לראשונה בישראל: 3 דגמים מבית מותג הרכב החשמלי המוביל BYD: ATTO3, TANG ו-HAN

שלמה מוטורס, יבואנית BYD (Build Your Dreams) תחל בשלב הראשון בשיווק שלושת הדגמים של היצרן

 

BYD, יצרנית כלי הרכב בהנעה חדשה (NEV) המובילה בעולם, נוחתת בישראל. שלמה מוטורס, חברה בבעלות משותפת של קבוצת שלמה וקבוצת אלייד, יבואנית BYD בישראל, תחל בשיווק כלי הרכב הפרטיים של המותג לראשונה בישראל, כעשור לאחר שנכנסה לראשונה לישראל עם דגמי האוטובוסים החשמליים שלה. בשלב הראשון השנה ישווקו בישראל שלושה כלי רכב חשמליים: הקרוסאובר ATTO3, רכב סדאן הפרמיום HAN, וה-TANG , SUV בעל 7 המושבים. מחירו של ה-ATTO3 יחל מ- 156,500 ₪, ומחיר גרסת ה-Design יעמוד על 164,990 ₪, בתוספת אגרת רישוי של 537 ₪

מחירו של ה-HAN הוא 299,990 ₪  בתוספת אגרת רישוי של 537 ₪,  ומחירו של ה-TANG יעמוד על 283,990 ₪. בתוספת אגרת רישוי של 537 ₪.

BYD (ר״ת Build Your Dreams) היא יצרנית הרכב המובילה בעולם לכלי רכב המבוססים על הנעה חדשה (NEV) עם מעל למיליון כלי רכב מבוססי אנרגיה חדשה שנמכרו ברחבי העולם מינואר עד אוגוסט 2022. החברה עוסקת רק בייצור רכבים חשמליים ורכבי PHEV על מנת להתרכז בעתיד החשמלי ולסייע בקירור כדור הארץ במעלה אחת.

הכניסה של BYD לישראל נעשית במקביל לכניסתה לשווקים אירופאים נוספים. עם תחילת השיווק של דגמי הרכב הפרטיים של BYD, שלמה מוטורס צפויה לפתוח ארבעה אולמות תצוגה מרשימים בפריסה ארצית. האולם הראשון יפתח בפ"ת בימים אלו, האולם השני יפתח בחיפה בסוף ספטמבר. אולמות נוספים צפויים להיפתח במהלך נובמבר בירושלים ובבאר שבע. בתחילת שנה הבאה צפויים להיפתח עוד שני אולמות תצוגה (שישה במספר בסך הכללי) אחד בבני ברק והשני בנצרת.  

שלושת כלי הרכב מצוידים כסטנדרט במס' פיתוחים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך, היחודיים לרכבי BYD: כך למשל כל דגמי הרכב שיושקו בישראל מצוידים בסוללות ה-Blade המתקדמות של היצרן. סוללות ה-Blade בטכנולוגיית LFP (ליתיום-ברזל פוספט) הן בטוחות, עם מעגל חיים ארוך יותר, ונטולות קובלט.

סוללות ה-Blade עוברות את מבחן נעיצת המסמר, הנחשב לקשוח ביותר בבדיקות סוללה. המבחן כולל החדרת מסמר ארוך לסוללה ומדמה פגיעה בסוללה בעת תאונת דרכים. סוללת ה- Blade עוברת את המבחן ללא התלקחות או פליטת עשן. הסוללה המתקדמת מציעה גם אריזה מתקדמת לשיפור ניצול הנפח שלה. טכנולוגיית Cell To Pack מאפשרת הגדלת השימוש בחלל ב-50% כשהיא משפרת את צפיפות האנרגיה ומספקת מקום ליותר סוללות בחלל הקומפקטי, ולטווח נסיעה ארוך יותר.

e platform 3.0

הפלטפורמה החשמלית של BYD, e platform 3.0 עוצבה על מנת לספק יתרונות יוצאי דופן בבטיחות, אינטיליגנציה, יעילות ואסתטיקה, וכן בביצועים. פיצ'רים בליבה של הפלטפורמה הם סוללת ה-Blade, מערכת ההנעה החשמלית 8 ב-1, הראשונה בעולם בייצור המוני, ומשאבת החום בעלת היעילות הגבוהה. אינטגרציה משמעותית זו מספקת 89% יעילות מערכתית, וכוללת את פונקציות הנהיגה והבלימה עם בקר כח חשמלי לתגובה מהירה וניצול מלא של המנועים החשמליים.

