אחרי הטיסות: הלואו-קוסט מגיע גם להשכרת הרכב

האם באמת כדאי לבחור בהצעות השכרת הרכב הזולות ביותר? מגזין יד2 יצא לבדוק את האותיות הקטנות

אחרי הטיסות: הלואו-קוסט מגיע גם להשכרת הרכב

השכרת רכב בחו"ל: אילו דברים כדאי לבדוק?

חיפוש רכב לכל מטרה

חיפוש מכונית להשכרה לחופשה בחו"ל עלול להיות עניין מבלבל- גלישה באתרי השוואת המחירים מציגה הצעות מהמון חברות השכרת רכב שמעולם לא שמעתם עליהן. את החברות הגדולות אתם כנראה מכירים, הן פועלות גם בישראל ושמותיהן מופיעים על הלוחית הצבעונית המקיפה לוחיות רישוי של רכבי ליסינג- אוויס, הרץ, סיקסט ובאדג'ט הן רק חלק מהרשימה. אבל מה עם Firefly או Inter-rent?

בשנים האחרונות מתפתחת באירופה קטגוריה חדשה של חברות השכרה, שמכונות חברות Low cost, או חברות חסך בעברית. בדומה לטיסות מוזלות- גם החברות האלה מציעות מחירים זולים מאוד, תמורת הפחתה בשירות שהן נותנות. אבל, בניגוד לטיסה בה אפשר להביא כריך מהבית ולוותר על ארוחה במטוס, הפשרות בחברת השכרה זולה יכולות להיות גדולות יותר.

באיזו חברה נבחר

מרבית חברות החסך שייכות לחברות השכרה גדולות ומוכרות: אוויס מפעילה את Payless, הרץ את Fire-fly ויורופקאר את החברות גולדקאר ואינטר-רנט. תמורת המחירים הזולים משמעותית תצטרכו לאסוף את המכונית שלא בשדה התעופה (אלא לקחת הסעה לסניף) וגם לשכור מכוניות פשוטות וזולות יותר. תאגידי ההשכרה מייעדים את המכוניות החדשות למותגי ההשכרה היקרים יותר (אוויס והרץ, למשל) והן עוברות למותגי החסך רק לאחר קילומטרים רבים.  אם כל זאת נשמע כמו פשרות שאפשר לחיות איתן- כדאי לקרוא היטב את תנאי השימוש. בחברות החסך יש פעמים רבות הגבלת קילומטרים, שהופכת את השימוש במכונית לכדאי פחות עבור טיולים ארוכים.

שירות

בעת השכרת הרכב אנחנו עשויים להיתקל במגבלות שונות, ביניהן ליקויים ומגבלות בשירות- ייתכן שאתם מי שתצטרכו לטפל בפועל במכונית במוסך מורשה ואפילו לשלם על גרר לסניף המוצא- עניין יקר שיכול לשבש חופשה שלמה. אופיר דנאי, מנכ"ל אופרן, סוכנות להשכרת רכב בחו"ל, אומר כי "לרוב אנחנו לא ממליצים ללקוחות שלנו על עסקאות כאלה. הישראלים נוסעים בחו"ל מאות קילומטרים ביום ולכן הם מעדיפים שירות טוב ומלא. תקלה קטנה במכונית של חברת 'לואו קוסט' יכולה לשבש חופשה שתוכננה הרבה זמן".

אולם, לעיתים בכל זאת כדאי לבדוק את מותגי החסך. הם  מתאימים בעיקר לחופשות במקומות קטנים בהם הנסיעות מעטות. למשל, לחופשות באיים כמו מלטה או כרתים. מצד שני, אפשר לשאול מדוע בחופשות כאלה צריך בכלל לשכור מכונית.

תאגידי ההשכרה מציעים גם מותגים בקבוצת ביניים, רובם מוכרים יותר. באירופה, תריפטי ו-Keddy נחשבים לכאלה. לרוב, תנאי השירות שלהם דומים לאלה של המותגים היקרים יותר, אך כלי הרכב מגיעים מיצרנים "נחשבים" פחות באירופה, כמו יונדאי או סקודה, בעוד במותגי ההשכרה היקרים תמצאו מותגים כמו פולקסווגן, למשל. 

