יותר דינאמי מה- ASX שאכזב בתחום הזה.

שיוט בכביש המהיר יגלה כי בקרת השיוט האדפטיבית עובדת מצויין. היא מאטה את הרכב כאשר הרכב מלפנים מאט או במידה ונכנס רכב לנתיב בו אני נוסעים ותאיץ חזרה ברגע שהמרחק מהרכב לפנים יגדל עד למהירות בה ביקשנו לשייט. ההאטה אגב תתבצע עד עצירה מוחלטת במידה ויש רמזור אדום והרכב לפנינו עצר. עוד בתחום הבטיחות נציין לטובה עוד שתי מערכות שעבדו נהדר במבחן: הראשונה היא התראה על גבי המראות בפני רכבים הנוסעים במקביל בשטח מת והשניה היא מערכת המתריאה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור. מערכת חשובה מאד לטעמנו שעבדה נפלא והתריאה מבעוד מועד במהלך המבחן.

בשורה התחתונה

שם מחייב, עיצוב ייחודי, מנוע מודרני (סוף סוף), אבזור עשיר (בגרסת הפרימיום) עם מעט פספוסים. מחיר קצת קשה לעיכול בגרסת הפרימיום (169,900 ש"ח). קל יותר לעיכול בגרסת הבסיס (כ- 21 אלף ש"ח פחות). רכב לאוהבי מיצובישי.

מעוניינים להתחדש במיצובישי חדשה? היכנסו למחירון ומצאו את הדגם המתאים ביותר עבורכם במחירים משתלמים!