4 סגנונות עיצוב פנים שאתם חייבים להכיר

ארבעת סגנונות עיצוב הפנים שאתם חייבים להכיר: מודרני, נורדי, מינימליסטי וכפרי. על המאפיינים הבולטים והאלמנטים הנפוצים של כל אחד מהם, בכתבה הבאה

 

עיצוב הבית שלכם משקף את טעמכם האישי, את סגנון החיים שלכם ואת הסגנונות מהם אתם מושפעים. כל סגנון מביא עמו מאפיינים ייחודים אשר יוצרים חללים ביתיים יצירתיים ומזמינים. במאמר זה נחקור ארבעה סגנונות שונים של עיצוב פנים: מודרני, נורדי, מינימליסטי וכפרי. בכל סגנון נפרט את המאפיינים העיקריים שלו, אלמנטים נפוצים ועוד

מודרני

הסגנון המודרני הגיע לעולם העיצוב באמצע המאה העשרים והוא סימל את המעבר מהסגנון המסורתי. סגנון זה שם דגש על פשטות, שימושיות וחדשנות. העיצוב המודרני ישלב פריטים בעלי קווים נקיים, קווים גיאומטריים, תכנון חלל פתוח והתמקדות בחומרים תעשייתיים כמו זכוכית, פלדה ובטון. העיצוב המודרני לרוב משלב צבעים בולטים, יצירות אמנות מופשטות ורהיטים אלגנטיים, ליצירת מראה יוקרתי ומתוחכם. 

החללים המודרניים יהיו מסודרים ומאורגנים, באופן אשר אינו יוצר עומס בעיניים. פריט נהדר שתוכלו לשלב בעיצוב המודרני הוא פוף ישיבה ענק המכיל פתיתי ויסקו איכותיים. פריט זה יכול לשמש לשם הוספה של מקום ישיבה בסלון לדוגמה, תוך שמירה על קווים נקיים. 

נורדי

הסגנון הנורדי הידוע גם כעיצוב סקנדינבי מאופיין בפשטות, פונקציונליות וחיבור לטבע. עיצוב זה שואב השראה והנופים והאקלים של המדינות הנורדיות והוא שם דגש על קווים נקיים, חומרים טבעיים וצבעים ניטרליים. באמצעות האלמנטים הללו תוכלו ליהנות מחללים מאווררים וקלילים, עם שילוב של קירות לבנים, רהיטים מינימליסטיים ואיכותיים והרבה אור טבעי. 

עיצוב זה מאמץ גישה של חוויה נוחה ומזמינה, באמצעות שילוב של פריטי טקסטיל רכים, תאורה חמימה וחומרים אורגניים. ספה מעוצבת בצבע אפור אבן למשל תהיה פריט מושלם לשילוב בסגנון הנורדי. זו רק דוגמה אחת לפריט המשלב צבע נטרלי ונוחות העולים בקנה אחד עם עקרונות הסגנון. עוד דרך לאמץ את מאפייני הסגנון הוא לשלם צמחים ירוקים בבית, כדי להביא את הטבע שבחוץ לתוך החלל. 

מינימליסטי

הסגנון המינימליסטי מאופיין בפשטות ושימת דגש על החלל והתאורה. סגנון זה שם בחזית אלמנטים אשר מאפשרים הימנעות מעומס, ליצירה של חללים שלווים ומאורגנים. חדרים המעוצבים בסגנון זה משלבים קווים נקיים, צבעים מונוכרומטיים וריהוט הכרחי בלבד. לרוב, הריהוט בו נהוג לעשות שימוש יהיה ריהוט מודולרי, אשר מאפשר שימוש מיטבי וגמיש. בדומה לעיצוב הנורדי, העיצוב המינימליסטי גם הוא מעודד שימוש בתאורה טבעית כמה שיותר, כאשר בסגנון זה המטרה היא להעניק מראה של חללים פתוחים ושלווים.

העיצוב המינימליסטי מעודד עיצוב מתוך כוונה ברורה, מחשבה מעמיקה ותכנון, כדי לאפשר לשוהים בחלל להתמקד ולהימנע מהפרעות מיותרות. בעיצוב זה פריטים היכולים לשמש את בני הבית במגוון אופנים הם מועדפים. למשל, ספה נפתחת אשר יכולה להפוך למיטה לאורחים תהיה תוספת נהדרת לסגנון העיצוב המינימליסטי. הסגנון המינימליסטי מעדיף איכות על פני כמות, כך שכל פריט ופריט בבית נבחר בקפדנות רבה.

כפרי

העיצוב הכפרי שואב השראה מאזורים כפריים ואלמנטים טבעיים. עיצוב זה מכוון לעורר אווירה של חמימות, נחמה ונוסטלגיה. סגנון זה חוגג חומרים טבעיים שאינם מעובדים לגמרי כמו עץ, אבן או לבנים חשופות. חללים כפריים מקרינים חום, משלבים צבעי אדמה, פריטי טקסטיל נעימים ופריטים בעיצוב יד. בסגנון זה ישנו דגש רב על מרקמים, כאשר בדים כמו קורדרוי למשל או פריטים בגימורים שאינם מושלמים מוסיפים עומק ואופי לחלל. ככלל, מדובר באסתטיקה המשדרת קלילות ומזמינה את הנוכחים להתרפק. אם אתם אוהבים לאסוף פריטים ייחודי העשויים במלאכת יד תוכלו בהנאה גדולה לקשט את החלל הכפרי עם הפריטים שצברתם לאורך השני. זהו בהחלט עיצוב שחוגג ייחודיות וטעם אישי מגוון.

 

קרדיט צילום:פנדה