ATTO 3

לרכב, ה-SUV הראשון מבית BYD המבוסס על ה- e platform 3.0 מימדים מצוינים, אורכו 4.45 מטר, רוחבו 1.87 מטר, גובהו 1.61 מטר, עם בסיס גלגלים נדיב של 2.72 מטר. תא נוסעים טכנולוגי ומודרני הכולל גג שמש פנורמי עם מסך מרכזי 12.8 הניתן לצפייה גם במצב אופקי וגם במצב אנכי,  8 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי 5" כולל ריכוז מקשים בקונסולה מרכזית ובורר הילוכים ייחודי. הרכב מציע תא מטען נדיב (440-1,340 ליטר), וכל סביבת הנהג המשובחת עשויה איכות חומרים גבוהה. האבזור הפנימי כולל בין השאר מערכת Keyless, מפתח NFC, ובקרת אקלים עם פתחים למושבים האחוריים, ריפודים דמויי עור, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים. בנוסף, בזכות טכנולוגיית ה- L2V (רמת Design בלבד) הרכב יכול לשמש כמקור כוח חשמלי וטעינה למכשירים חיצוניים מכל סוג, כדוגמת טעינת ואספקת חשמל בטיולים ומחנאות לאוהל המשפחתי ועוד.

לרכב הספק מרבי של 204 כ"ס, מומנט מרבי של 310 נ"מ, נתון 0-100 של 7.3 שניות, טווח נסיעה משולב מרבי של 420 ק"מ בתקן  WLTP, עם קיבולת סוללה של 60.48 kWh.ניתן לטעון את הרכב מ 30% ל-80% תוך כ-29 דקות בהתאם לסוג ולהספק עמדת הטעינה. ב DC טעינה מירבית 88kWh וב-AC 11kWh תלת פאזי.

הרכב מציע שתי רמות גימור. Comfort ו-Design. בשתי רמות הגימור אפשר למצוא כסטנדרט מפרט הבטיחות מקיף וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, התראות התנגשות קדמית ואחורית, התראה על תנועה חוצה מאחור, זיהוי רכב בשטח מת, בלימת חירום בזיהוי תנועה חוצה בנסיעה לאחור, התראה על סטיה מנתיב וסיוע לשמירה על הנתיב. הרכב כולל גם תאורת LED בפנסי החזית, תאורת יום ופנסים אחוריים. רמת הגימור Design תוסיף מסך מגע "15.6, תאורת אווירה המותאמת למערכת השמע, מערכת טיהור אוויר לתא הנוסעים ותא מטען חשמלי.

הרכב מציע גם מערכת פקודות קוליות HI BYD המוצעת בשפה האנגלית בכל רמות הגימור, עם שליטה קולית על מאות פיצרים ברכב, הכוללים בין היתר פקודות קוליות לפתיחה של הגג החשמלי, חלונות, מולטימדיה, מזגן ועוד.

HAN

ספינת הדגל של מותג הרכב החשמלי המוביל בעולם היא מכונית סאלון פרמיום עם גג משתפל, עיצוב שובה עין המצניע מימדים נדיבים. לרכב גג פנורמי בפתיחה חשמלית, עיטורי כרום במסגרת החלונות, עם ידיות פתיחת דלתות יוקרתית מוסתרת. הרכב מתפרש על פני 5 מטרים, עם בסיס גלגלים של 2.92 מטר. הרכב מציע מתלי מקפירסון קדמיים ומתלה אחורי רב חיבורי ומערכת בולמים אקטיבית אלקטרונית. מערכת הבלימה המתקדמת של בוש כוללת קאליפרים של Brembo. גם ה- HAN מגיע כסטנדרט עם טכנולוגיית L2V המאפשרת לרכב לשמש כמקור כח חשמלי וטעינה למכשירים חיצוניים מכל סוג, כדוגמת טעינת ואספקת חשמל בטיולים ומחנאות לאוהל המשפחתי ועוד.

לרכב מערכת הנעה כפולה עם 245  כ"ס להנעה קדמית, 272 כ"ס לאחורית והספק כולל של 518 כ"ס. עם מומנט אדיר של 700 נ"מ, הוא מאיץ מ-0 ל-100 ב- 3.9 שניות! הרכב מצויד בסוללת בלייד עם טווח נסיעה משולב מרבי של 521 ק"מ בתקן WLTP. קיבולת הסוללה היא 85.4 kWh. ניתן לטעון את הרכב מ 30% ל-80% תוך כ-30 דקות בהתאם לסוג ולהספק עמדת הטעינה.

