כל מה שחשוב לדעת ולבדוק לגבי ביטוחי רכב

כל הדגשים שיסייעו לכם לגבש החלטה נכונה

רגע לפני שאתם בוחרים ביטוח רכב , קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על מספר פרמטרים אשר יסייעו לכם לקבל החלטה נבונה.
כך שאם אתם נמצאים לפני רכישת פוליסת ביטוח חובה, ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף..
להלן דגשים חשובים, אשר יסייעו לכם בקבלת ההחלטות הנכונות ובסופו של דבר להיות רגועים ושקטים בכל פעם שאתם עולים על הכביש עם הרכב שלכם. 

איך לבחור את חברת הביטוח?

אחד הפרמטרים אשר ישפיעו על ביטוח רכב, יהיה בחירת חברת הביטוח – כאשר הבחירה אמורה להתבסס בין היתר על הפוליסות שהיא מציעה, על התנאים שלהן ועל מה הן כוללות בתוכן.
בין הפרמטרים עליהם חשוב לשים דגש: השם המוניטין והניסיון של אותה חברת ביטוח.
המחירים של פוליסות הביטוח – בסופו של דבר, המטרה שלכם תהיה לקבל את הכיסויים המקיפים והמתאימים ביותר ולשלם בעבורם את סכום הכסף הנמוך ביותר שמתאפשר. יש לוודא שהחברה מקפידה להתאים את ביטוח הרכב באשר הם: ביטוח חובה, ביטוח צד ג או ביטוח מקיף, לדרישות ולצרכים הפרטניים של המבוטח. פרמטר נוסף נוגע כמובן לתודעת השירות של החברה – ההמלצה היא לוודא שמדובר בחברה אשר מקפידה על זמינות גבוהה ללקוחות שלה – ואף זמינה עבורם בצורה כזאת או אחרת, 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה.  

מה משפיע על מחירי פוליסות ביטוח הרכב?

יש מספר גורמים אשר יכולים להשפיע על המחירים של הפוליסות לביטוח הרכב ובין היתר הגורמים הבאים:

  • ניסיון ביטוחי – לפני שקובעים את המחיר, חברת הביטוח בודקת את הניסיון הביטוחי של הלוקח. אם יש לו רזומה של מקרים ביטוחיים רבים – לדוגמא, עבר של תאונות וכיוצא בזה.. הצעת המחיר שהם יקבלו תהיה גבוהה יותר בהשוואה לכאלו שיש להם עבר נקי.
  • מספר הנהגים – כמה נהגים אמורים לנהוג ברכב שלכם, מה הניסיון שלהם והנתונים השונים שלהם – כך לדוגמא, אם אחד מהם הוא נהג צעיר, אתם עתידים לשלם מחיר גבוה יותר בעבור פוליסות הביטוח.
  • סוג הרכב – האם מדובר ברכב פרטי, רכב מסחרי וכיוצא בזה.. מה שיכול להשפיע על מרכיבי ההצעה ועל המחיר שלה – לכן, יש לקחת בחשבון שאם ברשותכם רכב מסחרי, אתם עתידים לשלם סכום כסף גבוה יותר בעבור פוליסת הביטוח. 
  • נתוני הרכב – באיזה רכב מדובר? מי היצרן אשר עומד מאחוריו? מהם שיעורי גניבות הרכב מאותו הדגם? ונתונים נוספים אשר יכולים להשפיע על ההצעה. יש לקחת בחשבון, שלא רק הרקע של הנהגים ישפיע על מחיר הביטוח אלא גם הרכב.

כל הפרמטרים הללו ישפיעו על המחיר של פוליסת ביטוח. יש לשים דגש על העובדה שהמטרה שלכם תהיה לקבל את הטוב ביותר תמורת המחיר האטרקטיבי ביותר.
ויש לזכור שישנם גם מקרים בהם עדיף לשלם לכם יותר, בכדי ליהנות בסופו של דבר מכיסויים מקיפים ואיכותיים יותר בביטוח הרכב שלכם.
בכל  מקרה, יש לקחת בחשבון, שיש חברות ביטוח אשר יגבו מחירים אטרקטיביים יותר עבור פוליסות ביטוח, השוואה לחברות ביטוח אחרות – לכן, יש מקום גם לבצע סקר מחירים מקדים, על מנת לקבל בסופו של דבר את ההחלטה הטובה ביותר.

לסיכום, בסופו של דבר קיימת חשיבות גבוהה שתדאגו להבטיח את בחירת הפוליסות המתאימות ביותר לביטוח הרכב. פוליסות אלו שיאפשרו לכם שקט נפשי בידיעה שבמידה וחלילה תמצאו את עצמכם במצב לא נעים כמו מעורבות בתאונה, או פגיעה ברכב, תזכו לקבל את הכיסוי האיכותי והמתאים ביותר למטרה. בדיוק מהסיבה הזאת, חשוב לעשות הכול בכדי לקבל את הטוב ביותר.