עכשיו יותר מתמיד: טיפים לניקיון פסח אישי וחכם

ניקיונות פסח הם מטלה שנתית שמטרידה את מנוחתנו, על אחת כמה וכמה בימים שבהם הילדים נמצאים בבית ומקשים על המלאכה. אספנו רעיונות שיקלו עליכם לקראת חג האביב והמצות ויעזרו לעבור את המשוכה בשלו

פסח מתקרב והפעם בסימן תפיסת מרחק גדול מהסביבה. ברור לכולנו שלא מדובר בתרחיש הניקיונות האידיאלי לחג ולכן חשוב לעבוד מסודר, לפי רשימה ויעדים ברורים, אפילו ליצור לו"ז ניקיון בבית. זה הזמן לשלוף את חומרי הניקוי מהארון, לרתום את הילדים למלאכה ובעיקר להתמקד השנה רק במה שבאמת הכרחי.

מגדירים ומדרגים יעדים

המפתח לניקיון פסח בצל הקורונה, הוא ההבנה שהשנה, ייתכן והבית לא יהיה מבריק לחלוטין. ולכן הציבו לעצמכם הפעם יעדים הגיוניים, ריאליים, ששואפים בסך הכל לבית נקי ומסודר, ללא חמץ וללא פריטים מיותרים. זה הזמן להצטייד בדף ועט ולצאת לסיור בין חללי הבית שבמהלכו תכינו רשימת משימות שצריכות להתבצע. כשהדברים נמצאים לכם מול העיניים, הרבה יותר קל לפקח עליהם וליצור סיטואציות שיאפשרו אותם.

העליתם את כל המשימות לכתב? מעולה! זה הזמן לסמן אותן לפי שלושה צבעים: אדום, צהוב וירוק. אדום הן המשימות שאי אפשר לוותר עליהן, כמו למשל חיטוי של תאי השירותים או כל מה שנוגע לכשרות החג באזור המטבח. צהוב הן קבוצת המשימות של הניקיון הבסיסי, שלא קשור לחמץ עצמו. ירוק הן משימות ה"רשות", שאפשר לבצע רק אם נותר לכם מספיק זמן וכוח. מטרת העל הפעם, היא להישאר עם כמה שיותר משימות ירוקות בסיום.

רותמים את הילדים למלאכה

ילדים יכולים לעזור בכל גיל ובהחלט רצוי לבצע איתם השנה חלק גדול מהניקיונות: הברקת חלונות, מיון חדר הצעצועים, סדר חדש בערכות היצירה ועוד. עבודת הצוות תוכל להיות מהנה ולספק תעסוקה בתקופה מורכבת. מעבר לכך, הילדים הופכים לשותפים למטלות הבית ואפילו מקבלים עליהם סמכות ואחריות.

זורקים ולא אוגרים

זה הזמן לעשות סדר בבגדים, מסמכים, כלי מטבח, רהיטים וחפצים ולהחליט מה נשאר ומה מתגלגל הלאה. מעבר לכך, זהו זמן נפלא לחיפוש אחר מוצרי חשמל, רהיטים וכלי בית מיד שניה שאחרים מוסרים. אם אתם מתכננים להתחדש בכמה מוצרים, חשוב להימנע מהתחדשות שתעמיס מחדש את הבית שהתפנה. חללי הבית חייבים להרגיש מאווררים ועמוסים כמה שפחות.

שואבים הכל

לא ברור כמה זמן באמת אפשר להקצות לניקיונות השנה ולכן כדאי להשתמש באמצעים מהירים ויעילים. שואב האבק הוא אחד מהם ובזכותו תוכלו להיפטר במהירות מפירורים וחלקיקי אבק בכל רחבי הבית. הפעילו את השואב לא רק בפינות החדר אלא גם לפי כל הריפודים בבית, שעליהם מצטברים לכלוכים וכמובן חמץ. אל תשכחו את כל הכריות, הוילונות, המזרונים והשטיחים.

עשו את זה בעצמכם

אם ההנחיות יאפשרו, תוכלו לחסוך את כאב הראש ולהזמין חברת ניקיון שתלטש, תחטא ותבריק את הבית בסיום הניקיונות הפנימיים. אבל עד אז, כדאי להתחיל לפעול לבד ולמצוא דרך הרשת את כל השיטות למלחמה בכתמים עקשנים. תגלו מהר מאוד שאקונומיקה עושה פלאים לקירות הלבנים ושקולה מבריקה לחלוטין את תחתית האסלה. אם אתם מוכרחים לבצע תיקונים קטנים בבית, רצוי להתייעץ עם צבעי או שיפוצניק שאתם מכירים לגבי פעולות שאפשר לבצע לבד. בעלי המקצוע יוכלו להנחות מרחוק איך לסייד את התקרה או איזה חומר איטום למרוח באזור המקלחון.

ולסיום – אל תמתינו לרגע האחרון

לא רק שניקיון יסודי ואיכותי מחייב עבודה בשלבים, השנה יותר מתמיד קשה לצפות את החג המתקרב ומה יעלה בגורלו. היערכות לפחות בגזרת הניקיון תעזור לכם לסמן "וי" על מצוות החג החשובה ולהיכנס לתקופת החג עם דאגה אחת פחות. לפחות.