פנים הרכב מציע אוירה יוקרתית, בזכות שילובי צבעים ואיכות חומרים גבוהה, סביבת הנהג כוללת ריפודי עור NAPPA, כולל על ההגה, משענות היד, ידית ההילוכים ועוד. ההגה מחומם, וכולל שליטה על כמה ממערכות הרכב.  לוח מחוונים דיגיטלי 15.6” עם מסך מגע מסתובב המוצע באפשרות אנכית או אופקית לפי בחירה, תצוגה עילית מעל ההגה ומערכת סאונד משובחת בת 12 רמקולים של Dynoaudio הדנית. בנוסף, למושבים הקדמיים כוונון חשמלי וזכרון, חימום, כשמושב הנהג מאוורר ובקרת האקלים מוצעת עם פתחים ושליטה למושבים האחוריים. בנוסף ניתן למצוא ברכב מערכת Keyless לכניסה הנעה ויציאה ללא מפתח, תא מטען חשמלי, הנוסעים מאחור נהנים מאפשרות שליטה במערכות הרכב השונות באמצעות מסך מגע בגודל 7” הנמצא במשענת יד האחורית וכולל בין היתר גם שליטה על מושבי הגב של הנוסעים מאחור. האבזור הבטיחותי עשיר וכולל מערכות בטיחות מתקדמות: בקרת שיוט אדפטיבית, התראות התנגשות קדמית ואחורית, התראה על תנועה חוצה מאחור, זיהוי רכב בשטח מת, התראה על סטיה מנתיב ומערכת לשמירה על מרכז הנתיב. בנוסף, הוא כולל גם תאורת LED בפנסי החזית, תאורת יום ופנסים אחוריים.

TANG

ה-TANG מציע SUV 7 מושבים גדול ומרווח עם אורך של 4.87 מטר, רוחב 1.95 מטר, גובה 1.72 מטר ובסיס גלגלים נדיב בן 2.82 מטר. הרכב כולל שורת מושבים שלישית המאפשרת לו להסיע שני נוסעים נוספים. נפח ההעמסה שלו הוא עד 1,655 ליטר – מאחורי המושבים הקדמיים, 940 ליטר מאחורי השורה השניה, ו-235 ליטר מאחורי השורה השלישית. הרכב מציע מתלי מקפירסון קדמיים ומתלה אחורי רב חיבורי. העיצוב החיצוני מעניק לו מראה אלגנטי ונקי, עם גג פנורמי בפתיחה חשמלית, עיטורי כרום בחלונות ובידיות הרכב ופסי נשיאה אלומניום בגג הרכב. איכויות טכנולוגיית סוללת הבלייד של BYD נחשפו שוב במבחן שערכה פדרציית הרכב בנורבגיה (NAF)  לבדיקת מהי הסוללה היעילה ביותר בתנאי קור קשים. מתוך עשרות כלי ברכב החשמליים שנבחנו במסגרת המבחן, ה-  TANG סיים במקום הראשון.  

לרכב מערכת הנעה כפולה עם 245  כ"ס להנעה קדמית, 272 כ"ס לאחורית והספק כולל של 518 כ"ס, עם מומנט של 680 נ"מ  , הוא מאיץ מ-0 ל-100 ב- 4.6 שניות, מצויד בסוללות בלייד בקיבולת עם טווח נסיעה משולב מרבי של 400 ק"מ בתקן WLTP. קיבולת הסוללה היא 86.4 kWh. ניתן לטעון את הרכב מ 30% ל-80% תוך כ-30 דקות בהתאם לסוג ולהספק עמדת הטעינה.

פנים הרכב כולל הגה בציפוי עור מחומם, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 12.8" מסתובב ומאפשר צפייה אנכית או אופקית לפי בחירה, 12 רמקולים, ריפודי עור פרמיום כיוונו הגה חשמלי, איתות דינמי מפנים ומאחור, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים זכרון למושב הנהג ומשטח טעינה אלחוטית (מכשירים תומכים בלבד). בנוסף ניתן למצוא ברכב מערכת Keyless לכניסה הנעה ויציאה ללא מפתח, מפתח NFC, דוושה וירטואלית לפתיחת וסגירה של תא המטען ובקרת אקלים עם פתחים למושבים האחוריים.

ה-TANG מצויד במגוון נרחב של מערכות בטיחות מתקדמות, ובהן בקרת שיוט אדפטיבית, התראות התנגשות קדמית ואחורית, התראה על תנועה חוצה מאחור, זיהוי רכב בשטח מת, בלימת חירום, התראה על סטיה מנתיב וסיוע לשמירה על הנתיב. בנוסף, הוא כולל גם תאורת LED בפנסי החזית, תאורת יום ופנסים אחוריים. הבלמים הקדמיים והקליפרים הם מבית Brembo, דיסק בעלי קירור פנימי, ומערכת הבלימה של בוש, כאשר כולם תורמים יחד לבלימה בטוחה יותר – מרחק בלימה של 36 מטרים מ-100 קמ"ש ועד עצירה מוחלטת של הרכב.

רוצים לקבל מידע על מגוון רכבים נוספים? היכנסו עוד היום למחירון הרכב של יד2!