מתכננים להיפטר מחפצים שבבית? טוב שיש יד2

קניתם שולחן או ספה? התחדשתם במחשב או פלייסטיישן מדגם מתקדם יותר? בבית של כל אחד מאיתנו יש המוני חפצים העומדים ללא שימוש, ויד2 זה המקום להיפטר מהם בכמה צעדים פשוטים

האופציה הראשונה העומדת לרשותנו כדי להיפטר מחפצים שאינם בשימוש, היא כמובן לפנותם מהבית היישר אל פח הזבל. מסתבר לא אחת שמה שנחשב עבורנו כמטרד בבית נראה בעיני האחר כזהב של ממש, כך שבמכירת אותם חפצים גם תצליחו לפנות אותם מהבית וגם תרוויחו קצת כסף מהצד. הקונה מצידו יהיה מאושר עד הגג. בקיצור דיל טוב לכל הדעות.

אז איך עושים את זה נכון? איך מבליטים את המוצר שלכם ביד2 על פני מאות המודעות האחרות בקטגוריה בה בחרתם ובעצם איך מוכרים במחיר הנכון ובזמן הקצר ביותר? אספנו לכם כמה טיפים למכירה מוצלחת של מוצרי יד שנייה:

קבעו מחיר ריאלי למוצר

המחיר הוא הגורם העיקרי שקרוב לוודאי יקבע אם תצליחו לבצע מכירה בלוח. בקביעת המחיר עליכם להיות ריאליים ולא לנקוב במחיר מופרז מדי, שכן במצב כזה, יעדיף הקונה לרכוש מוצר חדש, ומצד שני גם לא לנקוב במחיר נמוך מדי, כזה שעלול לעורר את חשדם של הקונים בנוגע לטיב המוצר ומצבו. בהקשר הזה, מומלץ לבצע סקר שוק קטן באתר ובהתאם ליצרן ולמצבו של המוצר לנקוב במחיר ממוצע וריאלי.

תמונות, תמונות, תמונות

 את זה שתמונה שווה אלף מילים כולנו כבר יודעים, ועדיין ישנם מוכרים שמעלים מודעות ללא תמונות, דבר שמקטין מאוד את סיכויי המכירה שלהם. בסופו של דבר, אחרי כל המילים היפות שתכתבו על המוצר, הקונה רוצה "לראות בעיניים" את המוצר בו הוא מעוניין – והנראות הזו – בין אם מדובר בצבע של המוצר או במצבו, היא גורם עיקרי נוסף בקנייה. ככל שתוסיפו יותר תמונות כך המודעה תזכה ליותר התעניינות, ומשם הדרך להשלמת עסקה קרובה. אגב, התמונות צריכות להיות מגוונות כמה שיותר – תמונה של המוצר מרחוק, תמונת תקריב שלו, תמונה בשימוש וכן הלאה.

בדקו מוצרים באותה קטגוריה

אם כבר הזכרנו את עניין סקר השוק, הרי שגם בלי קשר לסוגיית המחיר מומלץ לפני פרסום מודעת המכירה לרפרף על המודעות אלחרות שדומות לשלכם, ולבדוק היכן עומד המוצר שלכם ביחס למוצרים האחרים – הן מבחינת המצב, הנראות, וכן הלאה. תוכלו גם לשאוב השראה מאותן מודעות מתחרות ולייצר את המודעה המושכת ביותר.

גמישות היא שם המשחק

הציעו לכם מחיר אך הוא רחוק בסכום פעוט מהסכום המקורי אותו דרשתם? אולי כדאי לכם להתגמש. שם המשחק במוצרי יד שנייה ובמכירות בכלל הוא גמישות במחיר. חישבו על כמות הפעמים בה ביקשתם מהמוכר בחנות, שיעשה לכם הנחה קטנה במחיר. כך גם במכירת מוצרי יד שנייה: אם תשכילו להיות גמישים במחיר (ולעיתים מדובר על סכומים זניחים מאוד) תוכלו להשלים את העסקה לפני שהקונה ינסה את מזלו עם מוכר אחר בלוח.

אמינות

אולי מיותר לציין את הסעיף הזה אך האמינות מהווה גורם עליו יכולה לקום או ליפול כל עסקה. לכן, הקפידו לכתוב אמת בכל סעיפי המודעה, ואם המוצר משומש או שחוק אל תכתבו שהוא במצב חדש, כי המוכר גם כך יראה את המוצר פיזית לפני השלמת העסקה, והדבר יצור אי נעימות. בקיצור, אף אחד לא מצפה מכם להיות יותר צדיקים מהאפיפיור, אבל אם המוכרים ירגישו, ולו בדל של חוסר אמינות מצדכם, לא תמצאו שותף לעסקה.

הכינו את המוצר לקראת מכירה

כשם שלפני  פגישה עסקית חשובה או דייט רומנטי, אנו משקיעים בעצמנו, מתייפים ומתבשמים, כך גם במכירת מוצרי יד שנייה יש למקסם את האלמנטים היותר מחמיאים של המוצר. לכן,  טרם צילום המוצר, נקו והבריקו אותו היטב, וכמובן פנו אותו מכל חפץ אחר שאולי הנחתם עליו. אם רכשתם את המוצר ממש לא מזמן, תוכלו לצלם אותו בצמוד לאריזה והקבלה המקורית. כמו כן, שימו את המוצר במקום ייעודי ופנוי בבית, כך שכאשר קונים פוטנציאליים יגיעו לראות אותו, הוא לא יהיה תקוע במחסן, מעלה אבק, אלא יראה כחלק אינטגרלי מהבית – כזה שאתם מתקשים מאוד לוותר עליו…

בהצלחה!