הגרסה הספורטיבית של משפחת ה-e-tron נוחתת בישראל

כל מה שרציתם לדעת על משפחת הרכבים של e-tron בכתבה הבאה

Sportback: גרסת הביצועים לרכב החשמלי, עם חווית פרמיום דינמית, אבזור בטיחותי מקיף ושלושה מנועי חשמל עם נתון 0 ל-100  של 4.5 שניות

  • ה- e-tron S Sportback מציע חבילה שלמה ומגובשת של SUV חשמלי מלא, עם מפרט טכנולוגי, ביצועים מצוינים, עיצוב אגרסיבי ואווירודינמי ומגוון מערכות בטיחות אקטיביות לסיוע לנהג
  • ה- e-tron S Sportbackמספק חוויה דינמית בזכות 3 מנועים חשמליים המציעים הספק של עד 503 כ"ס, זינוק מ-0 ל-100 תוך 4.5 שניות, ומתלי אוויר ספורטיביים אדפטיביים לשינוי גובה המרכב ב-76 מ"מ
  • הרכב מגיע עם לוח מחוונים דיגיטלי (Audi virtual Cockpit), מערכת מולטימדיה הכוללת 2 מסכים, לצד אבזור פנים עשיר ושפע מערכות בטיחות מתקדמות המסייעות לנהג
  • מחיר ה-Audi e-tron Sportback יעמוד על 665,000 ₪, בתוספת אגרת רישוי בסך 530 ₪.

תל אביב, ‏יום שני 14 פברואר 2022

צ'מפיון מוטורס, יבואנית Audi בישראל, מרחיבה את היצע הדגמים החשמליים ומשיקה את גרסת הביצועים של דגם ה- e-tron, Audi e-tron S Sportback. לאחר הצלחתו של ה- e-tron שהושק בסוף 2018 בישראל, Audi נשארת נאמנה לדגל הספורטיבי האסטרטגי שלה, ומתחילה שיווק של גרסת הקיצון של הדגם – עם שלושה מנועים, ביצועים דינמיים והספק של עד 370 kW (503 כ"ס).

מחיר ה- Audi e-tron S Sportback.יעמוד על 665,000 ₪, בתוספת אגרת רישוי בסך 530 ₪.

 

ה-e-tron S Sportback מציע מראה דינמי וספורטיבי. הוא מתאפיין במרווח נדיב, אורכו 490 ס"מ, רוחבו 197 ס"מ, גובהו 161 ס"מ,  ובסיס הגלגלים בן 292.8 ס"מ. לרכב מראה שרירי עם דגש על בתי גלגלים שהורחבו ב-23 מ"מ, כונסי אוויר בצורת משולש שבפגוש הקדמי כוללים תעלות ופועלים לקירור הבלמים הקדמיים. בצד הרכב, קליפרים כתומים וחצאיות צד ספורטיביות, כאשר חלקו העליון מעוטר במסילות אלומיניום לגג בצירוף ספוילר אחורי. להשלמת המראה הטכנולוגי, הרכב מגיע עם תאורת Matrix LED  קדמית לצד איתות דינמי בטכנולוגיית LED (קדמי ואחורי). חישוקי 5 זרועות בעיצוב כוכב יהלום אפור גרפיט 21" חותמים מראה ספורטיבי.

 

יחידת ההנעה מורכבת משלושה מנועים חשמליים – שניים בסרן האחורי המאפשרים שליטה מלאה ונפרדת על המומנט העובר לכל אחד מהגלגלים האחוריים ובכך מעניקים לרכב יכולות דינמיות פנטסטיות. בזמן מצב נהיגה רגיל, ההנעה מבוססת על שני המנועים האחוריים בלבד, לחיסכון באנרגיה, והמנוע הקדמי נכנס לפעולה עם דרישת הנהג לביצועים מוגברים. ברירת המחדל של הרכב מתעדפת הנעה אחורית, עם אפשרות למצבי היגוי יתר נשלטים – "דריפט" (במצב נהיגה דינאמי כאשר בקרת הייצוב על מצב ספורט). גם האווירודינמיות קיבלה תשומת לב מיוחדת כאשר מקדם הגרר עומד על 0.26. בנוסף, הדגם מאובזר במתלי אוויר ספורטיביים ובהיגוי פרוגרסיבי.

ה-e-tron S Sportback מאפשר ביצועים יוצאי דופן, בזכות הספק מירבי של 503 כ"ס ומומנט שיא של 99.2 קג"מ (במצב Boost), זינוק מ-0 ל-100 ב4.5 שניות בלבד(!) ומהירותו המירבית הינה 210 קמ"ש. הוא מצויד בהנעת ה-quattro האייקונית של המותג, עם סוללה בקיבולת 86 kWh.

מערכת מתלי האוויר של הדגמים מעודכנת ביחס לדגמי ביצועים ומאפשרת את שינוי גובה המרכב בטווח של 76 מ"מ, מהמצב הנמוך ביותר לגבוה יותר. מערכת הבלימה הקדמית, שמקבלת סיוע משמעותי מהבלימה הרגנרטיבית, שודרגה לקליפרים עם 6 בוכנות, ומערכת הבלימה הרגרנטיבית מאפשרת 3 דרגות חוזק בבלימת הרכב, תוך נהיגה באמצעות דוושת תאוצה לטעינת הסוללה.

החלל הפנימי של ה-Audi e-tron S Sportback משקף ביתר שאת את סטנדרט הפרמיום של המותג, עם תא נוסעים מעוצב המספק חווית משתמש והנדסת אנוש מוקפדת במיוחד, כולל 2 מסכי מגע (ממשק MMI Touch עם מסך עליון בגודל 10.1" ומסך תחתון בגודל 8.6") ולוח מחוונים דיגיטלי Audi Virtual Cockpit בגודל "12.3 .

הרכב מצויד בהגה 3 זרועות בתיפור עור עם שליטה על מערכת המולטימדיה ועל רמות ה- Recuperation , מושבי ספורט  קדמיים עם חימום ותמיכה לגב התחתון, מתכווננים חשמלית, עם זכרון למושב הנהג.

בנוסף, כולל הרכב שפע אבזור: בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, ריפוד עור משולב עם S רקום על המושבים, חבילת תאורה פנימית מורחבת, חיפוי עור פנימי, חבילת תאי אחסון, דיפונים בחיפוי אלומיניום מוברש כהה, חבילת תאורה פנימית מורחבת, ספי דלת קדמיים מוארים עם לוגו S בגוון אלומיניום,  וכן מערכת שמע Bang & Olfausen בעלת 16 רמקולים בטכנולוגיית 3D Sound, וטעינה אלחוטית ( Audi Phone Box).

 

בתחום הבטיחות, ה-e-tron S Sportback מציע חבילת בטיחות מקיפה עם מגוון נרחב של מערכות בטיחות המוצעות כסטנדרט ומסייעות לנהג: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, מערכת לסיוע בזיהוי כלי רכב בשטח מת, Audi Pre Sense Front – מערכת ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, מצלמות 360, חיישני חנייה היקפיים, ו-6 כריות אוויר.