30 דברים שחייבים לעשות לפני ואחרי מעבר דירה

הכתבה הזאת תעשה לכם סדר בראש ותאפשר לכם לעבור את הרגע הזה בהצלחה

מעבר דירה הוא רגע מרגש מצד אחד ומצד שני, עצם המעבר מביא עמו המון לחץ, שינויים בשגרה המוכרת והמון משימות שיש לבצע. אז איך מתמודדים? הכנו עבורכם רשימה עם 30 דברים שחייבים לעשות לפני ואחרי מעבר דירה, שיעשו לכם קצת סדר בראש ויאפשרו לכם לעבור את הרגע הזה בהצלחה.

15 דברים שכדאי לבצע לפני מעבר דירה

  1. לוח זמנים

מעבר דירה רגוע מתחיל בתכנון זמנים נכון. הרי כל הלחץ טמון ברוב המקרים ביכולת שלכם להספיק לארוז את כל הדירה עד יום המעבר וגם להמשיך לנהל את שגרת היום. על מנת להפוך את הכל ליותר נעים, קחו יומן והגדירו לעצמכם משימת אריזה אחת לכל יום.

  1. רכישת קרטונים לאריזה

אנשים רבים נוהגים בעת העברת דירה להשתמש בקרטונים משומשים שהם מצאו מאחורי סופרים או רשתות בגדים. קרטונים משומשים הם מקום מחיה נהדר עבור שלל מזיקים. אם אתם רוצים למנוע כניסה של מזיקים לדירה החדשה, רצוי שתרכשו לפני המעבר קרטונים חדשים. ניתן לרכוש קרטונים חדשים אצל רוב חברות ההובלה.

  1. מציאת חברת הובלות

הובלת דירות מבצעים עם חברת הובלות מקצועית. ענף ההובלות מכיל בתוכו שלל חברות המציעות הובלות במגוון רחב של מחירים. לפני בחירת מוביל, כדאי לבצע סקר שוק וגם לוודא האם יש המלצות על אותה חברה, כי מעבר למחיר הנמוך, אתם וודאי מעוניינים בחברה מקצועית שתעביר את הציוד שלכם מבלי לפגוע בו. כמו כן, כדאי לבצע בחירת מובילים לפי אזור מגורים וכך לחסוך מעט בעלויות הדלק.

  1. לתאם מנוף במידת הצורך

דלת הדירה קטנה? הבניין ללא מעלית? יכול להיות שתצטרכו שירותי הובלות המספקים שירותי מנוף. חשוב לדעת, יש חברות הובלה שיש להן משאיות הכוללות מנוף מובנה ויש חברות הובלה שיפנו אתכם למנופאי שעובד עמם. שעת עבודה של מנופאי נעה בין 350 שקלים ל- 400 שקלים וכדאי לקבוע את זמן המעבר מראש.

  1. סדר בחפצים

מעבר דירה הוא הזדמנות מצוינת לעשות סדר בחפצים ולמסור או לזרוק חפצים שאתם כבר לא משתמשים בהם. אם ביצעתם סדר זמנים כמו שהמלצנו בסעיף הראשון, יהיה לכם קל לעבור על כל החפצים של הבית בדרך רגועה.

  1. לרכוש מוצרי אריזה לפריטים שבירים

פריטים שבירים כמו כוסות וצלחות לדוגמא, מחייבים אריזה מיוחדת ששומרת עליהם מפני פגיעות. הכינו מראש ניילון פצפצים ועיתונים לצורך האריזה.

  1. לפרסם פריטים שאתם לא צריכים ביד 2

יש לכם פריטים גדולים, ריהוט או מכשירי חשמל שאתם לא צריכים? מומלץ לפרסם אותם ביד 2 כחודשיים לפני המעבר ולנסות למכור אותם. מכירת הפריטים תוכל לכסות לכם חלק מהוצאות ההובלה או את כולה.

  1. לתאם מעבר דירה לאינטרנט והטלוויזיה

במעבר דירה לא רק אתם והחפצים שלכם עוברים, אליכם יצטרפו כמובן גם שירותי האינטרנט והטלוויזיה. כדי לתאם מעבר דירה שלהם, עליכם להתקשר לחברת התקשורת שאיתה אתם עובדים ולתאם מעבר דירה לתאריך שרלוונטי לכם. כמו כן, לא לשכוח לקחת אתכם את הממירים והמודמים ביום המעבר.

  1. לעדכן בכל המקומות על הכתובת החדשה

אם עד עכשיו קיבלתם דואר לדירה שממנה אתם עוברים, זה הזמן לעדכן במשרד הפנים ובכל שאר המקומות על הכתובת החדשה. אם לא תעשו זאת, פשוט לא תקבלו מכתבים לכתובת החדשה ולא תהיו מעודכנים בדברים חשובים.

  1. לנקות את הדירה החדשה

לפני שאתם עוברים לדירה החדשה, כדאי לקבל מפתח מבעל הדירה כמה ימים לפני וללכת לנקות אותה. אם אין לכם זמן, תוכלו לקבוע ניקיון בעזרת חברת ניקיון שתבצע זאת במקומכם.