לישראלים לא מפריע לשכור סקודה או קיה במקום פורד (ואולי אפילו להיפך) ולכן כדאי לבחון את ההצעות של המותגים הללו, אך כמובן שיש לקרוא היטב את תנאי השירות.

ההמלצה ללכת על חברות מוכרות, המציעות חבילת שירות מלאה, לא אומרת שצריך בהכרח לשלם את המחיר הגבוה ביותר. השוואת מחירים פשוטה ברשת מאפשרת לאתר פערים ניכרים בין החברות השונות, גם כאשר מדובר במכוניות בסוג דומה ובאותם תאריכים. השוואת מחירים כזאת ניתן לבצע במנועי חיפוש ואתרי אינטרנט ייעודים לכך, אבל כדאי גם להתקשר לחברות השונות ולהתמקח-  ייתכן מאוד כי תצליחו לשכור מכונית מהחברה בה אתם מעוניינים במחיר של החברה הזולה ביותר.

מחירים

יש עוד כמה דברים שאפשר לעשות כדי למצוא את העסקאות הטובות ביותר בהשכרה. למשל, לא כדאי לחכות לרגע האחרון- מחירי המכוניות לא יורדים בדקה ה-90, כי החברות תמיד יכולות להעביר אותה לסניף אחר או להשכיר אותה בדוכן שלה בשדה התעופה במחיר גבוה, ולכן מוטב להקדים ולהזמין. אסף שטרנברג, מנהל השיווק של "אלדן", אומר כי "זה לא רק עניין של מחירים, אלא גם של היצע. לקוחות ישראלים מעדיפים מיניוואנים וכלי רכב עם שבעה מושבים, ואם מזמינים ברגע האחרון- יכול להיות שפשוט לא יישארו כאלה במלאי". שטרנברג אף ממליץ להזמין קודם כל את המכונית ורק אחר כך את הטיסה והמלון.

עם קבלת המכונית

כאשר אתם מקבלים את המכונית, וודאו שהיא מתאימה לכם. חברות ההשכרה אינן מתחייבות למכונית מסוימת, אלא לקבוצת דגמים. אם המכונית שקיבלתם שונה מהצרכים שלכם- התעקשו להחליף אותה. חשוב גם לוודא שאם הזמנתם בוסטרים או מושבים לילדים הם מתאימים לילדיכם. המכונית מתאימה? מצוין. לפני שמעמיסים את המזוודות ומעלים את המשפחה – דאגו לצלם את המכונית מכל הצדדים. כך תוכלו לוודא שלא תחויבו על נזקים שלא אתם גרמתם להם, וכמובן, חזרו שוב על הצילום עם השבת המכונית לסניף.

החזרת המכונית

מומלץ לתאם את זמן ההחזרה בשעה נוחה לכם, ואם אפשר- שלא אחרי נסיעה ארוכה. איחור לשעת ההחזרה עלול לעלות ביום השכרה נוסף. את המכונית יש להשיב עם מיכל דלק מלא (אחרת חברות ההשכרה יגבו מכם מחיר מופקע על התדלוק).

אחרי הטיסות: הלואו-קוסט מגיע גם להשכרת הרכב

חופשה בחו"ל: כדאי להזמין מראש רכב להשכרה

 

זהו זה, המידע הדרוש נמצא בידיכם – עכשיו אתם יכולים כבר להזמין מכונית לחופשה הבאה שלכם, וכדאי להקדים ולעשות זאת אפילו אם החופשה שלכם היא רק בפסח. נסיעה מהנה!

נהניתם מחווית הנהיגה ברכב ששכרתם ומתלבטים אם הגיע הזמן להתחדש ברכב חדש? תוכלו למצוא אותו ומגוון רחב של דגמים נוספים בלוח יד2!