בישראל רכב אספנות מוגדר ככזה, לאחר שחלפו למעלה מ-30 שנים משנת ייצורו. תוכלו למצוא בארץ מספר מועדוני אספנות, ששומרים על הנוסטלגיה הזו במסירות נפש מאין כמותה.
נוסטלגיה וחתירה לאסתטיקה הם רגשות חזקים מאוד. אחרת אין הסבר אחר לכך שאלפי ישראלים ומיליונים בעולם מחזיקים רכבי אספנות ישנים. לא מדובר רק מכוניות ספורט נוצצות, אלא גם מכוניות במחיר עממי יחסית לרכישה.
לפני שאתם סוגרים את העסקה, יש כמה נקודות אליהן אתם חייבים לשים לב:
חלודה
החלודה יכולה להפוך מכונית אספנות מרשימה לערימת חלקים חסרת שימוש ששוכבת במגרש פירוק. בדקו היטב שבתי המתלים אינם חלודים, חלודה בקורות ובשלדה וברצפה.
זכרו שלא הכל חלוד: בחו"ל ניתן לרכוש חלקי מרכב חדשים למכוניות רבות, כולל אף רצפה במפרט המקורי, דלתות, כנפיים ופגושים – אז גם אם מצאתם חלודה לא בהכרח מדובר בסוף הסיפור.
מכניקה וחשמל
החלק הזול והפשוט יחסית לתיקון ביותר בדרך כלל, שכן חלקים מכניים הם נפוצים במיוחד לרכבים פופולריים.
בכל זאת, בדקו היטב שהמנוע מניע באופן חלק, שאין רעשים חריגים, נזילות ושלא בוצעו שינויים או קומבינות כדי לגרום לכל מערכות הרכב לפעול.
תא נוסעים
בדקו מה מצב הריפודים, האם המושבים תקינים ונעים על צירם והאם כל האבזור המקורי נמצא ותקין? בדקו היטב שאין תקלות גדולות או חוסרים משום שחלקי תא נוסעים לעתים עשויים להיות נדירים.
קוסמטיקה
החלק הכי פחות חשוב מבחינה מכנית, אבל גם החלק הכי חשוב- אחרת למה לקנות רכב אספנות? ליהנות מצריכת הדלק? בדקו שהרכב שלם ואין בו חוסרים יוצאי דופן מבחינת העיצוב, הסמל, הקישוטים, שריטות ואיכות הצבע . לפעמים אלו עשויים להיות נדירים וקשים להשגה, ובהתאם גם יקרים להפליא.
אם עדיין לא ידעתם, קיימים רכבי אספנות בלוח הרכב באתר יד2. ישנם כאלו, כמו שברולט קאמרו ופורד מוסטנג, שניתן לגלות את מחירם במחירון הרכב של יד2. אל תקלו ראש ולכו אחר הנקודות שציינו מעלה ובחרו את האהבה הישנה – חדשה שלכם כראוי. תתחדשו!