  1. לפרק רהיטים במידה ואתם מפרקים אותם בעצמכם

אם אתם מתכוונים לבצע פירוק והרכבה של הרהיטים שלכם בעצמכם, קחו בחשבון שזו משימה שלוקחת מספר ימים ויש להתכוונן אליה מראש. אם אתם לא בטוחים אם אתם יודעים לבצע זאת בצורה טובה ומבלי לפגוע ברהיטים, כדאי לשקול שימוש בשירותי פירוק והרכבה על ידי חברת ההובלות.

  1. להכין תיק לשבוע הראשון של המעבר

אחד הדברים הכי חשובים בזמן האריזות הוא הכנת תיק או מזוודה עם ציוד שישמש אתכם ליום ההובלה ולשבוע הראשון בדירה החדשה עד שתפרקו את הארגזים. שימו לעצמכם בצד בגדים וכל דבר שעשוי לשמש אתכם.

  1. לארוז בשלבים

במקום לארוז את כל הבית בשבוע שלם שבו אתם בחופש, ארזו את הבית בשלבים, בלי להיות בלחץ ועם הרבה יותר חשיבה על הפריטים שכבר לא שימושיים עבורכם.

  1. להכין ארגז כלים הכולל מברגים, נייר דבק וכל מה שחשוב לאריזות

ארגז כלים הוא תמיד שימושי בעת מעבר דירה. תמיד יש משהו שצריך לפרק, לתקן, להרכיב או להדביק.

  1. ליידע את השכנים על יום המעבר

כשיש מעבר דירה בבניין, כולם יודעים על כך מכיוון שיש משאית שתופסת את החניות ויש צוות שתופס את המעלית זמן רב ויש המון רעש מסביב. כדאי ליידע מראש את השכנים שיהיו כמה שעות של אי נוחות.

15 דברים שכדאי לבצע אחרי מעבר דירה

  1. לבצע סיור עם בעל הבית החדש על פגמים בדירה

לפני שאתם נכנסים לדירה, תדאגו לבדוק איך קיבלתם אותה. דבר זה יחסוך לכם הרבה אי נעימויות מול בעל הבית בזמן המגורים בדירה.

  1. לנקות את הדירה הישנה

גרתם בדירה הישנה, כעת כאשר אתם עוזבים, תדאגו להשאיר אותה נקייה עבור הדיירים שיבואו אחריכם.

  1. לצבוע את הדירה הישנה

קירות של בית תמיד מתלכלכים. אם בחוזה שלכם עם בעל הדירה כתוב שיש להחזיר אותה צבועה, תדאגו לבצע זאת לאחר המעבר ובתיאום עם הדיירים הנכנסים.

  1. לצבוע את הדירה החדשה

הכי כיף להיכנס לדירה עם קירות נקיים. אם זה לא המצב בדירה החדשה, צבעו אותה לפני שאתם מתחילים לסדר חפצים.

  1. לבצע הדברה בדירה החדשה

דירות מגיעות עם שלל מזיקים. כדאי לפני כניסה להזמין מדביר שיבצע הדברה בכל האזורים והחריצים לפני שאתם מכניסים רהיטים.

  1. להחליט מה המטרה של כל חדר בבית

לפני שאתם רצים לפרוק את הארגזים, עשו עם עצמכם חשיבה על המטרה של כל חדר וחדר בבית. בדרך הזו תמנעו המון בלאגן ולכל חפץ יהיה את המקום שלו.

  1. לסדר את הרהיטים הגדולים

אם נכנסתם לדירה ואין לכם זמן לפרוק את כל הארגזים באותו היום ואתם חייבים לחזור לעיסוקי השגרה, סדרו קודם את הרהיטים הגדולים כמו מיטה, ארון, ספה וכדומה. פעולה זו תביא לסדר ונוחות בבית ובכל פעם תוכלו לפתוח ארגז אחר.

  1. לארגן את המטבח

המטבח הוא אחד המקומות הכי פעילים בבית ולכן השאיפה שלכם צריכה להיות, לסיים לסדר אותו ראשון מבין כל שאר הארגזים.

  1. לקבוע זמנים לפירוק ארגזים

כמו שקבעתם זמן לאריזות, קבעו זמנים לפירוק הארגזים וכך זו לא תהיה משימה קשה מידי.

  1. לסיים התקשרות ספקים בדירה הקודמת

לא לשכוח לסיים התקשרות עם הספקים מהדירה הקודמת. צלמו את מונה המים, חשמל וכדומה והעבירו לדיירים החדשים. כמו כן, שלמו את כל החובות שלכם אם היו.

  1. להחזיר את כתב הערבות של הדירה הקודמת אם היה כזה

אם נתתם שיק בטחון או כתב ערבות לבעל הדירה, אל תשכחו להחזיר אותו אליכם.

  1. לרכוש פריטים חדשים שחסרים לכם

עברו על הדירה החדשה ובדקו האם יש פריטים שחסרים לכם. במידה וכן, לכו לרכוש ולהתחדש.

  1. לא לשכוח לשלם טיפ לצוות המובילים

ביום המעבר תדאגו לטיפ עבור צוות המובילים מראש. התייעצו עם מנהל החברה על הסכום הנהוג.

  1. לרשום ילדים למוסדות חינוך

אם יש לכם ילדים, לא לשכוח לרשום אותם למוסדות החינוך שבמקום.

  1. לוודא תחבורה ציבורית במקום החדש במידת הצורך

אם אתם משתמשים בתחבורה ציבורית, תדאגו לבדוק מראש את זמני האוטובוסים.