המדריך לקניית רכב יד שנייה

היתרון ברכישת רכב יד שנייה נעוץ בדרך כלל במחיר העלות הנמוך יחסית לעלותו של רכב חדש, עם זאת החשש הנלווה הוא מצבו הטכני הנתון של הרכב, שלא תמיד נראה לעין. במדריך הבא ריכזנו עבורכם מספר טיפים יעילים לקניית רכב יד שנייה בדרך הנכונה והבטוחה

רכישת רכב יד שנייה היא בחירה פופולרית ולמרות המגוון הרב, צריך לשים לב למספר דברים וגם לשקול את האפשרות לקנות את הרכב מסוכנות רכב. אז, למה צריך לשים לב?

תקציב לקניית רכב – יש לכם סכום כסף מסוים שהחלטתם להקציב לטובת קניית הרכב ולכן צריך להתייחס אליו כאשר בוחרים סוג, דגם ושנת ייצור. חייבת להיות הלימה בין סוגי הרכב בהם אתם מתעניינים ובין הסכום שיש לכם, לכן בשלב הראשון תקבעו סכום ובדקו במחירון הרכב אילו רכבים מהווים אופציה עבורכם.

סינון מודעות יד2 – עברו על כל המודעות הרלוונטיות שנראות לכם תואמות את רצונכם, ואם אתם מבררים פרטים טלפונית, אל תשכחו לשאול:

  • מהי היסטוריית הרכב? בדקו היסטוריית תאונות, רישומי תחזוקה, כמה ידיים עבר הרכב ומי היו הבעלים הקודמים.
  • כמה קילומטראז' הרכב עשה? רכב פרטי ממוצע עושה כ- 15K בשנה ומספר הקילומטרים יכול לרמז על מצבו הכללי של הרכב.
  • מה המחיר הנדרש? השוו בין המחיר המבוקש למחירון הרכב ובדקו את מקור ההפרש, אם יש.
  • מה המצב המכני של הרכב? אתם תעשו בדיקת רכב בכל מקרה, אבל עדיין השאלה הזו תעזור לכם לסנן עוד מצבי רכב שלא רלוונטיים עבורכם ולכן כדאי לשאול האם הרכב כבר עבר בדיקה ואם קיימת בעיה מכנית כלשהי המצריכה טיפול.
  • מהם אמצעי הבטיחות והאם יש אחריות? אם מדובר בשנתון יחסית חדש כדאי לבדוק אם ועל מה יש ביטוח ואחריות ברכב. בנוסף, בררו את אמצעי הבטיחות אשר קיימים ברכב, כולל כריות אוויר, בקרת יציבות וכדומה.

התרשמו ממראה עיניים – גם אם אינכם אנשי מקצוע, תדאגו לראות את הרכב בשעות היום כדי שתוכלו לזהות פגמים בולטים, מכות/שריטות גם בפח וגם בשילדת הרכב. במעמד זה בקשו להציץ גם ברישיון הרכב ולוודא שמספר הבעלויות היא כפי שדווח (00 = יד ראשונה 01= יד שנייה וכו').

בדיקת רכב – אל תוותרו על בדיקת רכב לפני קנייה, זה חשוב ויכול לחסוך לכם הוצאות עתידיות רבות. זה הזמן הנכון לבדוק אם יש תקלה או בעיה כלשהי ברכב לפני שהרכב הזה הופך להיות שלכם.

טרייד אין – מומלץ לבדוק גם את האופציה הזו, כיוון שלרכישת רכב מסוכנות יש יתרונות רבים שכדאי לקחת בחשבון ובהם, חיסכון בזמן וכאב ראש במכירת הרכב שלכם וקניית אחר במקומו. כאן הכל מתנהל במקום אחד ומקפידים לבצע טיפולים תקופתיים ברכבים, כך שמבחינה זו אתם יכולים להיות רגועים יותר. החיסרון היחידי עלול להיות הקלימוטרז' אך אם הרכב זוכה לטיפולים שוטפים, החלפים חלקים בעת הצורך ויש 'אבא ואמא' זה שווה.

רגע לפני שאתם משלמים…

המכונית אוטוטו שלכם ואתם מתרגשים לסגור את העסקה, אבל רגע לפני אל תשכחו לבדוק אם קיימים עיקולים/שעבודים ואל תחתמו על כלום לפני שהחלטתם סופית לקנות את הרכב.

בהצלחה!

 

קרדיט תמונה: shutterstock