ענן יד2 למכירה או להשכרה בהזדמנות שאסור לפספס

שלומי אוטמזגין, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלנו, מתאר את האתגרים השונים במעבר לענן של AWS אחרי 14 שנות עבודה בחוות שרתים שונות

"יש לנו חוות שרתים שאנחנו עובדים איתן כבר 14 שנים. עם הזמן, התווספו שרתים נוספים כדי לתת מענה לצרכי החברה, וצמיחת החברה גרמה לנו להבין שאנחנו חייבים לבחון מחדש את יעילות תשתית המחשב שבה השתמשנו עד עכשיו, לצד הרצון לשלוט בעלויות התחזוקה והניהול". המענה לכך היה מעבר לענן, כך שיתף שלומי אוטמזדין, סמנכ"ל הטכנולוגיות של יד2.

אתר יד2 הפך לפלטפורמה המרכזית לרכישה או פרסום מוצרי יד שנייה עם גוויעת המודעות בעיתונות המודפסת. האתר הוקדם בשנת 2005 ומדי יום מתפרסמות בו אלפי מודעות, בלוחות הרכב, הנדל"ן והיד שנייה. בכל יום יש כ-750 אלף כניסות לאתר. כמות הביקורים ההולכת וגדלה, הובילה את אנשי ה-IT להוסיף שרתים נוספים באופן תדיר כדי להצליח להתמודד עם העומס. ההחלטה לעבור משרתים פיזיים לענן הגיעה מתוך הבנה שמעבר כזה יחסוך עלויות תחזוקה רבות ויעניק חווית מוצר משופרת ומהירה למבקרים ולמפרסמים.

הכול על השירותים השונים ביד2

עוד הוסיף אוטמזגין, זה ש"שירותי החברה היו פרוסים על פני מאות שרתים פיזיים בחוות שרתים. יד2 היא חברה ותיקה, כך שהארכיטקטורה שלה תוכננה, נבנתה והותאמה לסביבת שרתים פיזיים ולא לסביבת ענן. עוד אתגר שנתקלנו בו, היא התאמת האפליקציות שלנו, שיוכלו ליהנות מכל יתרונות הענן. לפני כשנה, עשינו בדיקה של כל החברות בשוק והחלטנו לעבוד עם AWS. המעבר באמת אפשר לנו להוריד את עלויות התחזוקה ולנצל בצורה טובה משמעותית פתרונות בענן, כמו שירות בסיסי נתונים רלציוניים (RDS), שנותן לנו לנהל ולארגן את הנתונים שלנו, שמגיעים ממגוון מקורות. שירות נוסף, Auto Scaling, מאפשר לנו להגדיל ולהקטין את המערכת שלנו באופן אוטומטי, כדי לשמור על יציבות ועלויות נמוכות".

לדבריו, "הסתייענו בקלאודזון ובצוות ה-DevOps הפנימי שלנו, והשתמשנו במתודולוגיית Refactoring migration, כדי לנצל את היתרונות המובנים של הענן. עם תמיכה בארכיטקטורת קלאוד נייטיב ועם הקוברנטיס של אמזון בנינו וניהלנו את האינטגרציה המתמשכת והאספקה המתמשכת (CI/CD) לניהול הקוד. כל אלה, בנוסף לביצוע הגירה מחוות שרתים פיזיות לסביבת AWS. התייעצנו בנוגע לדרישות האבטחה עבור כלים צד ג', שבהם אנחנו משתמשים".

אוטמזגין הוסיף כי "אנחנו משתמשים בשירותיהם של Lambda כדי להריץ תהליכי חישוב במודל נטול שרתים (Serverless), כך שאנחנו לא צריכים לפקח על התהליכים או לנהל את השרתים. כמו כן, שירות Amazon EC2 מאפשר לנו לקבל יכולות מחשוב בצורה מאובטחת, וכן לנהל את השרתים ואת רכיבי הרשת הנוספים. אנחנו משתמשים גם בשירות האחסון S3, עבור שמירת מידע, אחזור שלו ואינטגרציה עם שירותים אחרים, וכן בשירות הפצת התכנים CloudFront".

אוטמזגין סיכם ואמר כי "אנחנו רואים בפלטפורמת הענן של AWS תשתית לצמיחה בעתיד, שתקנה לנו את היכולת להוסיף בקלות שירותים מתקדמים ללקוחות, כגון הצעות ייחודיות ומותאמות אישית. הענן מאפשר לנו להתמקד בעסקי הליבה שלנו".