ניקוי ספות עור – כל מה שרציתם לדעת

5 טעויות נפוצות ואיך להימנע מהן

ספות עור היו והינן מקור לנראות יוקרתית.
אם אתם חובבי עיצוב אלגנטי ויוקרתי, יתכן מאוד שבסלון שלכם ניצבות ספות מפוארות עשויות עור. ליופי ולמגע של העור אין תחליף, והנראות היוקרתית של ספת העור מושכת את העין ותורמת למראה המהודר של הסלון. כאשר ספה עשויה מעור איכותי היא יכולה להחזיק מעמד לאורך שנים, זאת לעומת ספה המרופדת בבד שמתבלה בקלות יתרה.

אם אתם אוהבים לשכב על הספה עם הרגליים למעלה לאחר יום עבודה, ספות מעור יתאימו פיקס שכן הן עמידות וקלות לניקוי.
לכן אין זה מקרה שספת עור עולה יותר מספות אחרות. היא פשוט יותר איכותית.
אם יש לכם ספת עור חדשה או אפילו ספה ותיקה שאתם מעוניינים לשמור עליה ולתחזק אותה בצורה נכונה, במאמר הנוכחי נחשוף טעויות נפוצות שאנשים עושים בעת ניקוי ספת עור, ומה כדאי לעשות במקומן.

טעות מספר 1: ניקוי ספות עור ללא הכרת חומר הגלם ממנו עשויה הספה

טעות מספר אחת היא לגשת לניקוי ספת העור שלכם, מבלי להכיר את חומר הגלם ממנו עשויה הספה. ספות עור טומנן בחובן לא מעט יתרונות ובהם עמידות לאורך שנים, אך אם לא מכירים את מרכיבי הגלם ואופן העיבוד של העור, כאשר מנקים אותן עלולה להתקבל תוצאה ההפוכה: ספה דהויה נטולת צבע.
רוצים למנוע מצב כזה? לפני שניגשים לניקוי ספות עור, בדקו מה הוא סוג העור וסוג הצבע, בכדי לא ליצור מצב של דהיית העור וכיעור הסלון בסופו של תהליך.

טעות מספר 2: חומרי ניקוי לא מתאימים

טעות מספר שתיים היא לרכוש חומרי ניקוי לספות עור שאינם מתאימים לצבע ולמרקם הייחודי של הספה שלכם. חשוב מאוד לציין את העניין, שכן אם אתם בוחרים חומרי ניקוי שאינם מסוגלים לשמור על העור, התוצאה לאחר הניקוי עלולה להריץ אתכם להחליף מערכת סלונית בשווי אלפי שקלים.
אם תשמעו לנו, הרחיקו מהספות חומרים כמו אקונומיקה, כימיקלים חזקים, כריות שפשוף, ספוג הפלא וכל מה שעלול לפגוע בצבע ובמרקם העדין של העור.
כדי לנקות את ספתכם, שאבו אותה בעדינות ולאחר מכן הבריקו באמצעות חומר מתאים לספות עור. לאחר שניקיתם את הספה באופן משביע רצון, עברו עליה עם תחליב ייחודי לשימון העור במטרה לשמור על שכבת הלכה של הספה.

טעות מספר 3: להמתין יותר מדי עם ניקוי כתם

טעות נפוצה נוספת בהתנהלות הביתית היא לדחות את ניקוי הכתם שנוצר על הספה. בין אם נוצר על ספת העור שלכם כתם שמן, דיו או כל נוזל אחר, ככל שתמתינו יותר כך יקטן הסיכוי של הכתם להעלם.
הפעלת כוח מאסיבי להעלמת הכתם אינה השיטה הנכונה, אלא בדיוק להפך. עם כתמים על ספת העור צריך להתנהל ברכות ובעדינות.

טעות מספר 4: חוסר הבנה שיש ספות עור שאינן ניתנות לניקוי עצמאי

סוגי עור שונים, ובעיקר כאלו שלא עברו צביעה בשלב העיבוד או שכבת לכה להגנה אינם מומלצים לניקוי עצמאי שכן הם סופגים נוזלים ונחשבים לרגישים במיוחד. אם תבחרו בכל זאת לנקות אותם בעצמכם אתם עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך לספה.

  • עור נובוק – ספת עור העשויה מעור נובוק אינה כוללת שכבת הגנה או צבע ולכן סופגת נוזלים
  • עור אנילין – ספת עור העשויה מעור אנילין אינה מכיל שכבת צבע, ריסוס או לכה מעל. אינה ניתנת לניקוי
  • עור פול אפ – עור ייחודי המעובד באמצעות שמנים מיוחדים. ספה מסוג זה סופגת נוזלים ולא ניתן לנקות אותה באופן עצמאי.

טעות מספר 5: הסרת כתמים בולטים באמצעות סקוצ'ברייט, ספוג הפלא או מגבונים

פעמים רבות אנשים מנסים להסיר את כתמי הדיו והעטים שנותרו על ספת העור באמצעות סקוצ'ברייטים גסים או ספוג הפלא. מדובר בטעות הגדולה ביותר שניתן לעשות לספת העור שלכם, כי היא פשוט הורסת את מרקם העור ומותירה כתם בולט יותר.

אז מה כן? מטלית לחה או מברשת רכה.

את ניקוי ספת העור שלכם משאירים למומחים

אם אתם חשים חוסר בטחון לבצע ניקוי ספות עור באופן עצמאי,  בחרו חברה המתמחה בניקוי מקצועי של ריפודים עשויים בד ועור. חשוב להתייעץ לגבי סוג העור הנמצא ברשותכם ושיטת הניקוי המומלצת, ניתן לבקש הדגמה ללא כל התחייבות והדרכה כיצד למנוע כתמים חדשים או להסיר כתמים שנותרו על הספה.

המאמר נכתב ע"י חברת WeClean – המספקת שירותי ניקוי ספות בד ועור.