קבלו אותו: מדריך ההלוואות הגדול

זקוקים להלוואה? יש כמה צעדים שצריך לעשות לפני שלוקחים אחת, וכדאי לדעת מהן ההשלכות של כל צעד. אספנו לכם טיפים חשובים בכתבה הבאה

ישנן סיבות רבות בגינן יכול לעלות צורך בקבלת הלוואות ובין היתר: חגיגת בר המצווה של הילד, מימון לרכב, טיול לחו"ל, לימודים אקדמאיים ועוד.. ועוד.. אם גם אתם זקוקים להלוואה, מכל סיבה ועבור כל מטרה, מומלץ שלא תמהרו לקבל החלטות בקלות דעת או שתיקחו הלוואה בלי שאתם בכלל מבינים את המשמעויות שלה.
אז בכדי להקל עליכם ולו במעט, הכנו עבורכם את המדריך הבא:

חשיבות הידע וההבנה

אז זה אומנם נכון שלא לכולם יש הבנה בתחום הפיננסי ולא לכולם יש גם את הרצון או את היכולת להתחיל לבצע מחקרי עומק לגבי הלוואות ולגבי ריביות. יחד עם זאת, ידע מהווה כוח בכל תחומי החיים וזה נכון גם לגבי עולם ההלוואות ולכן, בטרם לקיחת ההלוואה כדאי לאסוף מעט ידע מקדים.
הידע אמור להיות רלוונטי קודם כל לצרכים הפרטניים שלכם – לכן, בשלב הראשוני, חשוב שתבינו מהו גובה ההלוואה לה אתם זקוקים ומה גובה ההחזר החודשי בו אתם יכולים לעמוד – כיום ניתן למצוא ברשת מחשבוני הלוואה אשר יכולים לסייע לכם בביצוע החישובים המתאימים.
אחרי שהבנתם בצורה מעמיקה את מלוא הצרכים שלכם, כדאי לאסוף קצת פרטים ומידע על ההלוואות הזמינות לכם, על התנאים אותם הן כוללות ועל מסלולי ההחזר – ככל שתאספו מידע על יותר אפשרויות, כך תעלו את הסיכויים שלכם לבחור בסופו של דבר את האפשרות המתאימה והמשתלמת ביותר.

לא להתפתות לכל הצעה להלוואה

מי שיחפש כיום הלוואות ברשת האינטרנט, עתיד לגלות שיש לא מעט גופים אשר מציעים הלוואות וזה לא רק בנקים, חברות אשראי או גופים חוץ בנקאיים פיננסיים אלא עוד מגוון חברות מסחריות ומועדונים, אשר בכלל לא משתייכים לתחום, אך גילו בו פוטנציאל ריווחי.
בהליך לקיחת הלוואה, יש לשים דגש משמעותי על אמינות הגוף ממנו לוקחים את ההלוואה – זה לא בהכרח חייב להיות הבנק, אבל רצוי שזה יהיה גוף גדול, מוכר ובעל שם.
כך שאם נתקלתם בהצעה להלוואה מאוד אטרקטיבית, מגוף שאתם כלל לא מכירים או לא שמעתם עליו, כדאי שתנסו לחפש רקע על אותו הגוף ואם מה שתמצאו לא יצייר לכם תמונה של חברה אמינה, עדיף לקחת את ההלוואה מגוף אחר.

בחרו את הגוף המלווה לסוג ההלוואה

לשאלה מהי מטרת ההלוואה יכולה להיות השפעה לא קטנה על בחירת הגוף המלווה. כך שאם אתם זקוקים להלוואה עסקית לדוגמא, יש גופים אשר מתמחים באופן פרטני בתחום זה. אם אתם זקוקים להלוואה לצורך מימון לרכב– לעיתים תהיה לכם אפשרות לקחת אותה דרך החברה ממנה תרכשו את הרכב.
כמובן, שההמלצה היא תמיד לבדוק בקפידה את תנאי ההלוואה, לערוך סקר שוק ולוודא שאתם אכן עתידים לקבל הלוואה בתנאים טובים.

מהיכן אתם יכולים לקבל הלוואה?

כמו בכל תחום אחר יש את הרצוי ויש את המצוי. מאוד יכול להיות שהבחירה הראשונית שלכם תהיה לקבל הלוואה דרך הבנק, אבל תגלו שהבנק כלל לא מאפשר לכם לקבל הלוואה שכזאת.
לכן, חשוב שתבדקו אם אתם בכלל זכאים לקבלת הלוואה ומי מוכן לתת לכם אותה – וכמובן, שבשלב הבא, יש לערוך סלקציה קפדנית ולבחור בתבונה את הגוף המתאים מבין האפשרויות המוצעות.

להגיע מוכנים

לא משנה מהיכן אתם בוחרים לקחת הלוואה, ההמלצה היא להגיע מוכנים להגשת הבקשה, לדעת לשאול את השאלות הנכונות, הן לגבי תנאי ההלוואה והן לגבי הגוף המלווה (במקרים בהם אתם מרגישים שחסר לכם רקע ופרטים לגבי אותו הגוף ואתם זקוקים להשלמות).