קידום אתרים אורגני בגוגל: אקסטרה דיגיטל

כל מה שצריך וחשוב לדעת על קידום אורגני (SEO) בגוגל במדריך שלפניכם

קידום אתרים אורגני בגוגל נחשב (ובצדק) לאחת מפעולות השיווק היעילות ביותר למטרות קידום אתרים ברשת האינטרנט, וזאת לנוכח היקפי השימוש במנוע החיפוש של גוגל בכל רגע נתון. יחד עם זאת, פעולת הקידום האורגני בגוגל הינה פעולה מקצועית מורכבת ומאתגרת המחייבת אתכם להסתייע בשירותיה של חברת קידום אתרים מובילה בתחומה, וזאת על מנת להבטיח לעצמכם את תוצאות הדירוג הטובים ביותר לאורך זמן.

קידום אורגני בגוגל: מה חשוב לדעת?

קידום אתרים מתאפשר באמצעות שתי שיטות קידום עיקריות, האחת ידועה בשם קידום ממומן (PPC) המיושמת באמצעות מערכת הפרסום המובנית של גוגל העונה לשם ADWORDS, והשנייה ידועה בשם קידום אורגני (SEO). שיטת הקידום האורגני, מבוססת על מגוון רחב של פעולות המתבצעות מאחורי הקלעים של האתר המקודם וזאת בניסיון להתחקות אחר האופן בו מנוע החיפוש של גוגל חושב ופועל. מטרת השיטה היא להוביל את האתר המקודם לעמוד החיפוש הראשון ולתוצאות הדירוג הגובהות ביותר בו, וכל זאת בהתאם למילות וביטויי המפתח הרלוונטיים לאתר המקודם. מטרה נוספת של שיטת הקידום האורגני היא להשאיר את האתר המקודם בעמוד הראשון של גוגל לאורך זמן ולמנוע ירידה בדירוג האתר לנוכח אי – אילו שינויים תכופים אותם עורכת גוגל במנוע החיפוש באמצעות שינוי הגדרות האלגוריתם.

האלגוריתם של גוגל: קווים לדמותו

מנוע החיפוש של גוגל פועל באמצעות אלגוריתם מתקדם מסוגו המסוגל לבצע מספר רב של פעולות במקביל, וביניהן: סריקה מלאה של כל דפי התוכן הקיימים ברשת האינטרנט, אינדוקס וסיווג דפי האינטרנט השונים על פי תוכנם, דירוגו של דף אינטרנט כזה או אחר בהתאם להקשרו לשאילתת החיפוש ומיקומו של האתר בדף החיפוש הראשון או השני וכן הלאה. לצורך פעילותו של האלגוריתם, גוגל מגדירה מהם הפרמטרים על פי הם יישק דבר והאלגוריתם ייקבע בסופו של  הליך את דירוג האתר ומיקומו, כאשר הפרמטרים משתנים באופן תכוף ותדיר.

אם כך, כיצד ניתן לקדם אתרים באופן אורגני בגוגל?

כפי שציינו לעיל, פעולת הקידום האורגני בגוגל מבוססת ברובה על ביצוע פעולות שונות באתר המקודם מתוך מטרה להתחקות אחר אופן פעולתו של האלגוריתם של גוגל. לצורך כך, חברות הקידום המובילות בתחומן, נוהגות להתייחס למגוון רב של פרמטרים ולסווג אותם באמצעות מאפייני  ON PAGE (מאפיינים המצויים בתוך האתר) ומאפייני OFF OAGE (מאפיינים המצויים מחוץ לאתר).

ברשימת הפרמטרים ON PAGE נכללים נושאים כגון: אופטימיזציה לקוד האתר, שימוש נכון בתגיות מטא, עולמות התוכן של האתר המקודם, חוויית המשתמש באתר המקודם ופרמטרים נוספים, כאשר ברשימת הפרמטרים OFF PAGE נכללים נושאים כגון: קישורים נכנסים ויוצאים מהאתר המקודם, רלוונטיות האתר לנושא הנדרש בשאילתת החיפוש, דינמיות האתר בכל הנוגע להחלת שינויים בתכניו ופרמטרים נוספים.

חברות קידום המתמחות בתחום הקידום האורגני בגוגל, יודעות למצוא את האיזון הנדרש בין מאפייני ה-ON PAGE למאפייני ה-OFF PAGE, וכל זאת תוך הפעלת תהליכי מעקב ובקרה אחר פעולות המתחרים וקצב התקדמותו של האתר במעלה הדירוג של גוגל.

