פוליש לרצפה: מחירים וטיפים מבית פוליש יהלום

ליטוש מרצפות הוא תהליך שהמטרה שלו היא לחדש כל רצפה, בלי שיש צורך לרצף אותה מחדש. באמצעות תהליך ליטוש רצפה, ניתן להעניק לרצפה מראה חדש ונקי, מבלי להשקיע את הכסף, הזמן והבלגן אשר כרוכים בהחלפת המרצפות לחדשות

 

ליטוש מרצפות הוא תהליך שהמטרה שלו היא לחדש כל רצפה, בלי שיש צורך לרצף אותה מחדש. כלומר, אם הרצפה שלכם כבר לא נראית טוב כפי שהייתה על אף שאתם מנקים אותה באופן שגרתי, אם יש בה כתמים שבלתי ניתנים להסרה או סימני גרירת רהיטים ואתם תוהים אם בכדי להעניק לרצפה שלכם שוב את המראה הראשוני, הנקי והטוב שלה, אתם צריכים להחליף את המרצפות כולן, חשוב שתדעו כי באמצעות תהליך ליטוש רצפה, ניתן להעניק לרצפה מראה חדש ונקי, מבלי להשקיע את הכסף, הזמן והבלגן אשר כרוכים בהחלפת המרצפות לחדשות.

מה צריך לדעת על ליטוש מרצפות?

תהליך ליטוש מרצפות הוא תהליך שהמטרה שלו היא לחדש את הרצפה בלי להחליף את המרצפות. הליטוש למעשה מעניק לרצפה מראה נקי יותר ומלא ברק. תהליך ליטוש מוצלח יכול להעניק לכם רצפה נקייה לפחות ל10 שנים אם מבצעים אותו בצורה נכונה. אז מהו בעצם תהליך ליטוש מרצפות? מדובר על תהליך אשר מתבצע על ידי איש מקצוע שעובר על הרצפה באמצעות מכונה מיוחדת שמשייפת אותה באמצעות דסקיות יהלום או אבן יהלום בדרגות שונות ועל כן הוא נקרא גם פוליש יהלום. התהליך למעשה חושף את מראה המרצפות המקורי, מוריד את הכתמים שהצטברו על השכבה החיצונית של הרצפה שאין אפשרות להסיר באופן עצמאי ועוד. חשוב לדעת כי מכונת השיוף דורשת כמות גדולה של חשמל ועל כן יש צורך לחבר אותה ללוח חשמל תלת פאזי.

למה כדאי לבחור בליטוש מרצפות?

ליטוש מרצפות הוא תהליך שרלוונטי לרצפה ישנה שלא נראית טוב, שיש בה חורים, שיש הבדלי גובה בין המרצפות, שריטות שנגרמו כתוצאה מגרירת רהיטים או צבע דהוי וחסר ברק. כמובן שהרצפה שלכם לא חייבת להיות בעלת כל הפגמים הללו ולא פעם רק אם היא נראית לכם פחות יפה בשל צבע שדהה, אתם יכולים לבחור בתהליך ליטוש מרצפות.

לא כל סוגי המרצפות יכולות לעבור ליטוש והתהליך המדובר רלוונטי רק למרצפות טרצו או שיש. לכן, אם יש לכם רצפה מסוג קרמיקה או מסוג גרניט פורצלן, כדאי שתדעו שתהליך ליטוש מרצפות פחות רלוונטי עבורה.

כיצד מתבצע תהליך ליטוש מרצפות?

תהליך ליטוש מרצפות מתבצע בכמה שלבים: בשלב הראשון יש למלא את הפוגות. הפוגות הם הרווחים בין האריחים ברצפה. ממלאים אותם באמצעות דפק אפוקסי בצבע שמתאים לצבע של המרצפות.

השלב השני בתהליך ליטוש מרצפות הוא מעבר על המרצפות באמצעות מכונה מיוחדת לצורך השחזתה באמצעות מים. לרוב יתחילו לבצע את הפעולה בדרגת יהלום נמוכה שמשחיזה את הרצפה בצורה מחוספסת יחסית ואז עולים שלב אחר שלב. כלומר, בכל פעם עוברים על כל אזור הליטוש מחדש, עם הדרגה הבאה והעדינה יותר של הליטוש, עד שמגיעים לדרגה הכי עדינה והרצפה הופכת להיות חלקה לגמרי.

אין ספק כי עיקרון ההדרגה מהווה עיקרון חשוב ביותר בתהליך ריצוף מרצפות. לרוב מכונת ליטוש  תכיל שבע דרגות כאשר ליטוש טוב ידרוש מעבר הדרגתי על הרצפה בלפחות 5 עד 6 דרגות ליטוש. כל ליטוש יתבצע באמצעות דסקית יהלום עם צפיפות שונה מה שיהפוך את הליטוש לעדין יותר או עדין פחות.

בשלב הבא, בכדי להשלים את העבודה, ניתן לבצע פוליש קריסטל לרצפה. הפוליש המדובר מציע מראה מבריק ביותר לרצפה. כמובן שלא חובה לבצע פוליש קריסטל, אך אם אתם מרגישים שחסר את הטאצ' הסופי לרצפה שלכם, כדאי שתדעו שהפוליש המדובר בהחלט מוסיף.

בשלב האחרון יש למרוח סילר על הרצפה שהמטרה שלו היא למנוע הכתמה של הרצפה בעתיד. הסילר הוא חומר אנטי ספיגה ולכן הוא ימנע מהרצפה לצבור כתמים קשים מכל חומר שישפך עליה. כמו כן, מכיוון שהסילר גם עושה הברקה כלשהי, הרי שלא פעם בעלי מקצוע ימליצו לוותר על פוליש קריסטל ולהסתפק במריחת הסילר בלבד.

כמה זה יעלה לכם?

מחיר פוליש לרצפות ישתנה בהתאם לפרמטרים שונים כגון: סוג הפוליש הנבחר, גודל הרצפה, סוג הרצפה, המצב של הרצפה, מורכבות העבודה וכמובן, אנשי המקצוע אשר תבחרו בהם. חשוב כמובן שלא להתפשר על פחות מהטובים ביותר בתחום וזאת בכדי שהעבודה תתבצע בצורה מקצועית, איכותית ומדויקת ותסב את התוצאה הטובה ביותר בסופה. אם אתם מחפשים חברת פוליש למידע כנסו לכאן

 

קרדיט תמונה: RDNE Stock project באתר PEXELS