5 חרקים שיכולים לגרום לכם לעבור דירה

כל הדרכים הנכונות להיפטר ממזיקים

הימצאות של חרקים בדירה שבה אנו גרים או מתכננים לגור, זה לא דבר נעים במיוחד ויכול אפילו להיות דוחה ומצמרר עבור אנשים מסוימים. את רוב החרקים ניתן לזהות וגם להדביר, אך יש חרקים שעשויים להעיד על בעיות אחרות בדירה או על נגיעות גבוהה מאוד שקיים ספק סביר כי ישובו להתרבות גם לאחר הדברה. בכתבה הבאה ניתן לכם 5 דוגמאות לחרקים שיכולים לגרום לכם לעבור דירה.

פשפשי המיטה

אחד המזיקים הפחות נעימים שעשויים להיות בדירות הם פשפשי המיטה. דרך הגעתם אל הדירה מתרחשת לאחר שהייה במקום מעופש. החבר'ה הזעירים האלה, נצמדים לבגדים, תיקים וכל מוצר טקסטיל אחר וכך מגיעים אל הבתים.

בתוך הבית הם נצמדים לווילונות, בגדים, קירות ובמיוחד למזרנים. על מנת להיפטר מהם, ניתן לבצע הדברת מזיקים, אך יש מקרים, כאשר הנגיעות גדולה מידי וההימצאות שלהם היא גם בתוך חורים שיש במזרן ומחילות בקירות, שפשוט לא ניתן להיפטר מהם לגמרי ואז הם ממשיכים את ההתרבות שלהם.

הבעיה הגדולה עם הפשפשים אלו העקיצות המגרדות שנגרמות באמצעות מציצת דם האדם. כך, אדם שישן על מיטה נגועה, יקום בכל בוקר עקוץ ומתגרד. בגלל שמדובר במטרד אמיתי, יכול מאוד להיות שזה יגרום לכם לזרוק את מזרון המיטה ולעבור דירה.

פרעושים

אם נכנסתם לגור בדירה שהיו בה בעלי חיים על ארבע, יכול מאוד להיות שיש בדירה זו פרעושים. בדיוק כמו הפשפשים, גם במקרה הזה מדובר על יצורים קטנים מוצצי דם שיוצרים עקיצות מגרדות ובניגוד לפשפשים, הם גם מעבירים מחלות ולכן הם מסוכנים.

ניתן להזמין חברת הדברה מקצועית לביצוע של ריסוס כנגדם, אך אם המדביר המקצוען מציין כי מדובר בנגיעות גבוהה וקיים סיכוי שיחזרו, יכול להיות שאולי תרצו לוותר על הדירה ולעבור ממנה.

טרמיטים

עוד חרקים בעייתיים מאוד הם הטרמיטים. כולם מכירים אותם כיצורים קטנים שאוכלים רהיטי עץ ומגיעים הביתה כאשר הם נגועים בהם. רבים לא יודעים כי לפעמים הימצאות של טרמיטים בדירה נובעת מהעובדה שהם נמצאים ביסודות הבית, מתחת לריצוף.

במקרה זה לא ניתן לבצע הדברת כל סוגי המזיקים בריסוס ולהיפטר מהם. יש לבצע הדברה הכוללת קידוח של הריצוף והחדרת חומרים שמשמידים את הטרמיטים במחילות שמתחת לפני השטח.

אם בעל הדירה לא מעוניין בביצוע קידוחים כאלה, כנראה שיהיה לכם נכון יותר לעבור דירה, אחרת רהיטי העץ שלכם בסכנה.  

מכת פסוקאים

את הפסוקאים לא כולם מכירים, בייחוד בגלל שמדובר על חרקים מאוד קטנים בגודל של 2 מ"מ. יצורים אלו מתרבים בכמויות ועשויים להימצא כמעט בכל מקום בבית ובעיקר באזורים שיש בהם רטיבות.

אם הגעתם לדירה וראיתם יצורים קטנים מאוד בגוון שחור או חום בהיר על הקירות או ליד ספרים, כדאי שתבדקו האם יש בדירה אזורים עם סימני רטיבות. אם מצאתם כאלו, זה הזמן לחפש דירה אחרת, כדי שלא תצטרכו להתעסק כל הזמן עם סימני עובש, תיקונים וצביעת קירות.

קרציות

עוד חרקים בעייתיים מאוד שעשויים להיות בדירות הן הקרציות. לרוב הן מגיעות מכלבים וחתולים ששהו בדירה והן מסוכנות ועשויות לגרום בעקיצתן לתופעות חמורות על העור, הלם אנפילקטי או חלילה מוות.

אם ראיתם קרצייה אחת או שתיים, שירותי הדברה הם בהחלט הפתרון היעיל ביותר, אך אם מדובר בנגיעות גבוהה, לא כדאי לקחת את הסיכון ועדיף למצוא דירה אחרת.

לסיכום, אם המקרים שציינו כאן מוכרים לכם, חשבו פעמיים האם אתם מעוניינים לשכור את הדירה או להמשיך לגור בדירה.  

המאמר באדיבות חברת הדברה סנטר: https://www.hadbara-center.co.il