אפיון ואופטימיזציה: השלב הראשון בדרך לקידום מיטבי של אתרכם בגוגל

כל תהליך עבודה מקצועי המיושם במסגרת קידום אתרים בגוגל, מתחיל למעשה בשלבי אפיון האתר וסביבת התחרות עימה הוא נדרש להתמודד בגוגל, וזאת לצד ביצוע פעולות אופטימיזציה שמטרותיהן להנגיש בצורה המיטבית ביותר את תכני וקוד האתר לדרישות הבסיסיות של האלגוריתם של גוגל.  במסגרת שלבי האפיון והאופטימיזציה, ניתן לבצע אי – אילו שינויים בתכני ומבנה האתר, וכל זאת על מנת להפוך אותו לאתר נוח וידידותי לגולשים העתידים לעשות בו שימוש.

ממה חשוב להימנע במסגרת הליכי קידום אורגני בגוגל?

חברת גוגל "מענישה" בחומרה אתרים שלצורך קידומם בוצעו פעולות קידום הנוגדות את נהליה, כאשר ברשימת העונשים נכללים: ירידה משמעותית בדירוג האתר, חסימת האתר מהופעתו במנוע החיפוש לפרקי זמן כאלו ואחרים ואף הרחקת האתר ממנוע החיפוש לצמיתות. פעולות הקידום הפסולות ידועות בשם הכולל: קידום שחור והן כוללות בין היתר:

  1. שימוש בתוכן לא מקורי בדפי האתר המקודם
  2. שימוש לא טבעי ומופרז במילות וביטויי מפתח
  3. הצפה של קישורים מפנים מאתרים שאינם קשורים לתחום עיסוקו העיקרי של האתר המקודם

בנוסף, ירידה בתוצאות הדירוג ו/או חוסר הצלחה בקידומו של האתר בגוגל, יכולים להתרחש על רקע חוסר מקצועיות ומיומנויות מקצועיות של חברת הקידום אותה שכרתם.

אם כך, מהי הדרך הנכונה והיעילה ביותר לבחור חברת קידום אתרים?

בחירה נכונה ומושכלת של חברת הקידום חייבת להיות מבוססת על מספר תנאים מקדימים כגון: הניסיון המעשי העומד לרשות החברה בכל הנוגע לניהול תהליכי קידום אורגני בגוגל, היקף האתרים אותם מקדמת החברה (כולל בחינת דירוגם ומיקומם של האתרים במנוע החיפוש), היקף השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי החברה, היקף תכנית העבודה המוצעת לכם למטרות הקידום, זמינות החברה לטפל בעניינים, וכמובן, הקשר הבינאישי הנוצר ביניכם ובין נציגי החברה.

שימו לב- פנייה יזומה מצידכם ללקוחות החברה בהווה ובעבר, תאפשר לכם לבסס את בחירתכם על סמך חוות דעת בכל הנוגע לשביעות רצון לקוחות החברה מאופן תפקודה ויכולותיה המקצועיות.

שקיפות ואמינות במרכז תהליך בחירת חברות קידום אתרים

קידום אתרים אורגני בגוגל הינו תהליך עבודה מתמשך המחייב אתכם לשכור אך ורק את שירותיה של חברת קידום מקצועית ומנוסה הדוגלת בשקיפות מלאה בכל הנוגע לאופן התנהלותה אל מול לקוחותיה, ולכן, אנו ממליצים לכם להימנע מהתקשרויות עם נותני שירות המחייבים לספק לכם תוצאות קידום "כאן ועכשיו" או "קידום לראש תוצאות הדירוג תוך מספר שבועות".

אז מה חשוב שתדעו על תהליך קידום אתרים אורגני בגוגל? חשוב שתדעו שהליך קידום מקצועי ותכליתי הינו תהליך עבודה מתמשך המשלב בתוכו מגוון רחב של פעולות שלגבי כל אחת ואחת ניתן להנפיק דו"חות ביצוע הממחישות את אופן התקדמות האתר במעלה הדירוג. לפיכך, אנו ממליצים לכם לבחור אך ורק בחברות המציגות בפניכם תכנית עבודה סדורה ועניינית במסגרתה היא מתחייבת לכך שתהיו מעורבים בכל צעד ושלב.