מושב בטיחות לתינוק: המדריך המלא לקניה ביד2

הדרך הבטוחה לשמור על בטיחות הילדים ברכב היא באמצעות מושב בטיחות. איך בוחרים ולמה לשים לב? היכנסו וקראו

אם יש דבר שאנחנו לא מוכנים להתפשר זו הבטיחות של הילדים שלנו. היום כבר כולם יודעים שהדרך הבטוחה ביותר להסיע ילדים ברכב היא כשהם חגורים במושב בטיחות המתאים לגילם ולמשקלם. אבל מה עושים כשצריך מושב בטיחות לפרק זמן קצר כי נולד אח חדש למשפחה? איך מתאימים מושב בטיחות לרכב נוסף במשפחה או לאוטו של סבא וסבתא? האם יש דרך לרכוש מושב בטיחותי בעלות נמוכה יחסית?

הפתרון לכל השאלות הללו נמצא באתר יד2.

ביררנו מול מומחי ארגון בטרם לבטיחות ילדים מה צריך לבדוק כדי לוודא שהמושב בטיחותי ומתאים לשימוש.

לפניכם שש השאלות שצריך לשאול לפני שרוכשים (או משכירים או משאירים) מושב בטיחות משומש:

  • האם המושב עבר תאונה? בדקו מול המוכר וודאו שמושב הבטיחות לא היה ברכב בזמן תאונה. מושב בטיחות שהיה ברכב בתאונה אינו בטוח לשימוש.
  • האם המושב שלם? הסתכלנו היטב במושב ובחנו שאין נזק חיצוני הנראה לעין בשלד, במערכת החגורות והריסון או בריפוד. ודאו שלא חסרים חלקים במושב.
  • האם המושב מתאים לרכב שברשותכם? ישנם רכבים שמתאימים להם סוגי מושבים ספציפיים. לפני הרכישה מומלץ לבדוק בספר הרכב בפרק העוסק בהסעת ילדים האם יש הגבלה מסוימת לגבי מושב הבטיחות.
  • כיצד משתמשים במושב הבטיחות? על גבי מושב הבטיחות אמורות להופיע מדבקות סימון הכוללות הוראות התקנה. שאלו את המוכר אם יש בידיו את חוברת ההנחיות של המושב. במידה ולא, בדקו אם יש ברשת את ההנחיות הרלוונטיות.
  • האם המושב עומד בתקן? התקנים התקפים בישראל הם התקן האירופאיR- 129     ECE// ECE R44/04  והתקן האמריקאי FMVSS 213 
  • האם המושב תקף לשימוש? לרוב על גבי המושב מצוין תוקף השימוש במדבקה בגב המושב או מוטבע בפלסטיק (קשה לאיתור). תוקף השימוש רלוונטי בלי קשר לשאלה האם המושב היה בשימוש או באחסון. במידה ומופיע תוקף השימוש – פעלו בהתאם. במידה ולא מצאתם הגדרת תוקף, מומלץ לבדוק באתר החברה או דרך פניות הציבור. בכל מקרה, אין להשתמש במושב הבטיחות יותר מ-10 שנים ובתנאי כמובן שכל התנאים הקודמים מתקיימים.