זהו זה, כבר לא צריך לחלום על רכב חשמלי. לאחרונה החלה מכירה מוקדמת של ה-SUV הפופולארי, פיג'ו 3008 עם הינע היברידי נטען PHEV (Plug In Hybrid) בשתי רמות הספק – 225 ו-300 כ"ס, אבזור – Premium ו-GT ולראשונה באופן סדרתי, עם הנעה משולבת לשני הסרנים 4X4 (בגרסת ה-300 כ"ס). ההנעה הכפולה מושגת על ידי סנכרון בין המנועים החשמליים מלפנים ומאחור ללא חיבור פיזי ביניהם.
פיג'ו 3008 SUV הפך, מאז הושק בישראל בסוף 2016, לרכב מבוקש במיוחד, עם כ-11,000 מסירות. מאז השקתו מוצע ה-3008 SUV במגוון רחב של גרסאות מנועים, רמות הספק ואבזור וכן טווח מחירים רחב שמאפשר לו לקלוע לטעמם וצורכיהם של מגוון רחב של רוכשים. כעת מגיעות שתי גרסאות חדשות שמבטיחות להעלות את הרף גבוה עוד יותר בקבוצת ה-C-SUV בישראל.
שתי יחידות כוח חזקות וחסכוניות
כחלק מהתרחבות של כל קבוצת PSA להינע חשמלי, פיג'ו 3008 SUV יוצע בישראל בשתי גרסאות חדשות בעלות הינע PHEV. גרסאות אלה קיבלו מתלה אחורי רב-חיבורי חדש במקום מתלה זרועות עוקבות מקושרות בקורת מתח מתפתלת בגרסאות הבנזין והדיזל. בנוסף לכך, תיבות ההילוכים החדשות – e-ATN8 מחוברות למנועים באמצעות מצמדים עם דיסקיות רטובות במקום עם ממירי מומנט.
הגרסה הראשונה, PHEV 225, משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין המפיק הספק של 180 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ למנוע חשמלי המותקן בחזית ומפיק 110 כ"ס ו-32.6 קג"מ אשר מקבל את האנרגיה מסוללה בקיבולת של 13.2 קוט"ש. ההספק המשולב של הצימוד ההיברידי עומד על 225 כ"ס והמומנט המשולב על 36.7 קג"מ. אלה, בסיוע תיבת שמונת ההילוכים החדשה מבית AISIN מפיקים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש. גרסה זו מאפשרת נסיעה על טהרת החשמל לטווח של 61 ק"מ (WLTP) ונסיעה עד מהירות של 135 קמ"ש, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 71.4 ק"מ לליטר לפי תקן WLTP והפליטה על 32 גרם CO2 לק"מ – קבוצת זיהום 2.
הגרסה השניה והמסעירה יותר, ה-PHEV4, משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין המפיק הספק של 200 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ המחובר רק אל הגלגלים הקדמיים, אל שני מנועים חשמליים, האחד מלפנים והשני בציר האחורי. אלה מייצרים לראשונה, הנעה כפולה 4X4 חשמלית בפיג'ו 3008, בהתניה של מצב הסוללה ודרישת המומנט מצד הנהג. הנעת ה-4X4 מאפשרת לנהג ב-3008 חווית נהיגת פנאי חווייתית בשטח לא סלול עם מרווח גחון של 219 מ"מ.
שתי הגרסאות מצוידות ב-OBC (On Board Charger) בהספק של 7.4 קילוואט המאפשר טעינת הסוללה מעמדת טעינה AC המספקת 32 אמפר/שעה בה הטעינה מ-0 ל-100% תארך כשעתיים וניתן לטעון גם משקע חשמל ביתי בעזרת כבל מוד 2 (10 אמפר/שעה) בו הטעינה מ-0 ל-100% תארך כ-6 שעות.
בהתאם לבחירת הנהג, ניתן להגדיר את מידת שמירת האנרגיה החשמלית לפרק זמן מאוחר יותר של הנסיעה ולחייב שימוש באנרגית מנוע הבנזין. המערכת מאפשרת לבחור שמירה של 20 או 30 ק"מ או את כל טווח האוטונומיה החשמלית של 61 – 63 ק"מ בהתאם לצורך. לדוגמא, בנסיעות משולבות עירוני וחוץ עירוני, ניתן לנסוע עם הנעת בנזין מחוץ לעיר והנעה חשמלית ברחבי העיר, בעיקר בתחומים המיועדים לכלי רכב בעלי 0 זיהום בלבד.
שתי גרסאות אלה מאושרות גם לגרירת נגרר ללא בלמים במשקל של 750 ק"ג ונגרר עם בלמים עד ל-1,250 ק"ג.
שתי רמות אבזור
פיג'ו 3008 PHEV יימכר בישראל בשתי רמות האבזור הבכירות – Premium לגרסת ה- PHEV 225 כ"ס ו-GT לגרסת ה- PHEV4300 כ"ס. רמת האבזור Premium מציעה רשימת אבזור בטיחותי ומערכות עזר לנהיגה ארוכה במיוחד שכוללת מערכות אקטיביות רבות למניעת תאונה:
- מערכת התרעה לערנות נהג
- מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים
- מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה
- מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי
- מערכת התרעה על הימצאות רכב בשטח המת כולל תיקוני היגוי
- בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה
- בלימה אקטיבית בטווח מהירויות מורחב (עד 140 קמ"ש)
- זיהוי תמרורי מהירות והתאמת מהירות הנסיעה בבקרת השיוט
בנוסף, מציעה גם אבזור מפנק עשיר במיוחד שעיקריה בקרת אקלים מפוצלת, ממשק Apple Car Play, מראות צד מתקפלות חשמלית (ימנית מתכווננת מטה בנסיעה לאחור), טעינה אלחוטית לנייד (במכשירים תומכים), שילוב בד ועור מלאכותי במושבים בדלתות ובמשענות היד, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית (עם תנועת הרגל), תאורת 'לד' בתא הנוסעים, חלונות אחוריים כהים, גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, חישוקי 19 אינץ' ועוד.
רוצים לדעת עוד? היכנסו למחירון הרכב של יד2, וקבלו מידע על כל הדגמים משנתונים שונים!