על טהרת הגבינות: ראשונה, עיקרית וקינוח

אין כמו ארוחת גבינות מושחתת, עם מנות מוקרמות, פשטידות מצוינת, ומנת קינוח מנצחת של עוגת גבינה. איזו גבינה מתאימה לכל מנה? היכנסו וגלו

עולם הגבינות הוא עולם ומלואו, יש גבינות מחלב פרה, חלב כבשים וחלב עיזים. גבינות עשירות בטעמים עזים, גבינות עם עובש וטעם עמוק ועשיר, גבינות מעושנות, מתובלות, מפולפלות, מיושנות והאמת שהיריעה קצרה מלהכיל את שפע הגבינות הקיימות והטעמים הנפלאים שנלווים אליהן. לפניכם ארוחת גבינות טעימה ועשירה במיוחד.

מנה ראשונה קטנה ומגניבה

מנה ראשונה שהיא טעימה במיוחד ועשויה על טהרת הגבינות היא אצבעות גבינה מטוגנות. להכנתן תזדקקו למעט סוכר, קמח, ביצים, פירורי לחם, קמח, גבינה צהובה, גבינה קשה מלוחה וגבינה לבנה. להכנתם ערבבו בקערה גדולה את הגבינות ביחד עם חלק מהקמח והביצים והניחו בצד לעשר דקות. חממו שמן במחבת מעט עמוקה. הכינו צלחות שבהן תוכלו לטבול את כדורי הגבינה האחת עם קמח, השנייה עם ביצה והשלישית עם פירורי לחם. כעת, גלגלו צורה של אצבע קטנה מהעיסה שהנחתם בצד. טבלו כל אצבע בקמח, אחר כך בביצה ולסיום בפירורי לחם. לאחר מכן הניחו בזהירות את האצבעות המצופות בתוך השמן החם וטגנו עד שכל אצבע תזהיב לחלוטין.

טיפ טעים: למי שרוצה שכבה עבה יותר של ציפוי, יש לטבול את האצבע המצופה בפירורי לחם שנית בתוך הביצה ואז שוב בפרורי הלחם. כעת הציפוי הוא עבה וקריספי יותר. עם הביס הראשון הגבינה תמס והשילוב של הקראנצ'יות לצד הגבינה הנימוחה הוא מדהים.

מנה עיקרית שחיתות אמיתית

אחת המנות הנפלאות בטעמן היא פסטה ברוטב שמנת עם פטריות. הנה מתכון נפלא וטעים במיוחד לרוטב העוטף והמלטף הזה. המצרכים שלהם תזדקקו הם שמן זית, שיני שום קלופות, סלסילת פטריות מסוג פורטובלו, סלסילת פטריות מסוג שמפיניון, חמאה, שמנת מתוקה 38% כפולה, מלח, פלפל שחור גרוס, אגוז מוסקט, עירית קצוצה וגבינת פרמזן מגוררת.

אופן ההכנה: למנה הזו הפסטה המתאימה היא פסטה מסוג פטוצ'יני שהיא מעט יותר רחבה מהספגטי הדק והרגיל. בסיר גדול הרתיחו מים עם מעט מלח, לאחר שהמים רותחים הכניסו את פסטת הפטוצ'יני לסיר והכינו אותו על פי הוראות היצרן.

הכנת הרוטב: נקו היטב את כל הפטריות, את פטריות השמפיניון חתכו לפרוסות ואת הפורטובלו חתכו לקוביות. כעת קחו מחבת רחבה ומעט גבוהה וזלפו לתוכה שמן זית. לאחר מכן הוסיפו את שיני השום לאחר שקצצתם אותן דק ערבבו אותן מעט והזהרו שלא ישרפו. הוסיפו את הפטריות ופזרו עליהן מלח כדי שייגרו את הנוזלים שלהן. הוסיפו את מכל השמנת המתוקה הכפול למחבת וערבבו, הוסיפו את החמאה והמתינו עד שתימס לחלוטין. הוסיפו את התבלינים וערבבו. כשהשמנת מתחילה לרתוח הוסיפו את גבינת הפרמזן וערבבו עד שתימס לחלוטין. הנמיכו את האש, כסו את המחבת עם מכסה ובשלו עוד חמש דקות.

לאחר מכן, הכניסו את הפסטה לתוך הרוטב ובשלו במשך דקה. הרוטב יעטוף את הפסטה כולה. הגישו לשולחן עם גבינת פרמזן מגוררת ומעט עירית קצוצה.

קינוח: מלכת העוגות

מלכת העוגות היא ללא ספק עוגת הגבינה, הטעם הנפלא של העוגה הנימוחה, המתמוססת בפה לאיטה ומשאירה תמיד טעם של עוד הקנה לה את מעמדה כמלכת העוגות. גם עוגת גבינה אפויה וגם עוגת גבינה שאינה אפויה אלא מוגשת כקרם עשיר ויציב לאחר זמן ממושך במקרר טעימות באופן יוצא מן הכלל. עוגות הגבינה מאפשרות משחק של טעמים בין אם מדובר בעוגת פירורים נפלאה או עוגת גבינה משולבת עם רוטב פירות יער או תותים המשדרגים את טעמה לאין שיעור. הנה מתכון למלכה אמיתית ולבנה שעשויה כולה גבינה.

המצרכים עבורה הם: גבינה לבנה, סוכר, סוכר וניל, קורנפלור, שמנת חמוצה, קמח תופח, מעט לימון מגורד, מיץ לימון (לפי הטעם), תמצית וניל, ביצים – יש להפריד ולקישוט – אבקת סוכר / ריבה.

אופן ההכנה: תחילה יש להפריד את הביצים ולהקציף את החלבונים ביחד עם הסוכר עד קבלת קצף יציב וחזק. בקערה נפרדת יש לערבב את שאר הרכיבים ביחד חלמוני הביצה. הוסיפו את קצף החלבונים לתערובת בתנועות קיפול עדינות והעבירו לתבנית. חממו מראש תנור ל-180 מעלות. את תבנית העוגה הניחו בתוך מגש אפייה עם שתי כוסות מים ואופים במשך 50 דקות. לאחר שסיימתם את האפייה כבו את התנור והניחו לעוגה להשאר בתנור עוד כשעה. רק לאחר מכן תוכלו לפתוח את התנור ולהוציא את עוגת הגבינה האפויה שלכם ממנו.